Akku peräkontissa

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Päävirtakatkaisin on siellä missä akkukin eli peräkontissa, ja sehän on miinuskaapelin välissä kuin sen pitääkin. Konttiin pääsee nopiasti kun se aukeaa mekaanisesti pienestä vivusta ohjaamosta käsin, ja päävirtakin on tarkoitus laittaa päällee ja pois myös ohjaamosta käsin pientä askartelua vaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Kiitokset Rokille kuvasta!

Mika
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

GT-350 kirjoitti:Erään pirssin tiedän, jossa menee 16mm2 kaapeli haitariputkessa oikeasta takakulmasta oikean puolen kynnyskoteloon, sieltä nousee lämppärin viereen kabiininpuolelle josta taas sujahtaa oikean etulokarin sisään ja tulee nätisti ulos oikean puolen konepellin saranan alta, mihin kohtaan haitariputki loppuu.
Siis että 16mm2 (hitsaus?)kaapeli riittää?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

hitasukaapeli ihan toimiva 16-20 neliön kokoinen :wink:
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

hitasukaapeli ihan toimiva 16-20 neliön kokoinen :wink:
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Aiemmin referoimassani HT:ssa oli BiliBaliteeman el cheapo -kaapeli, sellainen 5m kerä punaisella läpinäkyvällä eristeellä varustettua piuhaa. 16mm2 riitti siihen komboon ihan hyvin. Korkeemmat puristukset/isommat koneet ja sitä kautta tehostartit sitten saattavat oikeasti vaatia lisää neliöitä kaapeleihin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
bootsi
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Kesä 2005, 11:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja bootsi »

ROKI kirjoitti:Päävirtakatkaisin on siellä missä akkukin eli peräkontissa, ja sehän on miinuskaapelin välissä kuin sen pitääkin. Konttiin pääsee nopiasti kun se aukeaa mekaanisesti pienestä vivusta ohjaamosta käsin, ja päävirtakin on tarkoitus laittaa päällee ja pois myös ohjaamosta käsin pientä askartelua vaan.
Mutta auto ei sammu... Laturi pukkaa virtaa kokoajan koneelle.
Itse laitoin katkaisijan keskikonsoliin (+ kaapeliin) ja laturin syötön, katkaisijan ja akun väliseen kaapeliin.
Viimeksi muokannut bootsi, 19 Loka 2006, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu, ei pä ole ensimmäinen riski, että muovisuojan sisällä oleva kaapeli lyö oikkariin, eli pää kytkin kabiinissa. Tulee jopa irroteltua sitä, jos olisi takaluukussa niin ei varmaan viitsisi. 8)
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

No kyllä sen pitäisi sammua jos maa katkeaa tai maadottaa jostain muualta... ettei kipinä häivy....kaikki maa sen katkasian kautta ja maa piuhassahan se pääkytkin on iät ajat ollut niin kuin Roki tuumaili ja kannattaa välttää niitä muovi rimpuloita niillä ei mitään tee jos ne sattuu vaikka sulaan...ei ainakaan kisoissa voi näytellä...ja akut jollain muilla kiinni kun liinoilla ne ei pidä katkeaa ompeluksesta poikki jos vaikka tulee äkki pysähdys....
bootsi
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Kesä 2005, 11:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja bootsi »

petska kirjoitti:No kyllä sen pitäisi sammua jos maa katkeaa tai maadottaa jostain muualta... ettei kipinä häivy....kaikki maa sen katkasian kautta ja maa piuhassahan se pääkytkin on iät ajat ollut niin kuin Roki tuumaili ja kannattaa välttää niitä muovi rimpuloita niillä ei mitään tee jos ne sattuu vaikka sulaan...ei ainakaan kisoissa voi näytellä...ja akut jollain muilla kiinni kun liinoilla ne ei pidä katkeaa ompeluksesta poikki jos vaikka tulee äkki pysähdys....
Siis kyllähän auto jää käyntiin, vaikka repisit koko akun irti sieltä kontista/keulilta.
Vai miten teillä toimii noi lataus vehkeet? :?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

