1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
- ak72
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Nyt casteria 5.5 ja lisäksi roller apusimpukan pulttia löysättiin oli väännetty turhan tiukkaan. Palauttaa jo paremmin muttei vielä täysin, lisäksi havaittu ajossa että rengas vähän niinku haukkaa auton alle esim liikenneympyrässä. Joutuu rattia suoristaan kun tuntuu vähän ikävältä. Oisko liikaa aurausta? Paljonko asteina on 1/16” auraus? Suuntauslaite näyttää siis asteina aurauksen. Tilasin myös uudet raidetangonpäät kun nykynen bumbsteering kit vähä arveluttaa toimiiko oikein.
AI vastasi, että 1/16 vastaisi n. 0.04 astetta. Mutta jos olet säätämässä jossain, jotka eivät tunne tuumia, niin sano, että pienin aste toe-in, jonka pystyvät mittaamaan.
Mitä tarkoitat, bump steeringin kit arveluttaa? Minulla ne tangot on jo siirtyneet takakontin päältä metrin lähemmäs keulaa. Laitoin jo sen tuuman shimmin sinne pohjille, vaikka ohje neuvoo aloittamaan puolituumaisella.
Mitä tarkoitat, bump steeringin kit arveluttaa? Minulla ne tangot on jo siirtyneet takakontin päältä metrin lähemmäs keulaa. Laitoin jo sen tuuman shimmin sinne pohjille, vaikka ohje neuvoo aloittamaan puolituumaisella.
- ak72
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Mulla on shimmit bumbsteerissä ihan siinä asennossa missä olivat. Ei oikeen oo mulla tietoa mikä ois hyvä säätö. Saattaapi joutaa multa myyntiin tuo kitti kun tulee vakio-osaa tilalle. En tällähetkellä näe tuota tarpeelliseksi. Tilasin Borgesoniin paineensäätösarjan, tarkotus saada paine jonneki 850-1000 psi paikkeille josko tuo yliherkkyys sillä korjaantuisi.Arto65FB kirjoitti: ↑11 Kesä 2025, 01:54 AI vastasi, että 1/16 vastaisi n. 0.04 astetta. Mutta jos olet säätämässä jossain, jotka eivät tunne tuumia, niin sano, että pienin aste toe-in, jonka pystyvät mittaamaan.
Tuo Baerin säätö on kyllä kokeiltavissa. Jouset pois ja sitten vaan liikuttamaan pyörää ylösalas ja mittailee tai silmämääräisesti katsoo paljonko auraus/haritus muuttuu ja sitten kokeilemaan pienempää tai isompaa shimmiä.ak72 kirjoitti: ↑11 Kesä 2025, 07:20Mulla on shimmit bumbsteerissä ihan siinä asennossa missä olivat. Ei oikeen oo mulla tietoa mikä ois hyvä säätö. Saattaapi joutaa multa myyntiin tuo kitti kun tulee vakio-osaa tilalle. En tällähetkellä näe tuota tarpeelliseksi. Tilasin Borgesoniin paineensäätösarjan, tarkotus saada paine jonneki 850-1000 psi paikkeille josko tuo yliherkkyys sillä korjaantuisi.Arto65FB kirjoitti: ↑11 Kesä 2025, 01:54 AI vastasi, että 1/16 vastaisi n. 0.04 astetta. Mutta jos olet säätämässä jossain, jotka eivät tunne tuumia, niin sano, että pienin aste toe-in, jonka pystyvät mittaamaan.
- Joe Cool
- Addikti
- Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
- Viesti:
En nyt noista bump steeringeistä tiedä/ymmärrä mitään, mutta vakiopalikoilla lisättynä shelby-muutoksella, yakavakaajalla, tuumaisella etuvakaajalla ja säädettävillä raktiotangoilla se aurauksen muutos ei minulla vaikuta merkittävästi. Kun asensin tangot, jäi haritusta noin 8 mm (!!!) ja se aiheutti pientä haukkaamista vauhdikkaamissa mutkissa ja isomissa urissa. Sitten säätelin auraukset 1-2 mm välille pariin kertaan ja tilanne parani.
Renkaina minulla ovat 205/70-14 Nankangit ja niissä profiili on klassisen kapea. Eivät näytä 205 leveiltä mielestäni.
Viikon päästä pääsen kunnon säätöön kameroiden kanssa.
Kovin siis erilainen käytös tuossa tuntuu olevan. Itse en tosiaan mitään yliherkkyyttä ole havainnut. Mutta tuo paineen säätö sinun varmaan kannattaa kokeilla.
Renkaina minulla ovat 205/70-14 Nankangit ja niissä profiili on klassisen kapea. Eivät näytä 205 leveiltä mielestäni.
Viikon päästä pääsen kunnon säätöön kameroiden kanssa.
Kovin siis erilainen käytös tuossa tuntuu olevan. Itse en tosiaan mitään yliherkkyyttä ole havainnut. Mutta tuo paineen säätö sinun varmaan kannattaa kokeilla.
Tuohon Yrtsin kommenttiin Colin Chapmanin kommentti alustasta, eli "Any suspension will do, if you won't let it." Jouset ratakiskosta, niin eipä pyöräkulmat muutu.