S197 perävälityksen valinta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: S197 perävälityksen valinta

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mä laitoin sen 23 hampaisen siihen nopeusanturiin, vaikka siitä sanottu että kuluu nopeasti kun ei ole ihan 100% käypänen. Mutta viime kesänä ei ainakaan vielä kulunut rikki. Katsotaan miten käy tänä kesänä.

Pitää muuten mittari just paikkaansa, ainakin GPS :n mukaan.
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: S197 perävälityksen valinta

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Jones kirjoitti:Rattaan vaihto SN95:n automaattilootan päässä ei ollut mikään kummoinen operaatio
Ei se varmaan ole kovin kummonen homma, kun tossa linkissä lukee näin: "You cannot change the output shaft mounted drive gear in an Automatic Transmission as the gear is part of the output shaft." ;) Eikä siellä edes siksi myydä niitä rattaita. Mutta, sä varmaan tarkoitit sitä perusratasta, joka on helppo vaihtaa manuaaliinkin, jos yhden rattaan vaihto riittää.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Re: S197 perävälityksen valinta

Viesti Kirjoittaja Jones »

Juu. Juuri tuota.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
TDI Asentaja
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Elo 2016, 21:22
Auto: Mustang GT 2006
Paikkakunta: Joensuu

S197 perävälityksen valinta

Viesti Kirjoittaja TDI Asentaja »

Onhan se mahdollista, että perässä on myös käytetty väärää öljyä, joka on noita levypaketteja kuluttanut.Pinjonien kuluminen on sitten seuraus siitä, kun levypaketit kuluu liian ohuiksi
Juu silmäilin huoltokirjaa ja peräöljyt oli vaihdettu suomessa ns ketjukorjaamossa. Mitä lie sitten ovat sinne laittaneetkaan? kuittia ei ollut tästä käynnistä enää tallessa, vaikka jonkin verran kuitteja on kansiossa...Edellinen omistaja kun ei itse tehnyt musselle mitään vaan käytti näissä ketju korjaamoissa huolloissa ja remonteissa...
Osta Ford racingin välitys.
Näin tein sekä välitys että case on alkuperäistä fordia, olivat kuitenkin sen verran halpoja ettei kannattanut etsiä tarvike osia.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: S197 perävälityksen valinta

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Tarkastin asian, niin saan korjattua välityksen vaihdon ja renkaan pyörintäkehän ohjelmistoon. Myös manuaalin välitykset jos laatikkoa muutetaan. Huippunopeuden rajoitin myös, 05 on rajoitettu 233km/h
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
TDI Asentaja
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Elo 2016, 21:22
Auto: Mustang GT 2006
Paikkakunta: Joensuu

Re: S197 perävälityksen valinta

Viesti Kirjoittaja TDI Asentaja »

Nyt noin kahden kuukauden käyttö kokemuksen perusteella voin sanoa että tuo 3.73 välitys on ehdottomasti parempi kuin alkuperäinen. Auto liikkuu herkemmin, kulutuksessa en ole huomannut eroa, eikä moottorikaan kierrä liikaa suomen rajoituksilla. Välityksen vaihdon vaatimat softa muutokset teki pappacosworth joten nyt näyttää mittari oikein eikä automaattilaatikko enää sekoile.
Vastaa Viestiin