Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18 Huhti 2012, 20:28
- Auto: 1964½ Mustang
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac
Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Tuossa eilen tuli 3 tuntia kontattua ojan penkkaa ja etsittyä irronnutta kapselia. Löytyi kuitenkin lopulta.
Kysymys kuuluukin, millä olette saaneet varmisteltua noitten kokopeittävien kapseleiden kiinnipysyvyyden? Tässä tapauksessa kyseessä on 1964½ Mustang, alkuperäisillä 14" vanteilla ja kapseleilla. (Kaikki on aitoja Ford -osia)
Kapseleissa olevat kynnet ei kyllä mun logiikalla mene vanteessa olevaan uraan, vaan jäävät siitä liian etäälle? Mikä on pielessä? Meneekö pelleilyksi, jos siihen reunaan laittais jotain teippiä(?) "lisähaitaksi", mihin kynnet puree kiinni? Mitään reikiä ei ehjiin kapseleihin ja vanteisiin viitti porata.
Kysymys kuuluukin, millä olette saaneet varmisteltua noitten kokopeittävien kapseleiden kiinnipysyvyyden? Tässä tapauksessa kyseessä on 1964½ Mustang, alkuperäisillä 14" vanteilla ja kapseleilla. (Kaikki on aitoja Ford -osia)
Kapseleissa olevat kynnet ei kyllä mun logiikalla mene vanteessa olevaan uraan, vaan jäävät siitä liian etäälle? Mikä on pielessä? Meneekö pelleilyksi, jos siihen reunaan laittais jotain teippiä(?) "lisähaitaksi", mihin kynnet puree kiinni? Mitään reikiä ei ehjiin kapseleihin ja vanteisiin viitti porata.
1964½ Mustang
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac Coupe DeVille
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac Coupe DeVille
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Aja hiljempaa, etteivät kapselit putoa.
Nuo vanhat vanteet ovat niin joustavat, etteivät kapselit pysy niissä kiinni. Tai uuden aikaiset renkaat ovat niin pitävät, että vääntävät vanteet solmuun ja kapselit tippuu.
Nuo vanhat vanteet ovat niin joustavat, etteivät kapselit pysy niissä kiinni. Tai uuden aikaiset renkaat ovat niin pitävät, että vääntävät vanteet solmuun ja kapselit tippuu.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Kyllä jossain on ongelmaa, vanteet/kapselit ei yhteen sopivat tms. Mulla nimittäin ongelma päinvastainen, joutuu ihan hampaat irvessä vääntään että saa kapselit irti, ja on annettu slaalomissa monoakin niin että pyörät näyttää kuvissa kaikkea muuta kuin pyöreiltä. Ja on myös ajettu 80mailia tunnissa, eivät irronneet silloinkaan.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18 Huhti 2012, 20:28
- Auto: 1964½ Mustang
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Hmmm.. Onkohan nuo vanteet sittenkään Mustangin? Fordin leimat niissä on. Sitä ulkoreunan huullosta on 20-23 milliä (23 siitä, mihin kapselin reuna vastaa) ja sen jälkeen tulee se ura, mihin kapselin kynnen pitäisi kaiken järjen mukaan mennä. Vaan kun ei mene. Jää muutaman millin vajaaksi.
Onko kellään earlyn vannetta, josta vois mitata tuon mitan?

Onko kellään earlyn vannetta, josta vois mitata tuon mitan?
1964½ Mustang
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac Coupe DeVille
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac Coupe DeVille
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Mulla on irtovanteita, voin mitata kun pääsen työreissulta kotiin, menee valitettavasti huomisen puolelle.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18 Huhti 2012, 20:28
- Auto: 1964½ Mustang
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Ei hätä.
Huominen katsastusreissu on kuitenkin tarkoitus suorittaa trailerilla. Kiitos jo etukäteen!