bootsi kirjoitti:
petska kirjoitti:No kyllä sen pitäisi sammua jos maa katkeaa tai maadottaa jostain muualta... ettei kipinä häivy....kaikki maa sen katkasian kautta ja maa piuhassahan se pääkytkin on iät ajat ollut niin kuin Roki tuumaili ja kannattaa välttää niitä muovi rimpuloita niillä ei mitään tee jos ne sattuu vaikka sulaan...ei ainakaan kisoissa voi näytellä...ja akut jollain muilla kiinni kun liinoilla ne ei pidä katkeaa ompeluksesta poikki jos vaikka tulee äkki pysähdys....
Siis kyllähän auto jää käyntiin, vaikka repisit koko akun irti sieltä kontista/keulilta.
Vai miten teillä toimii noi lataus vehkeet? :?
Tuo on mielenkiintoinen kysymys jota kerran mietin(täytenä amatöörinä) Siis eikö moottori tosiaan sammu jos akun irroittaa? Entä jos akku tyhjenee? Eikös silloin moottorikin sammu? :huh1: :emt:
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

BW-364 kirjoitti:Siis eikö moottori tosiaan sammu jos akun irroittaa?
EIpä sammu ei. Laturi tuuppaa virtaa (toimiessaan) normaalisti sähkölaitteille. Höpömarketeista saa muutamalla eurolla 2-napaisen päävirtakatkaisijan, jolla saa myös auton sammuun kun liittää laturin vahvan + johdon akulle menevän päävirtakaapelin puolelle. Virallisista vauhtikaupoista saa 6-napaisia päävirtakatkaisijoita, joissa on oma piiri sytytysvirralle. Näitä ei saa enää muutamalla eurolla...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

JXA-26 kirjoitti:
BW-364 kirjoitti:Siis eikö moottori tosiaan sammu jos akun irroittaa?
EIpä sammu ei. Laturi tuuppaa virtaa (toimiessaan) normaalisti sähkölaitteille. Höpömarketeista saa muutamalla eurolla 2-napaisen päävirtakatkaisijan, jolla saa myös auton sammuun kun liittää laturin vahvan + johdon akulle menevän päävirtakaapelin puolelle. Virallisista vauhtikaupoista saa 6-napaisia päävirtakatkaisijoita, joissa on oma piiri sytytysvirralle. Näitä ei saa enää muutamalla eurolla...
Aivan soikee juttu, kun sähköistä hiukan on perillä, kyllä minun pirssi sammuu kun kääntää päävirrat poies. Pitää ensteks hiukan miettiä ja sit toteuttaa, vain niin tehtynä tulee hyvä lopputulos :!: :!: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
bootsi
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Kesä 2005, 11:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja bootsi »

ROKI kirjoitti:Aivan soikee juttu, kun sähköistä hiukan on perillä, kyllä minun pirssi sammuu kun kääntää päävirrat poies. Pitää ensteks hiukan miettiä ja sit toteuttaa, vain niin tehtynä tulee hyvä lopputulos :!: :!: .
Älä enää pidä meitä jännityksessä.. vaan kerro miten olet tuon systeemin toteuttanut, niin ei ole ihan turha tämäkään topic.

Päävirtakatkaisinhan sulla on - kaapelissa ja kontissa, se me jo tiedetään... mutta mitä muuta? :?
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

bootsi kirjoitti:Päävirtakatkaisinhan sulla on - kaapelissa ja kontissa, se me jo tiedetään... mutta mitä muuta? :?
Haluatko auton sammuvan päävirtakatkaisijasta vaiko nou ? Jollei tarvi sammua, riittää kun riittää kun katkaisija on jomman kumman päävirtakaapelin välissä. Jos haluat auton sammuvan päävirrasta, vedät laturilta paksun kaapelin päävirran AKUN puoleiseen napaan.
Näin toimitaan kilpa-autoissa. Jos haluat jutella aiheesta, saa soittaa 0400-747974
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin