Akku peräkontissa
Päävirtakatkaisin on siellä missä akkukin eli peräkontissa, ja sehän on miinuskaapelin välissä kuin sen pitääkin. Konttiin pääsee nopiasti kun se aukeaa mekaanisesti pienestä vivusta ohjaamosta käsin, ja päävirtakin on tarkoitus laittaa päällee ja pois myös ohjaamosta käsin pientä askartelua vaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Siis että 16mm2 (hitsaus?)kaapeli riittää?GT-350 kirjoitti:Erään pirssin tiedän, jossa menee 16mm2 kaapeli haitariputkessa oikeasta takakulmasta oikean puolen kynnyskoteloon, sieltä nousee lämppärin viereen kabiininpuolelle josta taas sujahtaa oikean etulokarin sisään ja tulee nätisti ulos oikean puolen konepellin saranan alta, mihin kohtaan haitariputki loppuu.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Aiemmin referoimassani HT:ssa oli BiliBaliteeman el cheapo -kaapeli, sellainen 5m kerä punaisella läpinäkyvällä eristeellä varustettua piuhaa. 16mm2 riitti siihen komboon ihan hyvin. Korkeemmat puristukset/isommat koneet ja sitä kautta tehostartit sitten saattavat oikeasti vaatia lisää neliöitä kaapeleihin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Mutta auto ei sammu... Laturi pukkaa virtaa kokoajan koneelle.ROKI kirjoitti:Päävirtakatkaisin on siellä missä akkukin eli peräkontissa, ja sehän on miinuskaapelin välissä kuin sen pitääkin. Konttiin pääsee nopiasti kun se aukeaa mekaanisesti pienestä vivusta ohjaamosta käsin, ja päävirtakin on tarkoitus laittaa päällee ja pois myös ohjaamosta käsin pientä askartelua vaan.
Itse laitoin katkaisijan keskikonsoliin (+ kaapeliin) ja laturin syötön, katkaisijan ja akun väliseen kaapeliin.
Viimeksi muokannut bootsi, 19 Loka 2006, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No kyllä sen pitäisi sammua jos maa katkeaa tai maadottaa jostain muualta... ettei kipinä häivy....kaikki maa sen katkasian kautta ja maa piuhassahan se pääkytkin on iät ajat ollut niin kuin Roki tuumaili ja kannattaa välttää niitä muovi rimpuloita niillä ei mitään tee jos ne sattuu vaikka sulaan...ei ainakaan kisoissa voi näytellä...ja akut jollain muilla kiinni kun liinoilla ne ei pidä katkeaa ompeluksesta poikki jos vaikka tulee äkki pysähdys....
Siis kyllähän auto jää käyntiin, vaikka repisit koko akun irti sieltä kontista/keulilta.petska kirjoitti:No kyllä sen pitäisi sammua jos maa katkeaa tai maadottaa jostain muualta... ettei kipinä häivy....kaikki maa sen katkasian kautta ja maa piuhassahan se pääkytkin on iät ajat ollut niin kuin Roki tuumaili ja kannattaa välttää niitä muovi rimpuloita niillä ei mitään tee jos ne sattuu vaikka sulaan...ei ainakaan kisoissa voi näytellä...ja akut jollain muilla kiinni kun liinoilla ne ei pidä katkeaa ompeluksesta poikki jos vaikka tulee äkki pysähdys....
Vai miten teillä toimii noi lataus vehkeet?

- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Tuo on mielenkiintoinen kysymys jota kerran mietin(täytenä amatöörinä) Siis eikö moottori tosiaan sammu jos akun irroittaa? Entä jos akku tyhjenee? Eikös silloin moottorikin sammu?bootsi kirjoitti:Siis kyllähän auto jää käyntiin, vaikka repisit koko akun irti sieltä kontista/keulilta.petska kirjoitti:No kyllä sen pitäisi sammua jos maa katkeaa tai maadottaa jostain muualta... ettei kipinä häivy....kaikki maa sen katkasian kautta ja maa piuhassahan se pääkytkin on iät ajat ollut niin kuin Roki tuumaili ja kannattaa välttää niitä muovi rimpuloita niillä ei mitään tee jos ne sattuu vaikka sulaan...ei ainakaan kisoissa voi näytellä...ja akut jollain muilla kiinni kun liinoilla ne ei pidä katkeaa ompeluksesta poikki jos vaikka tulee äkki pysähdys....
Vai miten teillä toimii noi lataus vehkeet?


- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
EIpä sammu ei. Laturi tuuppaa virtaa (toimiessaan) normaalisti sähkölaitteille. Höpömarketeista saa muutamalla eurolla 2-napaisen päävirtakatkaisijan, jolla saa myös auton sammuun kun liittää laturin vahvan + johdon akulle menevän päävirtakaapelin puolelle. Virallisista vauhtikaupoista saa 6-napaisia päävirtakatkaisijoita, joissa on oma piiri sytytysvirralle. Näitä ei saa enää muutamalla eurolla...BW-364 kirjoitti:Siis eikö moottori tosiaan sammu jos akun irroittaa?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Aivan soikee juttu, kun sähköistä hiukan on perillä, kyllä minun pirssi sammuu kun kääntää päävirrat poies. Pitää ensteks hiukan miettiä ja sit toteuttaa, vain niin tehtynä tulee hyvä lopputulosJXA-26 kirjoitti:EIpä sammu ei. Laturi tuuppaa virtaa (toimiessaan) normaalisti sähkölaitteille. Höpömarketeista saa muutamalla eurolla 2-napaisen päävirtakatkaisijan, jolla saa myös auton sammuun kun liittää laturin vahvan + johdon akulle menevän päävirtakaapelin puolelle. Virallisista vauhtikaupoista saa 6-napaisia päävirtakatkaisijoita, joissa on oma piiri sytytysvirralle. Näitä ei saa enää muutamalla eurolla...BW-364 kirjoitti:Siis eikö moottori tosiaan sammu jos akun irroittaa?


Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Älä enää pidä meitä jännityksessä.. vaan kerro miten olet tuon systeemin toteuttanut, niin ei ole ihan turha tämäkään topic.ROKI kirjoitti:Aivan soikee juttu, kun sähköistä hiukan on perillä, kyllä minun pirssi sammuu kun kääntää päävirrat poies. Pitää ensteks hiukan miettiä ja sit toteuttaa, vain niin tehtynä tulee hyvä lopputulos![]()
.
Päävirtakatkaisinhan sulla on - kaapelissa ja kontissa, se me jo tiedetään... mutta mitä muuta?

- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Haluatko auton sammuvan päävirtakatkaisijasta vaiko nou ? Jollei tarvi sammua, riittää kun riittää kun katkaisija on jomman kumman päävirtakaapelin välissä. Jos haluat auton sammuvan päävirrasta, vedät laturilta paksun kaapelin päävirran AKUN puoleiseen napaan.bootsi kirjoitti:Päävirtakatkaisinhan sulla on - kaapelissa ja kontissa, se me jo tiedetään... mutta mitä muuta?
Näin toimitaan kilpa-autoissa. Jos haluat jutella aiheesta, saa soittaa 0400-747974
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...