Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

janne260 kirjoitti:Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.

Miesraukalla jäänyt korva kiinni venakopan väliin! Apuva!
Kuva
Kuva
Kone kuljetuskunnossa:
Kuva

Ja pojat "siellä jossain"
Kuvassa konehuoneen "scooppi" -tuo riittäis varmaan jo Fastbackillekin :)
Kuva


"S-boats were configured with three diesel engines driving three prop shafts. Specially developed MAN and Daimler Benz engines were fitted in the early S-boats. Although equal in horsepower, the in-line MAN motors tended to produce excessive vibration, and had a high center of gravity. This led to breakdowns and unacceptable stresses on the boats' light motor mounts. In 1938 the Naval staff decided upon the reliable 20 Cylinder 2000hp MB501 V-engine as the standard S-boat powerplant. The MB501 proved highly dependable and a versatile basis for later improvements such as the addition of superchargers. The final versions of the MB501 could propel the 100 ton boat to speeds of 43.8 knots."

Lähde:
http://www.prinzeugen.com/SchnellEngine.htm
Kuva
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Mussemaan kirjoitti:
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.
Joo kyllähän se on ihka aito ja h*tin hätäinen torpedovene: 43,8 solmua eli tutummin 81,12 km/h, mukava vauhti veden päällä.
2 torpedoa eteen ja 2 taakse valmiudessa. Luultavasti 8 kpl lisää matkassa.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

ruostekasa kirjoitti:Yksi kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa..

http://img167.imageshack.us/img167/2392 ... 001tu9.jpg

:)
No mutta kuningasmoottorihan se siinä, OM606!
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mussemaan kirjoitti:
janne260 kirjoitti:Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
Tämmöinen tuli vastaan: MB501 kun laitoin hakusanan M501.
S-Veneen kone eli "Schnellbootin". Onko tää nyt mikä? Torpedovene?
Kaksi julmaa konetta kuitenkin.

Miesraukalla jäänyt korva kiinni venakopan väliin! Apuva!
Kuva
Kuva
Kone kuljetuskunnossa:
Kuva

Ja pojat "siellä jossain"
Kuvassa konehuoneen "scooppi" -tuo riittäis varmaan jo Fastbackillekin :)
Kuva


"S-boats were configured with three diesel engines driving three prop shafts. Specially developed MAN and Daimler Benz engines were fitted in the early S-boats. Although equal in horsepower, the in-line MAN motors tended to produce excessive vibration, and had a high center of gravity. This led to breakdowns and unacceptable stresses on the boats' light motor mounts. In 1938 the Naval staff decided upon the reliable 20 Cylinder 2000hp MB501 V-engine as the standard S-boat powerplant. The MB501 proved highly dependable and a versatile basis for later improvements such as the addition of superchargers. The final versions of the MB501 could propel the 100 ton boat to speeds of 43.8 knots."

Lähde:
http://www.prinzeugen.com/SchnellEngine.htm
Sehr schön und schnell.
Äänet saattaa olla myös melko miehekkäät.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mussemaan kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Niin kertoo. :pyörtymys:
Äläs nyt FB! :lol: Pitääkö sulle soittaa :lanssi: :?:
Kiitos Mussemaan huolenpidosta :) Tää on vaan niin päin, että jollekin muulle olisi pitänyt tilata ambulanke pakkopaidan kanssa jo aikapäiviä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tolla kelpais jo vesihiihtaa - oikein porukalla. :D Tulee ihan mieleen keskustelu veneen hankinnasta mokille veljen kanssa. Se oli vahan ihmeissaan, kun kysyin, etta kummalla hommataan 302 vai 351.. :) Se meinas jotain soutuvenetta tms busteria...
Minkahanlaiseen vekottimeen tollasen nopean venedieselin saisi pultattua..? :shock: Moottoriperakarry mustiin ja pera 180 astetta ympari? :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tässä yksi kesäinen harrastusmahdollisuus.
Puufiskari
Tästäkin voisi sanoa, että jolla on karannut käsistä.

Aiheeseen liittyen.
Moottori:
6-cylinterinen YANMAR-turbodiesel, 440 hv (2006 suurempi 480 hv)
Nopeus:
Uskomaton vauhti puufiskarilta, yli 40 solmua matkustajineen (maks. 7 matkustajaa).
Aika hyvin 1958 malliselta Pellingin puuveneeltä!

Tuo ensimmäinen video pätkä rupesi hymyilyttämään.
http://www.friddemartin.net/fanny/videofi.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kun on merellä töissä, väkisinkin alkoi toi eka pätkä hekotuttamaan... :twisted:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Luin juuri yhdestä mp-lehdestä että Saksassa (missäpä muuallakaan) valmistetaan 180hv 3-syl. TURBODIESEL- moottorilla varustettua moottoripyörää. Nakupyörä ja merkki oli jotain Nenander tms. Saattaa olla aika väännökäs laite. :wink:

OT: Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan 8)
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Ahti kirjoitti:Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan 8)
Enää vajaa 6 tuntia!! Ja huomenna uudestaan, oikein virka-aikaan!
Suzuki DR 650 RSE -93
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

MP näyttely -- eilen Kopteri lehteä selatessa tuli jo mopoilu kuumetta :spin:
siihen auttaa kuumetta nostavasti MP-NÄYTTELYYN KIRMAAMINEN :shock: onhan kohta jo kesä .....
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Ahti kirjoitti:Luin juuri yhdestä mp-lehdestä että Saksassa (missäpä muuallakaan) valmistetaan 180hv 3-syl. TURBODIESEL- moottorilla varustettua moottoripyörää. Nakupyörä ja merkki oli jotain Nenander tms. Saattaa olla aika väännökäs laite. :wink:

OT: Tänään pääsee MP-messuille kuolaamaan 8)
Ja ranskalaiset teki 80-luvulla jo dieseli moottoripyöriä, merkki ei muistu mieleen, matkapyörä ja paino ku goldwingi johtuen painavasta dieselmoottorista. Tietty on intian royal enfielddejäkin tehty dieselkoneella, joten ei mp-maailmassakaan dieselvekotin ole uutta.
Go tell Alice....
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kuva 2008 Drag weekiltä... voi yrjö Kuva

Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Fastback kirjoitti:Kuva 2008 Drag weekiltä... voi yrjö
Saiskos lisätietoja?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Janne, eikös sulla ole rempattu 260 cid joten miksi lisätietoja kaipaat :lol: Hot Rod Magazinen Drag Week on tapahtuma jossa ajetaan siirtymätaipaleet itse autolla ja kisataan viitenä päivänä eri kiihdytysradoilla. Kuvan haisuliinista ei ole vielä tihkunut tietoa juurikaan ja oikeastaan tätä enempää halua tietääkään. Halusin vaan näyttää ilman pilaajan "päästökauppa ekoauton"... Muutamia kuvia tosin löytyy jo:

Kuva
Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin