Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Erään suljetun topicin innoittamana ajattelin jatkaa hieman aiheesta.
Kuinka moni uskoo väitteeni että jos otan nykyisen 347 koneen keulilta ja laitan tilalle MB:n 3.0L turbodieselmoottorin hieman viritettynä mutta vakio alakerralla, ja auto jätetään muilta osiltaan entiselleen (pl. vaadittavat välilaipat ym. muutokset) niin varttimailiaika paranee nykyisestä 11,99 selkeästi ja varmasti?
Tarkoitus ei ole hehkuttaa MB:n erinomaisuutta vaan lähinnä herättää ajattelemaan hieman avarakatseisemmin. Meillä jenkkiharrastajilla kun on usein aika pinttyneitä uskomuksia.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Jos on enemman vaantoa, todennakoisesti nain kay. Siinapa syy miksi mieleni tekee karvan yli 700 newtonmetrin powerstroke-harpaketta, ei kyllakaan mustangiin, mutta vois semmonen 11 sekunnin F350 olla ihan vinkee...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Hmmm, eikös sun Ahti olisi kannattanut sitten heti tuupata se MB:n 3 litran naku sinne Falconiin. 347:aasi työntämällä rahalla se naku olisi jo aika pirteässä kunnossa. Johan vakiolla 270CDI:lläkin tuntuu maisema vaihtuvan nakuksi kohtuu hienosti.
Edge Productsin Dodge Ram pickiksen 5,9 Cumminssin nakusta kiskotaan 1100 hv ja 2500 lb-ft eli 3400 Nm vääntöä. Vääntöä on kylliksi ja 6,50 sekunnin varttimaili aika on tavoitteena. Dieselit tekevät tuloaan rajusti ja lähes jokaisessa jenkkijulkaisussa käsitellään dieseleitä.
Kamalan näköistä se vaan on...
Tarkoitan lähinnä tuota lähes kiinteässä muodossa tulevaa pakokaasua...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Eikö olis järkevämpää pistä jo ehdotettu iso cumminssi tms kun niistä varmaan saat irtoamaan enemmän vielä kuin mersuista ja olisihan se erilaisempaa kuin marsun moottori. Ehkä olisi kannattanut rakentaa jo aluksi 351:stä stroukkeri niin ei tarvitsisi diiseleistä haaveilla, d&t dayssa valitteli ahdetun stroukkerin omistaja vartilla pitovaikeuksia kun pito irtosi vielä kolmosellakin
Oon muuten paatynyt diesel keskusteluun taalla useamminkin viimeaikoina. Takalaiset edelleen pitavat kiisselia saasteponttona ja ihmettelevat, miten eurooppalaiset dieselit menee muka paastorajoista lapi. Takalaiset riisselit kun edelleen paastelevat mustia pilvia. Ilmeisesti eivat ole panostaneet tuotekehitykseen samala lailla kun sakemannit...
Miten paljon kovempaa sinun pitäisi päästä, kympin puolelle varmasti että moottorin vaihtotoimenpide olisi järkevä tuossa vauhdin haussa. Eiköhän sitten ala mersun alakerta ilmoittelemaan että uutta palikkaa sinnekin, harva alakerta pitempään kestää että otetaan irti kaikki mitä saadaan ja painetaan talla pohjassa varttimailia, ovat repineet 1.8 litrasista nissanin turbokoneista vakioalakerralla 400 hp, kesti sekin polkemista oman aikansa ja alta kolmentoista meni se vartin.
Eikös se liene tuo kiisseli noin polttoaineenakin jenkkilässä vielä vähän semmoista "kuraa". Tais olla AutoBildissä (joo, luen jopa tuommoista lehteä.... ;O ) testi missä ajelivat mersun diesel-maasturilla testiä. Ottivat nimittäin polttoaineet Euroopasta mukaansa, kun mersun kone ei kuulemma tykkää paikallisesta "epäpuhtaasta"..... Kyllä nakuilla ahdettuina yllättävänkin lujaa mennään, mutta autot autoina ja työkoneet työkoneina
Aku_81 kirjoitti:Eikö olis järkevämpää pistä jo ehdotettu iso cumminssi tms kun niistä varmaan saat irtoamaan enemmän vielä kuin mersuista ja olisihan se erilaisempaa kuin marsun moottori. Ehkä olisi kannattanut rakentaa jo aluksi 351:stä stroukkeri niin ei tarvitsisi diiseleistä haaveilla, d&t dayssa valitteli ahdetun stroukkerin omistaja vartilla pitovaikeuksia kun pito irtosi vielä kolmosellakin
Cummins mahtuukin varmaan tosi hyvin hopan keulalle (korkeus) eikä paina juuri mitään.