1964½ Mustang
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac Coupe DeVille
2004 Crown Victoria Police Interceptor
1960 Cadillac Coupe DeVille
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Meillä on myös tehty sama huomio -65, ilman työkalua on turha yrittääkkään irti.Ville K kirjoitti:Kyllä jossain on ongelmaa, vanteet/kapselit ei yhteen sopivat tms. Mulla nimittäin ongelma päinvastainen, joutuu ihan hampaat irvessä vääntään että saa kapselit irti, ja on annettu slaalomissa monoakin niin että pyörät näyttää kuvissa kaikkea muuta kuin pyöreiltä. Ja on myös ajettu 80mailia tunnissa, eivät irronneet silloinkaan.
Kapselit on tosin -66, mutta samalla periaatteella kiinni ja lujasti.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Jees, nyt sain mittailtua, niin samat 23mm sain.. siitä pinnasta johon kapselin ulkoreuna osuu, siihen mistä ura vanteessa alkaa.
Voiko ne kapseleiden hampaat olla jotenkin taipuneet tms?
Voiko ne kapseleiden hampaat olla jotenkin taipuneet tms?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Yhdyn Mexicon mielipiteeseen.Mexico65 kirjoitti: Nuo vanhat vanteet ovat niin joustavat, etteivät kapselit pysy niissä kiinni. Tai uuden aikaiset renkaat ovat niin pitävät, että vääntävät vanteet solmuun ja kapselit tippuu.
Vanhat niitatut vanteet antavat mutkissa periksi ja kapselit irtoavat.
Tämä ei ole mutua vaan ihan omakohtainen kokemus takavuosilta.
Suoraan saa kyllä ajaa niin lujaa kuin laite kulkee ja kapselit pysyvät kiinni.
Pitää ajaa hiljempaa niinkuin Mexico jo totesikin, tai vaihtaa paremmat vanteet.
Uskoisin että kapseleista tuo vaiva ei johdu.
-Jukka-
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Nippuside, rautalanka ja Zeesusteippi lienevät yleisimmät kiinnitysvarmistukset
.
Kyllä noissa harvinaisemmissa kapseleissa on monesti joku varmistus putoamisen varalta
ja tietysti estää/hidastaa pitkäkyntisiäkin.

Kyllä noissa harvinaisemmissa kapseleissa on monesti joku varmistus putoamisen varalta
ja tietysti estää/hidastaa pitkäkyntisiäkin.
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Slalomissahan näkee varsinkin ES-luokassa, että moni ottaa etupyöristä kapselit pois.
stangrider kirjoitti:Nippuside, rautalanka ja Zeesusteippi, näistä on kilpa-autot tehty.
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Kai mun vanteet vaan on sitten vielä hyväkuntoiset.. Mutta ei tosiaan kapselit irtoo kuin ruuvimeisselillä reunasta kampeemalla.
Mites nää joilla kapselit irtoo helposti, niin saako ne ihan käsin nyppäämällä irti?
Tuossa rouva-kaaran ottama kuva natikoista.
Mites nää joilla kapselit irtoo helposti, niin saako ne ihan käsin nyppäämällä irti?
Tuossa rouva-kaaran ottama kuva natikoista.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Oma muistikuva 69 Mussen orkkiskapseleista vuosien takaa on kanssa sellainen että vahingossa ei irroneet. Ruuvarilla tms piti kammeta vanteesta irti ja ihan orkkiksissa niitatuissa peltivanteissa oli kiinni. Ne kiinnitysklipsithän on ohutta peltiä ja varmasti vääntyvät "löysemmälle" riittävän monen irroituskerran jälkeen. Kannattaa varmaan kokeilla kääntää niitä varovasti ulospäin, sen pitäisi kaiken järjen mukaan parantaa purevuutta.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Mitä noita etukäteen irroittelemaan, lähtevät jos ovat lähteäkseen, kuviakiin taitaa joillain olla....Arto65FB kirjoitti:Slalomissahan näkee varsinkin ES-luokassa, että moni ottaa etupyöristä kapselit pois.stangrider kirjoitti:
Sitten noin vakavammin: silloin kun vielä kapsiloita tuli pidettyä, niin oli ainakin tussilla kirjoitettuna sisäpintaan nimi, puhelinnumero ja sana palkkio.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kapseleiden kiinnipysymisen varmistus.
Noissahan on uusinaki tommosta ongelmaa, bullitissahan on suht tuore auto ja vararenkaastaki lähti kapseli (joskus laskin että 5 kapselia lähti takaa-ajossa?
)

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.