C4 laatikko ongelma
- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Laitoin veekasille mitat yv:nä. Tuskin mulla turbiini on rikki. Tyhjensin sen öljyistä ja sorkin valolla varustetulla magneetilla sisuskaluja. Ei sieltä tarttunut magneettiin kuin pohjalta hieman mustaa mäskiä. Ei mitään isompaa metallin kappaletta. Lisäksi turbiinia ravistellessa aivan normaalia klonksumista.
- Tahavo
- Mega-addikti
Mitä ihmettä, mulla on 50oz damper ja 28oz vetolevy lisäpainolla?? Mikähän kampiakseli mahtaa olla? Tuolla paketilla tasapainotin kampiakselin talvella koneistamossa, eivätkä he mitään erikoista maininneet. Voiko tuollainen viritelmä yleensä toimia normaalisti?
Olispa tämäkin asia kannattanut mun selvittää silloin kun kone oli levällään
....värinöitähän koneessa on ollut määrätyillä kierroksilla.
Olispa tämäkin asia kannattanut mun selvittää silloin kun kone oli levällään

- 65HT
- Mega-addikti
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Viesti:
Early engines use 28.2 oz.-in. external balance, while 1982 and later engines use 50 oz.-in. at the flywheel and 34 oz.-in. at the damper.
Tossa lontoon kielellä noista tasapainoasioista.
Tossa lontoon kielellä noista tasapainoasioista.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Siis onko vetolevyssä 28 unssin paino ja vielä lisäpaino? Kyllä se olisi tasapainotuksessa tullut esille, jos paketti ei toimisi.Tahavo kirjoitti:Mitä ihmettä, mulla on 50oz damper ja 28oz vetolevy lisäpainolla?? Mikähän kampiakseli mahtaa olla? Tuolla paketilla tasapainotin kampiakselin talvella koneistamossa, eivätkä he mitään erikoista maininneet. Voiko tuollainen viritelmä yleensä toimia normaalisti?
Olispa tämäkin asia kannattanut mun selvittää silloin kun kone oli levällään....värinöitähän koneessa on ollut määrätyillä kierroksilla.
Ilmenevätkö värinät paikallaan kierrättäessä vai veto päällä?
- Tahavo
- Mega-addikti
Joo, 28 unssin paino+joku lisäpaino ja damper taas 50 unssia. Värinät oli myös paikallaan ollessa kun kierrokset nosti määrätylle tasolle. En muista paljonko kierrokset silloin oli, ehkä 2500-3000 mutta ajossa alkoi jo 60 mailin jälkeen jyrskyttää.
Toi on kyllä ihme sekasikiö koko paketti mutta hyvin pelittänyt lukuunottamatta jyrinöitä.
Koneistamo ei kyllä asiaa kummemmin kommentoinut, että kaippa tuo paketti noinkin toimii.
Toi on kyllä ihme sekasikiö koko paketti mutta hyvin pelittänyt lukuunottamatta jyrinöitä.
Koneistamo ei kyllä asiaa kummemmin kommentoinut, että kaippa tuo paketti noinkin toimii.
- Tahavo
- Mega-addikti
Minä mittasin turbiinin pulttien ristimitan, eli klo 12:ssa olevan pultin keskeltä klo 18:ssa olevan pultin keskelle. Tällä tavalla mitattuna löytyi vihdoin sopiva levy kun tiesi mikä on levyn hammasmäärä.
ps. nyt on levy/turbiini/moottori taas kiinnitetty. Aikaa meni operaatioon tasan 60min. kun käytössä oli "hiiappi". Homma alkaa valitettavasti olla rutiinia. Huomenna viimeistään pitäisi tietää poistuiko mulla ollut ongelma vetolevyn vaihdolla.
ps. nyt on levy/turbiini/moottori taas kiinnitetty. Aikaa meni operaatioon tasan 60min. kun käytössä oli "hiiappi". Homma alkaa valitettavasti olla rutiinia. Huomenna viimeistään pitäisi tietää poistuiko mulla ollut ongelma vetolevyn vaihdolla.
- Tahavo
- Mega-addikti
No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä
Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.

Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.
- pikkustang
- Aktiivi
itsellänihän on sama vika ettei d:llä löydy kuin ykkönen ja muut toimii ok.jospa saisin minäkin vastauksen mahd vikaan samallaTahavo kirjoitti:No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä![]()
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvii peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti!?!?
ford mustang 68 ht 393w+tko 600+ 9"plussa murikka
ex ford sierra cosworth 4wd -90
pientä ei tarvii peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti!?!?
ford mustang 68 ht 393w+tko 600+ 9"plussa murikka
ex ford sierra cosworth 4wd -90
- Tahavo
- Mega-addikti
Mainittakoon vielä, että ennen moottoriremppaa mun laatikko toimi ihan normaalisti. Tuon suodattimen vain vaihdoin ja pähkäilin sitä jousta ja mäntää, että mites päin nämä olivat.pikkupoika kirjoitti:itsellänihän on sama vika ettei d:llä löydy kuin ykkönen ja muut toimii ok.jospa saisin minäkin vastauksen mahd vikaan samallaTahavo kirjoitti:No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä![]()
Pitänee illalla avata öljypohja ja kääntää se mäntä/jousi juttu ja kokeilla

- Tahavo
- Mega-addikti
Luonnolisesti vasta siinä vaiheessa kun olin ottanut öljypohjan ja suodattimen irti, niin huomasin tarkistaa imusarjalta lähtevän alipaineputken. Irtihän se oli laatikon puolelta. En vaan saanut tolkkua mihin se tulee kiinni, käsittääkseni siihen vihreään moduliin mutta eipä siinä ollut enää mitään mihin sen letkun olisi työntänyt..*voimasana*
Mutta ilmeisesti vaihdeongelma voi johtua juuri tuosta irti olevasta alipaineletkusta?
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... t=laatikon
Tuolta löytyikin vastaus kysymykseen. Eli vika johtui juuri tuosta irti lähteneestä alipaineletkusta. Mutta ihmettelen mihin siitä modulista oli hävinnyt se putki mihin letku työnnetään. Käsi kopelolla sitä tosin etsin..
Mutta ilmeisesti vaihdeongelma voi johtua juuri tuosta irti olevasta alipaineletkusta?
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... t=laatikon
Tuolta löytyikin vastaus kysymykseen. Eli vika johtui juuri tuosta irti lähteneestä alipaineletkusta. Mutta ihmettelen mihin siitä modulista oli hävinnyt se putki mihin letku työnnetään. Käsi kopelolla sitä tosin etsin..

- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
http://raceabilene.com/kelly/hotrod/ima ... /c4exp.gif Kuvassa "vacuum modulator" keskeltä vähän klo.seiskaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey