Turbiinin kiinnitys vetolevyyn ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Turbiinin kiinnitys vetolevyyn ?

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Auto on '66Ht kutosella. Millaisilla muttereilla ja aluslevyillä turbiini kuuluisi pultata vetolevyyn (nyloc, kierrelukite jne.) ? Kysymys siksi että kyseessä laatikon vaihto automaattiin eikä muttereita ole vielä olemassa.

Lähes sama kysymys pätee myös vetolevyn kiinnittämisessä kiertokankeen.
Eli käyvätkö vauhtipyörän alkuperäiset pultit mitoiltaan?

Perisuomalaisena ei tekis mieli edes kysellä näin typeriä vaan kokeilla.....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Hae tai tilaa jostain vauhtikaupasta pultit, ei saa olla mitään kilopulttitavaraa, ja et tarvi lukkoliimaa. vetolevyä ei kannata yrittää kiinnittä kiertokankeen :shock: Mutta sinänsä hyvä kysymys vetolevyn pulteista, kun itselläkin samanlaine muutos edessä.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Tosiaan, kampiakseli ja kiertokanki menivät kirjottaessa sekaisin...
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

Turbiinin mutterit ovat minusta olleet aina normaalia kovuutta, enkä ole
tavannut niissä aluslevyjä enkä lukitteita. Hyvin ovat pysyneet.
Sen sijaan ne pultit millä vetolevy tulee KAMPIAKSELIIN kiinni, täytyy olla
kovia. Eikä manuaalin vauhtipyörän pultit todennäköisesti käy, on se niin
paljon paksumpi. Eikä niissä edes yleensä ole kierrettä niin pitkälle, että
vetolevy ohuena suostuisi kiristymään.
Ekstrana, startin päädyn määrää loota-vetolevy yhdistelmä, joten
manuaalin starttia saattaa joutua muuttamaan/vaihtamaan.

Jussi
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Vetolevy kiinnitetään KAMPIAKSELIIN kuudella pultilla, jotka ovat varmastikin vetolevylle lyhyemmät kuin vauhtipyörälle (ainakin V8:ssa on). Vauhtipyörän pultit saattavat tosin käydä vetolevylle, mutta ei toisinpäin. Ko. pultit on muuten samat kuutosessa ja pikkulohko-V8:ssa. Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.

Turbiineista en tiedä mitään, muut jatkakoon.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.

- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Dervish kirjoitti:
Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.

- Sami Partanen .
Itse laitoin vauhtipyörän pultteihin tuubista, jossa luki thread sealer / low strength locker tms. Ovat pysyneet nyt pari vuotta ja välillä käynyt +6000rpm.

http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... utions.pdf
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Dervish kirjoitti:
Pony kirjoitti:Tiivistä pultit kierreliimalla hyvin ettei öljyt tule pultteja pitkin laatikon puolelle.
Meinasitko ihan siis lukitetta vai tiivistettä ?
Itte käyttelen jatkuvasti nestemäistä kierretiivistettä, vastaa sitä valkoista nauhaa, sekä laakeri ja kierrelukitteita.
Ton lukitteen kanssa kannattaa olla varovainen. Sita oli ainakin Loctitella kahta laatua aiemmin. Toinen on lelukamaa ja toinen kestaa oikeasti. Se lelukama ei kestanyt mm. metanolia ja katosi parin rallireissun jalkeen kierteista ja sitten etsittiin osia radalta (radio-ohjattava siis kyseessa). Luultavasti tuubin kyljessa kylla lukee, kestaako se mitaan vetta vahvempaa.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Itse itselleni vastaten: mulla taisi olla tuota arton linkin takaa loytyvaa sinista (242 huono, 243 hyva). Punainen 262 on kanssa hyvaa tavaraa, mutta pienemmissa ruuveissa ja pulteissa voi niin sanotusti jaada paa vetavan kateen. Varsinkin, kun lukitetta tulee kuitenkin laitettua liikaa... :roll:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin