Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kyllä siinä alkaa olemaan käyttöautolle melkoisia tehoja - perkkelis.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

petska kirjoitti: paljonkohan sillä cumminssin pumpulla saa annettua ruokaa ja paljonko lieneen maksimi teho eikös se ole nelivena kansilla...? minkäs verran suomi pojat ovat niitä viritelleet... :?:
Aika paljon, yhdenkin tuttavan pumppu on prepattavana parasta aikaa ohjeistuksella "niin paljon soppaa kun siitä saa"

Cummarit -98 -alkaen on 24V koneella. Muistaakseni 98.5 tuli erottinen Boschin VP44 pumppu, siihen asti rivi-versio.
Suomessa on yks tuplaturbo-24V jossa tehoa 520HP -vai olikohan 540HP.
Olen ollut kyydissä ja aika haipakkaa se antaa 3000kg kasallekin 4bar ahdoilla. Kone on tietty ihan vakio kannentiivisteitä myöten, uudemmissa koneissa kun on jo vaikiona tuo lamellitiiviste joka kestää aikamoista löylyä.
Vanhempien paffi-tiivarin kipuraja menee jossain 2bar hujakoilla.

Allisonin jotain 700kg painava vasikankokoinen vaihteisto ei kuitenkaan mahdottomia kestä, siksi auton omistajan mukaan väännöt on rajoitettu 1500Nm lukemaan...tiedä sitten paljonko sieltä tulis ilman rajoituksia. Eikä ole ruo allison maailman paskin loota alkujakaan, samaa vaihteistoa käytetään mm. busseissa.

Tuttavankin dodgessa oli jo kerran parkaissut pahasti, toimii vielä kuitenkin.

Cumminssi on periaatteessa aika helppo virittää, kone on luja.
Omaan on ainoastaan lisätty syöttöä ja sillä tuli takarenkaalta (lähes tukossa olevalla vakioputsarilla) muistaakseni 260HP ja 998Nm. Tiedä sitten mitä on kampiakselin päähän muutettuna, iso 47RE loota ja Dana70 perä kyllä hukkaavat aika paljon. Vakiona -96 12V koneessa on muistaakseni 200HP/670Nm.
Kuva
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ahti kirjoitti:Mulla on sen verran vanhempaa tekniikka tuo oma auto että joutuu ottamaan ecu pöydälle,
irrotetaan pari pientä epromia ja niistä luetaan softat, ne lähtee
e-maililla Saksaan ja sieltä parissa tunnissa tulee uudet. Ne
kirjoitetaan uusille epromeille jotka tinataan ecuun takas.
Muutos +29hv ja +58Nm.

Aika varattu parin viikon päähän, katsotaan pitääkö mainospuheet paikkansa
:roll:
Kyllähän sitä kulkua tuli lisää, nyt pitäisi olla 179hv, mutta pitäisiköhän ahdinta suurentaa :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

[quote="petska"]
kiihtyvyydestä sen verran että lähtee kun astmanen lehmä pakkas aamuna polviltaan :lol:

Vähän asian sivusta,mutta mites toi pitäis ymmärtää? :help:
Astmapiipun kanssa nopea? :wink: :ammu:
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

Ahti siihen sun autoosi voisi teettää siitä vakio turbosta aavistuksen isomman ja sitten kun se virtaa hieman paremmin läpi ahtamattomassa tilassa niin alaväännöt paranee jos vaan ruokaa saa....ja saa se niilä 6mm elementeillä mitkä siellä vakiona on.....kun teettää kunnon ohjelman..-

jostain syystä kiehtosi tuollainen cumminssin koneella oleva auto

hyvät on lukemat mussemaanin suhteellisen vakio autossa ja väännöistä huomaa et on koneessa kokoa...ja vieläpä takarenkaalta....paljonko lienee tehohäviöt varmaan paljon..
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

ac5 kirjoitti:
petska kirjoitti: kiihtyvyydestä sen verran että lähtee kun astmanen lehmä pakkas aamuna polviltaan :lol:

Vähän asian sivusta,mutta mites toi pitäis ymmärtää? :help:
Astmapiipun kanssa nopea? :wink: :ammu:
Eikös astmainen lehmä ole se joka viedään lopetettavaksi'?
Go tell Alice....
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Kyllä pohojanmaalla keksitään ja osataan.

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Kyllä pohojanmaalla keksitään ja osataan.

Viesti Kirjoittaja Ahti »

janne260 kirjoitti:Dieseli se taitaa olla tämäkin:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=568238
Ai että on komea! Tosin bensakoneella mutta saundit on varmaan kohillaan.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Viikon luontokuva! Toinen ahtimista helottaa komiasti!

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

vautsi Valmet

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

johan löytyi meillekin sopiva puutarhatraktori :D siis tollanen on het hankintalistalla :lol: mut Voordin kasin ku vielö saisi niin eiköhän halot liikkuis liiteristä liukkaasti .- Mut komee on viritys :shock:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Kaivetaas taas legendaarinen dieselaihe esille kun tuli noitten vanhojen venäläistekeleitten lähtö Egyptiin käsille:
http://www.gn113.com/miinaveneet.php

Kattokaapas suunnitteluvuotta ja edistynyttä tekniikkaa aikanaan. Nuo vehkeet oli silloin vielä palveluksessa kun itsellänikin oli kunnia palvella puolisotilaallista pursiseuraa. Kertaalleen tuli yhdessä noista käytyä ja arvostus omaa palveluspaikkaa kohtaan nousi potenssiin kuusi, sen verran karu neuvostomeininki oli veneessä.

Näistä kertoiltiin paria tornilegendaa silloin, tiedä sitten, mutta kyllähän tuollaisen venttilinsäätö varmasti rangaistuksesta käy. Toinen stoori kertoi, että alkuaikoina olis ollut runsasta öljynvientiä ja kaikkia mahdollisia venttilikoneisto yms. ongelmia. Ratkesivat muistaakseni Puolaan tehdyn vierailun yhteydessä kun löytyikin länsiöljyjen tilalle ihka-aitoa soviet-tervaa.

Lainattua:
Tuima-luokan pääkone M504 B2
5000 hp nopea meridiesel.
Peruskonstruktio (M501, 6000 hp) on suunniteltu ilmailukäyttöön.

56 sylinteriä, iskutilavuus 200 l, 8 rivinen (7 lohkoa) nestejäähdytteinen tähtimoottori.
Max kierrosluku 2000 rpm. Yksi Compound ahdin (max. 11 000 rpm) viskokytkimellä. Jokaisessa sylinterissä neljä venttiiliä, 9 pisteruiskutus, oma erillisen nokan käyttämä korkeapainepumppu, säätyvä ruiskutus ja venttiiliennakko. Alumiinilohkot teräksisellä sylinteriputkella.

Suunnitteluvuosi 1946, Ominaiskulutus 154-164 g/hp/h,
Huoltoväli 25 h (100 h) max. 2500 h
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
ruostekasa
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Yksi kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa..

http://img167.imageshack.us/img167/2392 ... 001tu9.jpg

:)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ruostekasa kirjoitti:Yksi kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa..

http://img167.imageshack.us/img167/2392 ... 001tu9.jpg

:)
Niin kertoo. :pyörtymys:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Fastback kirjoitti:Niin kertoo. :pyörtymys:
Äläs nyt FB! :lol: Pitääkö sulle soittaa :lanssi: :?:
Kuva
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Pitäsköhän raijata t-topin viereen kaverin skylinen moottori niin saisitte lisää mietittävää :lol:
Go tell Alice....
Vastaa Viestiin