Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Aika paljon, yhdenkin tuttavan pumppu on prepattavana parasta aikaa ohjeistuksella "niin paljon soppaa kun siitä saa"petska kirjoitti: paljonkohan sillä cumminssin pumpulla saa annettua ruokaa ja paljonko lieneen maksimi teho eikös se ole nelivena kansilla...? minkäs verran suomi pojat ovat niitä viritelleet...
Cummarit -98 -alkaen on 24V koneella. Muistaakseni 98.5 tuli erottinen Boschin VP44 pumppu, siihen asti rivi-versio.
Suomessa on yks tuplaturbo-24V jossa tehoa 520HP -vai olikohan 540HP.
Olen ollut kyydissä ja aika haipakkaa se antaa 3000kg kasallekin 4bar ahdoilla. Kone on tietty ihan vakio kannentiivisteitä myöten, uudemmissa koneissa kun on jo vaikiona tuo lamellitiiviste joka kestää aikamoista löylyä.
Vanhempien paffi-tiivarin kipuraja menee jossain 2bar hujakoilla.
Allisonin jotain 700kg painava vasikankokoinen vaihteisto ei kuitenkaan mahdottomia kestä, siksi auton omistajan mukaan väännöt on rajoitettu 1500Nm lukemaan...tiedä sitten paljonko sieltä tulis ilman rajoituksia. Eikä ole ruo allison maailman paskin loota alkujakaan, samaa vaihteistoa käytetään mm. busseissa.
Tuttavankin dodgessa oli jo kerran parkaissut pahasti, toimii vielä kuitenkin.
Cumminssi on periaatteessa aika helppo virittää, kone on luja.
Omaan on ainoastaan lisätty syöttöä ja sillä tuli takarenkaalta (lähes tukossa olevalla vakioputsarilla) muistaakseni 260HP ja 998Nm. Tiedä sitten mitä on kampiakselin päähän muutettuna, iso 47RE loota ja Dana70 perä kyllä hukkaavat aika paljon. Vakiona -96 12V koneessa on muistaakseni 200HP/670Nm.

Kyllähän sitä kulkua tuli lisää, nyt pitäisi olla 179hv, mutta pitäisiköhän ahdinta suurentaaAhti kirjoitti:Mulla on sen verran vanhempaa tekniikka tuo oma auto että joutuu ottamaan ecu pöydälle,
irrotetaan pari pientä epromia ja niistä luetaan softat, ne lähtee
e-maililla Saksaan ja sieltä parissa tunnissa tulee uudet. Ne
kirjoitetaan uusille epromeille jotka tinataan ecuun takas.
Muutos +29hv ja +58Nm.
Aika varattu parin viikon päähän, katsotaan pitääkö mainospuheet paikkansa
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti siihen sun autoosi voisi teettää siitä vakio turbosta aavistuksen isomman ja sitten kun se virtaa hieman paremmin läpi ahtamattomassa tilassa niin alaväännöt paranee jos vaan ruokaa saa....ja saa se niilä 6mm elementeillä mitkä siellä vakiona on.....kun teettää kunnon ohjelman..-
jostain syystä kiehtosi tuollainen cumminssin koneella oleva auto
hyvät on lukemat mussemaanin suhteellisen vakio autossa ja väännöistä huomaa et on koneessa kokoa...ja vieläpä takarenkaalta....paljonko lienee tehohäviöt varmaan paljon..
jostain syystä kiehtosi tuollainen cumminssin koneella oleva auto
hyvät on lukemat mussemaanin suhteellisen vakio autossa ja väännöistä huomaa et on koneessa kokoa...ja vieläpä takarenkaalta....paljonko lienee tehohäviöt varmaan paljon..
Kyllä pohojanmaalla keksitään ja osataan.
Dieseli se taitaa olla tämäkin:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=568238
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=568238
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Re: Kyllä pohojanmaalla keksitään ja osataan.
Ai että on komea! Tosin bensakoneella mutta saundit on varmaan kohillaan.janne260 kirjoitti:Dieseli se taitaa olla tämäkin:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=568238
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
vautsi Valmet
johan löytyi meillekin sopiva puutarhatraktori
siis tollanen on het hankintalistalla
mut Voordin kasin ku vielö saisi niin eiköhän halot liikkuis liiteristä liukkaasti .- Mut komee on viritys 
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Kaivetaas taas legendaarinen dieselaihe esille kun tuli noitten vanhojen venäläistekeleitten lähtö Egyptiin käsille:
http://www.gn113.com/miinaveneet.php
Kattokaapas suunnitteluvuotta ja edistynyttä tekniikkaa aikanaan. Nuo vehkeet oli silloin vielä palveluksessa kun itsellänikin oli kunnia palvella puolisotilaallista pursiseuraa. Kertaalleen tuli yhdessä noista käytyä ja arvostus omaa palveluspaikkaa kohtaan nousi potenssiin kuusi, sen verran karu neuvostomeininki oli veneessä.
Näistä kertoiltiin paria tornilegendaa silloin, tiedä sitten, mutta kyllähän tuollaisen venttilinsäätö varmasti rangaistuksesta käy. Toinen stoori kertoi, että alkuaikoina olis ollut runsasta öljynvientiä ja kaikkia mahdollisia venttilikoneisto yms. ongelmia. Ratkesivat muistaakseni Puolaan tehdyn vierailun yhteydessä kun löytyikin länsiöljyjen tilalle ihka-aitoa soviet-tervaa.
Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
56 sylinteriä, iskutilavuus 200 l, 8 rivinen (7 lohkoa) nestejäähdytteinen tähtimoottori.
Max kierrosluku 2000 rpm. Yksi Compound ahdin (max. 11 000 rpm) viskokytkimellä. Jokaisessa sylinterissä neljä venttiiliä, 9 pisteruiskutus, oma erillisen nokan käyttämä korkeapainepumppu, säätyvä ruiskutus ja venttiiliennakko. Alumiinilohkot teräksisellä sylinteriputkella.
Suunnitteluvuosi 1946, Ominaiskulutus 154-164 g/hp/h,
Huoltoväli 25 h (100 h) max. 2500 h
http://www.gn113.com/miinaveneet.php
Kattokaapas suunnitteluvuotta ja edistynyttä tekniikkaa aikanaan. Nuo vehkeet oli silloin vielä palveluksessa kun itsellänikin oli kunnia palvella puolisotilaallista pursiseuraa. Kertaalleen tuli yhdessä noista käytyä ja arvostus omaa palveluspaikkaa kohtaan nousi potenssiin kuusi, sen verran karu neuvostomeininki oli veneessä.
Näistä kertoiltiin paria tornilegendaa silloin, tiedä sitten, mutta kyllähän tuollaisen venttilinsäätö varmasti rangaistuksesta käy. Toinen stoori kertoi, että alkuaikoina olis ollut runsasta öljynvientiä ja kaikkia mahdollisia venttilikoneisto yms. ongelmia. Ratkesivat muistaakseni Puolaan tehdyn vierailun yhteydessä kun löytyikin länsiöljyjen tilalle ihka-aitoa soviet-tervaa.
Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.
56 sylinteriä, iskutilavuus 200 l, 8 rivinen (7 lohkoa) nestejäähdytteinen tähtimoottori.
Max kierrosluku 2000 rpm. Yksi Compound ahdin (max. 11 000 rpm) viskokytkimellä. Jokaisessa sylinterissä neljä venttiiliä, 9 pisteruiskutus, oma erillisen nokan käyttämä korkeapainepumppu, säätyvä ruiskutus ja venttiiliennakko. Alumiinilohkot teräksisellä sylinteriputkella.
Suunnitteluvuosi 1946, Ominaiskulutus 154-164 g/hp/h,
Huoltoväli 25 h (100 h) max. 2500 h
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
-
ruostekasa
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
- Paikkakunta: Pohojanmaa
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Niin kertoo.ruostekasa kirjoitti:Yksi kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa..
http://img167.imageshack.us/img167/2392 ... 001tu9.jpg
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3