S197 perävälityksen valinta
Re: S197 perävälityksen valinta
Mä laitoin sen 23 hampaisen siihen nopeusanturiin, vaikka siitä sanottu että kuluu nopeasti kun ei ole ihan 100% käypänen. Mutta viime kesänä ei ainakaan vielä kulunut rikki. Katsotaan miten käy tänä kesänä.
Pitää muuten mittari just paikkaansa, ainakin GPS :n mukaan.
Pitää muuten mittari just paikkaansa, ainakin GPS :n mukaan.
Re: S197 perävälityksen valinta
Ei se varmaan ole kovin kummonen homma, kun tossa linkissä lukee näin: "You cannot change the output shaft mounted drive gear in an Automatic Transmission as the gear is part of the output shaft."Jones kirjoitti:Rattaan vaihto SN95:n automaattilootan päässä ei ollut mikään kummoinen operaatio

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Re: S197 perävälityksen valinta
Juu. Juuri tuota.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 08 Elo 2016, 21:22
- Auto: Mustang GT 2006
- Paikkakunta: Joensuu
S197 perävälityksen valinta
Juu silmäilin huoltokirjaa ja peräöljyt oli vaihdettu suomessa ns ketjukorjaamossa. Mitä lie sitten ovat sinne laittaneetkaan? kuittia ei ollut tästä käynnistä enää tallessa, vaikka jonkin verran kuitteja on kansiossa...Edellinen omistaja kun ei itse tehnyt musselle mitään vaan käytti näissä ketju korjaamoissa huolloissa ja remonteissa...Onhan se mahdollista, että perässä on myös käytetty väärää öljyä, joka on noita levypaketteja kuluttanut.Pinjonien kuluminen on sitten seuraus siitä, kun levypaketit kuluu liian ohuiksi
Näin tein sekä välitys että case on alkuperäistä fordia, olivat kuitenkin sen verran halpoja ettei kannattanut etsiä tarvike osia.Osta Ford racingin välitys.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: S197 perävälityksen valinta
Tarkastin asian, niin saan korjattua välityksen vaihdon ja renkaan pyörintäkehän ohjelmistoon. Myös manuaalin välitykset jos laatikkoa muutetaan. Huippunopeuden rajoitin myös, 05 on rajoitettu 233km/h
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 08 Elo 2016, 21:22
- Auto: Mustang GT 2006
- Paikkakunta: Joensuu
Re: S197 perävälityksen valinta
Nyt noin kahden kuukauden käyttö kokemuksen perusteella voin sanoa että tuo 3.73 välitys on ehdottomasti parempi kuin alkuperäinen. Auto liikkuu herkemmin, kulutuksessa en ole huomannut eroa, eikä moottorikaan kierrä liikaa suomen rajoituksilla. Välityksen vaihdon vaatimat softa muutokset teki pappacosworth joten nyt näyttää mittari oikein eikä automaattilaatikko enää sekoile.