Akku peräkontissa
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Akku peräkontissa
Kun akku on peräkontissa (early fastback) kuinka olisi paras vetää + akkukaapeli? Lattiamaton alla vai auton alla esim. kardaani tunnelissa?. Pitäisikö - kaapeli vetää eteen asti vai riittääkö jos vetää kaapelin akun - navalta taka-apurunkoon?

Erään pirssin tiedän, jossa menee 16mm2 kaapeli haitariputkessa oikeasta takakulmasta oikean puolen kynnyskoteloon, sieltä nousee lämppärin viereen kabiininpuolelle josta taas sujahtaa oikean etulokarin sisään ja tulee nätisti ulos oikean puolen konepellin saranan alta, mihin kohtaan haitariputki loppuu.
Viimeksi muokannut GT-350, 27 Joulu 2005, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
niinpä miinus... varmistelkaa Kunnolla että Moottori saa
kunnolla maadoitusta. joskus kuulee
kun akun laittaa takakonttiin niin ei lähde kuumana käyntiin...
tosiaan 50m2 KAAPELIA myös maadoitus kaapelit.
ja liitokset juotetaan ja puristetaan niin virtahäviö on aika marginaalinen
näinkin pitkällä matkalla ja kunnon patteri
ja Käynnistys virta 700-900 amppeerinen niin johan kumma jos ei
ala pelittää...
kunnolla maadoitusta. joskus kuulee
kun akun laittaa takakonttiin niin ei lähde kuumana käyntiin...
tosiaan 50m2 KAAPELIA myös maadoitus kaapelit.
ja liitokset juotetaan ja puristetaan niin virtahäviö on aika marginaalinen
näinkin pitkällä matkalla ja kunnon patteri
ja Käynnistys virta 700-900 amppeerinen niin johan kumma jos ei
ala pelittää...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Joo, no kyllä kunnolliset, puritus liitokset pitää tinaamattakin. Akun kengät tinattiin multakin. Samalla kaapelilla laitettiin moottorin maadoitus ja startin piuhat...Tapsa kirjoitti:niinpä miinus... varmistelkaa Kunnolla että Moottori saa
kunnolla maadoitusta. joskus kuulee
kun akun laittaa takakonttiin niin ei lähde kuumana käyntiin...
tosiaan 50m2 KAAPELIA myös maadoitus kaapelit.
ja liitokset juotetaan ja puristetaan niin virtahäviö on aika marginaalinen
näinkin pitkällä matkalla ja kunnon patteri
ja Käynnistys virta 700-900 amppeerinen niin johan kumma jos ei
ala pelittää...
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Puristusliitokset voi alkaa kuumiamaan parin vuoden paasta noilla virroilla. Alkaa loystymaan tarinassa, moskaa valiin jne. Tinaa vaan peliin. Kolvin kaivamiseen menee pari minuuttia vrt. mikatahannyttuli parin vuoden paasta ja ihmettelyn jalkeen homma uusiksi..Mosse kirjoitti: Joo, no kyllä kunnolliset, puritus liitokset pitää tinaamattakin. Akun kengät tinattiin multakin. Samalla kaapelilla laitettiin moottorin maadoitus ja startin piuhat...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Joo, no mulla ja hovi sähkärillä kokemusta noista kiven murskainten sähköistyksistä...veekoo kirjoitti:Puristusliitokset voi alkaa kuumiamaan parin vuoden paasta noilla virroilla. Alkaa loystymaan tarinassa, moskaa valiin jne. Tinaa vaan peliin. Kolvin kaivamiseen menee pari minuuttia vrt. mikatahannyttuli parin vuoden paasta ja ihmettelyn jalkeen homma uusiksi..Mosse kirjoitti: Joo, no kyllä kunnolliset, puritus liitokset pitää tinaamattakin. Akun kengät tinattiin multakin. Samalla kaapelilla laitettiin moottorin maadoitus ja startin piuhat...
Niissä on huomattu, että kun tinattu liitos ei jousta tärinässä, niin murtuu, ja kunnollinen puristus liitos todettu toimivaksi. Tosin auto ei , toivottavasti, sellaisia värinöitä näe..
Noista liitoksista voi vielä sanoa sen verran, että mun laittamana nuo apico sun muut liitokset ei kestä kuin 50% todennäköisyydellä.. ammattilaisen hommooo...
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Vahan samoja kokemuksia apikoista. Ennemmin kolvaan (abikon tms jos pakko) kiinni, kutistesukkaa, teippia ym tueksi & turvaksi ja tarpeeksi nippusiteita tai vastaavia molemmin puolin. Ilman nippusiteita paasee heilumaan ja murtuu juotoksen juuresta. Tuli opittua radio-ohjattavien kanssa kantapaan kautta pari kertaa. Ne meinaan tarisee mennessaan viela pahemmin ku kivenmurskain..?Mosse kirjoitti: Niissä on huomattu, että kun tinattu liitos ei jousta tärinässä, niin murtuu, ja kunnollinen puristus liitos todettu toimivaksi. Tosin auto ei , toivottavasti, sellaisia värinöitä näe..![]()
Noista liitoksista voi vielä sanoa sen verran, että mun laittamana nuo apico sun muut liitokset ei kestä kuin 50% todennäköisyydellä.. ammattilaisen hommooo...
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Ei pahitteeksi tulisi laittaa johonkin päin sisätiloja päävirtakatkaisijaa + kaapelin väliin. Vanha auto - vanhat sähköt. Vetää vielä laturin + johdon katkaisijan akun puolelle, niin kahvasta kääntämällä sammuu myös auto. Samalla halpa käynnistyksen esto !
Eikä tarvi olla pitkien seisontien aikana repimässä napoja irti.
Eikä tarvi olla pitkien seisontien aikana repimässä napoja irti.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...