C4 laatikko ongelma

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Laitoin veekasille mitat yv:nä. Tuskin mulla turbiini on rikki. Tyhjensin sen öljyistä ja sorkin valolla varustetulla magneetilla sisuskaluja. Ei sieltä tarttunut magneettiin kuin pohjalta hieman mustaa mäskiä. Ei mitään isompaa metallin kappaletta. Lisäksi turbiinia ravistellessa aivan normaalia klonksumista.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mitä ihmettä, mulla on 50oz damper ja 28oz vetolevy lisäpainolla?? Mikähän kampiakseli mahtaa olla? Tuolla paketilla tasapainotin kampiakselin talvella koneistamossa, eivätkä he mitään erikoista maininneet. Voiko tuollainen viritelmä yleensä toimia normaalisti?
Olispa tämäkin asia kannattanut mun selvittää silloin kun kone oli levällään :evil:....värinöitähän koneessa on ollut määrätyillä kierroksilla.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Early engines use 28.2 oz.-in. external balance, while 1982 and later engines use 50 oz.-in. at the flywheel and 34 oz.-in. at the damper.

Tossa lontoon kielellä noista tasapainoasioista.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Tahavo kirjoitti:Mitä ihmettä, mulla on 50oz damper ja 28oz vetolevy lisäpainolla?? Mikähän kampiakseli mahtaa olla? Tuolla paketilla tasapainotin kampiakselin talvella koneistamossa, eivätkä he mitään erikoista maininneet. Voiko tuollainen viritelmä yleensä toimia normaalisti?
Olispa tämäkin asia kannattanut mun selvittää silloin kun kone oli levällään :evil:....värinöitähän koneessa on ollut määrätyillä kierroksilla.
Siis onko vetolevyssä 28 unssin paino ja vielä lisäpaino? Kyllä se olisi tasapainotuksessa tullut esille, jos paketti ei toimisi.

Ilmenevätkö värinät paikallaan kierrättäessä vai veto päällä?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Joo, 28 unssin paino+joku lisäpaino ja damper taas 50 unssia. Värinät oli myös paikallaan ollessa kun kierrokset nosti määrätylle tasolle. En muista paljonko kierrokset silloin oli, ehkä 2500-3000 mutta ajossa alkoi jo 60 mailin jälkeen jyrskyttää.
Toi on kyllä ihme sekasikiö koko paketti mutta hyvin pelittänyt lukuunottamatta jyrinöitä.
Koneistamo ei kyllä asiaa kummemmin kommentoinut, että kaippa tuo paketti noinkin toimii.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Eipä tuossa ongelmaa jos jyrisi silloin, kunhan ei jyrise enään :shock:
:krooh:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Vee8 kirjoitti:Mikäs se halkasija pulttikehällä on?
Vielä tarkennusta tuohon vetolevyn/turbiinin pulttikehän mittaamiseen...

Eli mistä kohdin ja mitä mitataan?

nimim: turbiiniostoksilla
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minä mittasin turbiinin pulttien ristimitan, eli klo 12:ssa olevan pultin keskeltä klo 18:ssa olevan pultin keskelle. Tällä tavalla mitattuna löytyi vihdoin sopiva levy kun tiesi mikä on levyn hammasmäärä.
ps. nyt on levy/turbiini/moottori taas kiinnitetty. Aikaa meni operaatioon tasan 60min. kun käytössä oli "hiiappi". Homma alkaa valitettavasti olla rutiinia. Huomenna viimeistään pitäisi tietää poistuiko mulla ollut ongelma vetolevyn vaihdolla.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä :?
Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitoksia ohjeista. Mitattu on ja 157 hampainen kiekko löytyy ja 26,7 cm eli 10,5 tuumaa on pulttikehän halkaisia.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
pikkustang
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 05 Huhti 2006, 20:21
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pikkustang »

Tahavo kirjoitti:No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä :?
Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.
itsellänihän on sama vika ettei d:llä löydy kuin ykkönen ja muut toimii ok.jospa saisin minäkin vastauksen mahd vikaan samalla
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvii peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti!?!?
ford mustang 68 ht 393w+tko 600+ 9"plussa murikka
ex ford sierra cosworth 4wd -90
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

pikkupoika kirjoitti:
Tahavo kirjoitti:No niin. Taas toimii, eli vetolevyn vaihto poisti kitinät. Mutta D-vaihteella toimii vain ykkönen, eli 1 ja 2 sekä pakki toimii mutta kun laittaa D:lle niin on vain ykkönen päällä :?
Osaako joku arvella mikä nyt olisi vialla? Moottorirempan aikana vaihdoin vain öljynsuodattimen sekä öljyt laatikkoon. Suodattimen alla oli jousi/mäntä systeemi, jonka asensin takaisin mäntä ylöspäin ja jousi vastasi suodatinta. Kaippa se meni oikein päin? Muuten en laatikkoon koskenut.
itsellänihän on sama vika ettei d:llä löydy kuin ykkönen ja muut toimii ok.jospa saisin minäkin vastauksen mahd vikaan samalla
Mainittakoon vielä, että ennen moottoriremppaa mun laatikko toimi ihan normaalisti. Tuon suodattimen vain vaihdoin ja pähkäilin sitä jousta ja mäntää, että mites päin nämä olivat.
Pitänee illalla avata öljypohja ja kääntää se mäntä/jousi juttu ja kokeilla :?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Luonnolisesti vasta siinä vaiheessa kun olin ottanut öljypohjan ja suodattimen irti, niin huomasin tarkistaa imusarjalta lähtevän alipaineputken. Irtihän se oli laatikon puolelta. En vaan saanut tolkkua mihin se tulee kiinni, käsittääkseni siihen vihreään moduliin mutta eipä siinä ollut enää mitään mihin sen letkun olisi työntänyt..*voimasana*
Mutta ilmeisesti vaihdeongelma voi johtua juuri tuosta irti olevasta alipaineletkusta?
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... t=laatikon
Tuolta löytyikin vastaus kysymykseen. Eli vika johtui juuri tuosta irti lähteneestä alipaineletkusta. Mutta ihmettelen mihin siitä modulista oli hävinnyt se putki mihin letku työnnetään. Käsi kopelolla sitä tosin etsin.. :shock:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Vihreestä tiedä, mutta paikka on, muistaakseni :oops: , apparin puolella takana se tulee siihen alipainemodulaattoriin. Pikkasen piilossa, mutta siinä on letkua varten "nokka".
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

http://raceabilene.com/kelly/hotrod/ima ... /c4exp.gif Kuvassa "vacuum modulator" keskeltä vähän klo.seiskaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin