347 vikisee ?????
- koppis
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 00:02
- Auto: -91 Mustang 5,0 GT (myyty)
-69 Mustang 347 (myyty) - Paikkakunta: Lahti
347 vikisee ?????
Moro.
Nyt tartteis noviisi jelppiä
Kyseessä -88 lohkoon tehty 347, joka vikisee ja mekkala tihenee kierrosten mukana.
Vikinä kuullostais tulevan koneen etuosasta vesipumpun tienoilta.
Apulaitehihnat käytetty irti ja silti n. 20sek kylmänä käynnistyksen jälkeen on vihaisia pikkutipuja pellin alla.
Öljynä on ed. om. käyttänyt kendall 20w50.
Mistähän alkais tonkimaan, ideoita otetaan vastaan avoimin mielin.
Kiitos takakäteen
Nyt tartteis noviisi jelppiä
Kyseessä -88 lohkoon tehty 347, joka vikisee ja mekkala tihenee kierrosten mukana.
Vikinä kuullostais tulevan koneen etuosasta vesipumpun tienoilta.
Apulaitehihnat käytetty irti ja silti n. 20sek kylmänä käynnistyksen jälkeen on vihaisia pikkutipuja pellin alla.
Öljynä on ed. om. käyttänyt kendall 20w50.
Mistähän alkais tonkimaan, ideoita otetaan vastaan avoimin mielin.
Kiitos takakäteen
"Lukoton perä tuplaa tehot"
Mustang 347 -69
Mustang 347 -69
Re: 347 vikisee ?????
Ettei missään ole vaan imuvuotoa? Se aiheuttaa kyllä vinkumista!
- koppis
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 00:02
- Auto: -91 Mustang 5,0 GT (myyty)
-69 Mustang 347 (myyty) - Paikkakunta: Lahti
Re: 347 vikisee ?????
Musse ollu mulla kuukauden päivät ja kyllä vikinä on ollu ostosta asti.kaara91 kirjoitti:Onko ääni ollut vai tullut yhtä-äkkiä. Jakopää vois, jos ottaa kiinni. Ettei tuu jakajasta.
Mutta nyt kun tarkemmin ajattelee niin käytin sen säädettävänä, niin tuntuis et sen jälkeen ääni voimistui ( voi olla myös korvien välissä) joten sehän viittais jakajaan .
Voisko ääntelyn lähteenä olla jakajan akselsson?
"Lukoton perä tuplaa tehot"
Mustang 347 -69
Mustang 347 -69
- koppis
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 00:02
- Auto: -91 Mustang 5,0 GT (myyty)
-69 Mustang 347 (myyty) - Paikkakunta: Lahti
Re: 347 vikisee ?????
Tässä tapauksessa se vaan kuuluu koko ajan, ja meneepi hermoon ja luuytimeen.
Tartteis tehrä jotain...
Tartteis tehrä jotain...
"Lukoton perä tuplaa tehot"
Mustang 347 -69
Mustang 347 -69
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 347 vikisee ?????
pois pompannu työntötanko/keinuvipu pitää kanssa pikkulinnun ääntä. tuli todettua viimeviikolla.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 347 vikisee ?????
Pienelle moottorille vikinä ja kierrosten mukaan tihenevä mekkala ovat lajityypillille normaaliä ääntä. Eikä tartte kiittää.koppis kirjoitti:347, joka vikisee ja mekkala tihenee kierrosten mukana
Kiitos takakäteen

Todellisuudessa voisi kannattaa tarkastaa ne venttiilikoppien aluset, että onko tönärit toimistossaan kuten kuuluu, ovatko hihnat tarpeeksi kireällä ja voihan se vesipumppukin ääntää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: 347 vikisee ?????
koppis kirjoitti:Musse ollu mulla kuukauden päivät ja kyllä vikinä on ollu ostosta asti.kaara91 kirjoitti:Onko ääni ollut vai tullut yhtä-äkkiä. Jakopää vois, jos ottaa kiinni. Ettei tuu jakajasta.
Mutta nyt kun tarkemmin ajattelee niin käytin sen säädettävänä, niin tuntuis et sen jälkeen ääni voimistui ( voi olla myös korvien välissä) joten sehän viittais jakajaan .
Voisko ääntelyn lähteenä olla jakajan akselsson?
Mulla oli toi jakajan akseli mikä kitisi. Sen huomaa kyllä kun ottaa jakajasta kiinni ja vähän heiluttaa niin äänen pitäisi muuttua. Fordillakin kehitys on mennyt eteenpäin: Jakajasta on jätetty kaikki rasvausta edistävät keksinnöt pois mitä oli vielä kuuskytluvulla käytössä.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
- koppis
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 00:02
- Auto: -91 Mustang 5,0 GT (myyty)
-69 Mustang 347 (myyty) - Paikkakunta: Lahti
Re: 347 vikisee ?????
Juu, jakaja se on kun vikiseepi.
Voiko olla että jakaja on liian tiukka öljypumpun akselille (päittäisvälys)?
Jos tässä nyt jakaja pitää laittaa vaihtoon niin....
Autossa on HyFire boxi.
Ja jakaja on mallory 5055101H, http://www.summitracing.com/parts/maa-5055101
Mikäs olis hyvä vaihtoehto kokoonpano (lue, toiminta varma). tai mikä olis hyvä jakaja ko. boksin kanssa?
vai jakaja osiksi ja kokeilla saisko ehjättyä.
Voiko olla että jakaja on liian tiukka öljypumpun akselille (päittäisvälys)?
Jos tässä nyt jakaja pitää laittaa vaihtoon niin....
Autossa on HyFire boxi.
Ja jakaja on mallory 5055101H, http://www.summitracing.com/parts/maa-5055101
Mikäs olis hyvä vaihtoehto kokoonpano (lue, toiminta varma). tai mikä olis hyvä jakaja ko. boksin kanssa?
vai jakaja osiksi ja kokeilla saisko ehjättyä.
"Lukoton perä tuplaa tehot"
Mustang 347 -69
Mustang 347 -69
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: 347 vikisee ?????
Jakaja-murheitten kanssa aikoinaan painineena, sanoisin: jakaja MSD ja boksi MSD. Tämän kun itse toteutin, ongelmat kaikkosi. Sama tarina kaverilla kans kireessä 347:ssa...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: 347 vikisee ?????
Varmaanhan venakopat on ollut auki jo, niin nähty siellä olevan palikoiden paikallaan. Vähän aikaa sitten näin motin, jossa guideplaten sivu oli murtunut ja vippa oli 1/3 venan ja 2/3 retainerin päällä.
Onhan jakajan kansi myös ollut auki, ettei siellä mitään hassua ole. Onko jakaja ollut irti, näkyykö rattaassa mitään outoa kulumaa. Minkälainen öljypumppu noille öljyille? Entäs jakajan rattaan asennuskorkeus.
Itse olen tykännyt Performance Distributorin Heippa-mallista DUI, ei yhtään sytkäongelmaa viimeisten 12-13 vuoden aikana.
http://www.performancedistributors.com/fordssdui.htm
Kuulostaako kalliilta, ehkä mutta ei tarvi mitään muuta, ei puolaa, ei bokseja. Tulee valmiiksi ennakkokurvattuna, kun antaa koneen ja muun speksit. 12V solenoidilta kylkeen ja menoks.
Niiden sivuilta löyty myös tuollaista
http://www.performancedistributors.com/fordgearwear.htm
Melko jäykät öljyt rullakoneeseen muuten, ellei sitten ole jatkuvaan kovaan ajoon tarkoitettu.
Onhan jakajan kansi myös ollut auki, ettei siellä mitään hassua ole. Onko jakaja ollut irti, näkyykö rattaassa mitään outoa kulumaa. Minkälainen öljypumppu noille öljyille? Entäs jakajan rattaan asennuskorkeus.
Itse olen tykännyt Performance Distributorin Heippa-mallista DUI, ei yhtään sytkäongelmaa viimeisten 12-13 vuoden aikana.
http://www.performancedistributors.com/fordssdui.htm
Kuulostaako kalliilta, ehkä mutta ei tarvi mitään muuta, ei puolaa, ei bokseja. Tulee valmiiksi ennakkokurvattuna, kun antaa koneen ja muun speksit. 12V solenoidilta kylkeen ja menoks.
Niiden sivuilta löyty myös tuollaista
http://www.performancedistributors.com/fordgearwear.htm
Melko jäykät öljyt rullakoneeseen muuten, ellei sitten ole jatkuvaan kovaan ajoon tarkoitettu.
Re: 347 vikisee ?????
Melko jäykät öljyt????? Mitä suosittelet? Mulla omassa 94 rullakoneessa 5w30 öölit, ja itsekin olen miettinyt että onko vähän liian lirut! 

- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: 347 vikisee ?????
Tuossa orkkis jakajanakselissa ei ole sitä öljykierrettä, mikä oli noissa vanhemmissa jakajissa, joten ei kai öljyn viskositeetillä ole juuri tekemistä tuon kitinän kanssa ellei sitten satu huohottamaan läpi.
Nimim. Taas vinkuu kun vedin pari kuukautta sitten vai purkkirasvaa siihen akseliin.
Seuraavaksi poraan sen öljyreijän aihion auki laitan siihen rasvanipan prkl.
Nimim. Taas vinkuu kun vedin pari kuukautta sitten vai purkkirasvaa siihen akseliin.
Seuraavaksi poraan sen öljyreijän aihion auki laitan siihen rasvanipan prkl.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: 347 vikisee ?????
Jakajan akselille on öljyreikä etummaisen nokkalaakerin paikan kautta, tuo nokkalaakeri pitää olla kahdella öljyreiällä ja öljyuralla varustettu ja myös asentaa oikeaan asentoon, jotta jakajalle menevään reikään pääsee öljy. Onko laakeri tullut väärään asentoon tai paikalle tullut jopa väärän mallinen ilman öljyuraa oleva, jolloin öljyn pääsy jakajan akselille estyy?
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... to_32.html
http://www.mustangmonthly.com/techartic ... to_32.html
- koppis
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 00:02
- Auto: -91 Mustang 5,0 GT (myyty)
-69 Mustang 347 (myyty) - Paikkakunta: Lahti
Re: 347 vikisee ?????
Mites toi ennakko tossa jakajassa, onks se oltava alipaineella? Vai toimiiko pelkällä mekaanisella?Arto65FB kirjoitti:Varmaanhan venakopat on ollut auki jo, niin nähty siellä olevan palikoiden paikallaan. Vähän aikaa sitten näin motin, jossa guideplaten sivu oli murtunut ja vippa oli 1/3 venan ja 2/3 retainerin päällä.
Onhan jakajan kansi myös ollut auki, ettei siellä mitään hassua ole. Onko jakaja ollut irti, näkyykö rattaassa mitään outoa kulumaa. Minkälainen öljypumppu noille öljyille? Entäs jakajan rattaan asennuskorkeus.
Itse olen tykännyt Performance Distributorin Heippa-mallista DUI, ei yhtään sytkäongelmaa viimeisten 12-13 vuoden aikana.
http://www.performancedistributors.com/fordssdui.htm
Kuulostaako kalliilta, ehkä mutta ei tarvi mitään muuta, ei puolaa, ei bokseja. Tulee valmiiksi ennakkokurvattuna, kun antaa koneen ja muun speksit. 12V solenoidilta kylkeen ja menoks.
Niiden sivuilta löyty myös tuollaista
http://www.performancedistributors.com/fordgearwear.htm
Melko jäykät öljyt rullakoneeseen muuten, ellei sitten ole jatkuvaan kovaan ajoon tarkoitettu.
"Lukoton perä tuplaa tehot"
Mustang 347 -69
Mustang 347 -69
Re: 347 vikisee ?????
Toimii pelkällä mekaanisellakin ja toimii ilman mekaanistakin. Vakuumin tarkoitus on säästää vähän bensaa osakaasulla. Mekaaninen antaa taas seokselle aikaa palaa kierrosten noustessa.