Erilaisempaa? Missä muualla maailmassa viritetään MB:n esikammiokoneita? Suomessa kourallinen ukkoja jotka osaa oikeesti jotain tehdä eikä vaan laittaa tilausta Partsiin.
Kannattanut? Ehkä olisi "kannattanut" laittaa tämä
uskon,jos saa pitoja.sama kai se on mikä siellä pellin alla on.ottaahan ne esim. noista bmw:n nakuistakin julmettuja vääntöjä nykyään.painiihan ahdetut eri sarjassa kuin vaparit kisoissakin.ilo alkaa kilosta.......
Tuon mukaan vai 2% autosta käy nykyisellään dieselillä..
Näähän ei enää vuosiin ole oikeastaan ollut mitenkään uusia juttuja.
Onhan jenkeissäkin jäänyt paljon porukkaa kiinni kun on ostanu kaupasta rypsiöljyä tjms ja sillä ajellut, toimii ihan heittämällä dieselissä.
Haju vaan on.. kuin munkkeja paistaisi.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Euroopassa Diesel autojen osuus uusista autoista alkaa olla kohta 50% '
Asiaan vaikuttaa myös se ettei siellä tunneta Diesel veroa toisin kuin Suomessa
Aku_81 kirjoitti:Eikö olis järkevämpää pistä jo ehdotettu iso cumminssi tms kun niistä varmaan saat irtoamaan enemmän vielä kuin mersuista ja olisihan se erilaisempaa kuin marsun moottori. Ehkä olisi kannattanut rakentaa jo aluksi 351:stä stroukkeri niin ei tarvitsisi diiseleistä haaveilla, d&t dayssa valitteli ahdetun stroukkerin omistaja vartilla pitovaikeuksia kun pito irtosi vielä kolmosellakin
Cummins mahtuukin varmaan tosi hyvin hopan keulalle (korkeus) eikä paina juuri mitään.
Erilaisempaa? Missä muualla maailmassa viritetään MB:n esikammiokoneita? Suomessa kourallinen ukkoja jotka osaa oikeesti jotain tehdä eikä vaan laittaa tilausta Partsiin.
Kannattanut? Ehkä olisi "kannattanut" laittaa tämä
Joo, pikku-cummari tosiaan painaa vaivaiset 440kg Pelkkä kone...
On muuten kiva viritettävä (kuten nuo mersun 300 TD:t )
Pikkaisen syöttöä lisää ja 972Nm/251HP renkaalta.
Eikä silti savua oikeastaan yhtään,katsastuksessakin pakokaasupäästöt vain 0.68 .
Olen itse vakavasti harkinnut että pitäis virittää lisää.
Ja sitten brackettiin
P.S.
Lähiaikoina muuten pitäis tulla spinneri magazineen mun tekemä juttu eräästä 190 AMG -mesestä 300TD koneella. 420HP/780Nm renkaalta "daily driver" -autossa.
Savu on katsojan naamalla (tai kauneus on katsojan silmässä) mutta mun mielestä kaikki nakut mitä olen radalla nähnyt niin savu on silmiinpistävää (lähes konkreettisesti). Viimeksi V8>I päivillä katselin jonkun mb nakufarmarin menoa, niin savua tuli korsteenista ja kunnolla - ajat olivat korkeita 14 sekunttisia.
Vee8:n kanssa vähän samanlaisia mielitekoja... Hmmm. powerstroker F350 King Ranch Edition ja pienellä viilailulla muikea vääntöä, vaikka tälläinen...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3