Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
janne260 kirjoitti:Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.
Miesraukalla jäänyt korva kiinni venakopan väliin! Apuva!
Kone kuljetuskunnossa:
Ja pojat "siellä jossain"
Kuvassa konehuoneen "scooppi" -tuo riittäis varmaan jo Fastbackillekin
"S-boats were configured with three diesel engines driving three prop shafts. Specially developed MAN and Daimler Benz engines were fitted in the early S-boats. Although equal in horsepower, the in-line MAN motors tended to produce excessive vibration, and had a high center of gravity. This led to breakdowns and unacceptable stresses on the boats' light motor mounts. In 1938 the Naval staff decided upon the reliable 20 Cylinder 2000hp MB501 V-engine as the standard S-boat powerplant. The MB501 proved highly dependable and a versatile basis for later improvements such as the addition of superchargers. The final versions of the MB501 could propel the 100 ton boat to speeds of 43.8 knots."
Mussemaan kirjoitti:
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.
Joo kyllähän se on ihka aito ja h*tin hätäinen torpedovene: 43,8 solmua eli tutummin 81,12 km/h, mukava vauhti veden päällä.
2 torpedoa eteen ja 2 taakse valmiudessa. Luultavasti 8 kpl lisää matkassa.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
janne260 kirjoitti:Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.
Miesraukalla jäänyt korva kiinni venakopan väliin! Apuva!
Kone kuljetuskunnossa:
Ja pojat "siellä jossain"
Kuvassa konehuoneen "scooppi" -tuo riittäis varmaan jo Fastbackillekin
"S-boats were configured with three diesel engines driving three prop shafts. Specially developed MAN and Daimler Benz engines were fitted in the early S-boats. Although equal in horsepower, the in-line MAN motors tended to produce excessive vibration, and had a high center of gravity. This led to breakdowns and unacceptable stresses on the boats' light motor mounts. In 1938 the Naval staff decided upon the reliable 20 Cylinder 2000hp MB501 V-engine as the standard S-boat powerplant. The MB501 proved highly dependable and a versatile basis for later improvements such as the addition of superchargers. The final versions of the MB501 could propel the 100 ton boat to speeds of 43.8 knots."
Tolla kelpais jo vesihiihtaa - oikein porukalla. Tulee ihan mieleen keskustelu veneen hankinnasta mokille veljen kanssa. Se oli vahan ihmeissaan, kun kysyin, etta kummalla hommataan 302 vai 351.. Se meinas jotain soutuvenetta tms busteria...
Minkahanlaiseen vekottimeen tollasen nopean venedieselin saisi pultattua..? Moottoriperakarry mustiin ja pera 180 astetta ympari?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Luin juuri yhdestä mp-lehdestä että Saksassa (missäpä muuallakaan) valmistetaan 180hv 3-syl. TURBODIESEL- moottorilla varustettua moottoripyörää. Nakupyörä ja merkki oli jotain Nenander tms. Saattaa olla aika väännökäs laite.
OT: Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
MP näyttely -- eilen Kopteri lehteä selatessa tuli jo mopoilu kuumetta
siihen auttaa kuumetta nostavasti MP-NÄYTTELYYN KIRMAAMINEN onhan kohta jo kesä .....
Ahti kirjoitti:Luin juuri yhdestä mp-lehdestä että Saksassa (missäpä muuallakaan) valmistetaan 180hv 3-syl. TURBODIESEL- moottorilla varustettua moottoripyörää. Nakupyörä ja merkki oli jotain Nenander tms. Saattaa olla aika väännökäs laite.
OT: Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan
Ja ranskalaiset teki 80-luvulla jo dieseli moottoripyöriä, merkki ei muistu mieleen, matkapyörä ja paino ku goldwingi johtuen painavasta dieselmoottorista. Tietty on intian royal enfielddejäkin tehty dieselkoneella, joten ei mp-maailmassakaan dieselvekotin ole uutta.
Janne, eikös sulla ole rempattu 260 cid joten miksi lisätietoja kaipaat Hot Rod Magazinen Drag Week on tapahtuma jossa ajetaan siirtymätaipaleet itse autolla ja kisataan viitenä päivänä eri kiihdytysradoilla. Kuvan haisuliinista ei ole vielä tihkunut tietoa juurikaan ja oikeastaan tätä enempää halua tietääkään. Halusin vaan näyttää ilman pilaajan "päästökauppa ekoauton"... Muutamia kuvia tosin löytyy jo:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3