Kansien porttausta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Kansien porttausta

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kävivät nuo A429 Cobra Jet kannet eräällä Gurulla hierottavana. Kansien imupuolen poikkipinta-ala optimoitiin nykyisellä iskulle 3,850" ja poraukselle 4,360". Palotilat muotoiltiin ja venttiileille tehtiin lisä tilaa. Venttiilien varsia ohennettiin lievästi lautasen yläpuolelta, joilla saadaan virtaus kiihtymään juuri ennen lautasta. Kuvista voi päätellä, että vakio tehdasjälki A429 kansissa ei ole kaksinen, mutta pienellä työllä niillä saa kelvolliset. Virtausarvot paranivat hurjasti ja erityisesti alhaalla ja keskinostoilla 0,100"-0,400".

Imukanava ennen ja jälkeen:
Kuva

Imukanava imusarjan puolelta:
Kuva

Pakokanava:
Kuva

Sattuneesta syystä kansien potentiaalia ei päästy täysin ulosmittaamaan, mutta odotukset ovat korkealla jatkoa ajatellen. Nyt kun kannet irtoavat taas niin kiusaus nokka-akselin vaihtamiseen on korkealla varsinkin kun ollaan heinäkuun puoliväli ylitetty ja hätäily ei kiinnosta välttämättä. Ensiviikon jälkeen alkaa loma ja teen ruumiinavauksen. Saattaisi mekaaninen rulla vapauttaa lisäpauhua ja vallankin nyt kun kannet ovat hierottu niin voisi niiden potentiaali tulla herkemmin käyttöön. Samalla vaihtaisi venttiilijouset kun kannet pöydällä käyvät...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttausta

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Hienoa on työnjälki, itsellä myös suunnitelmissa talvella vähän hieroa kanavia, katsotaan sitten keväällä, oliko minkälainen vaikutus ajettavuuteen /tehoon, ja myös imusarjan vaihto voisi tulla ajankohtaiseksi.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Kansien porttausta

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Hienot on!

Tuo ohjurin päiden käsittely on jäänyt mietityttämään, jotkut katkoo kylmästi poikki, jotkut jättää törröttämään. Paininkuppimoottorissa jossa keinuvipu ei keikuta venttiiliä yläpään kitkan takia voisin kuvitella että poikki vaan. Toisaalta roller tip vipatkaan ei paljoa keikuta. Jotkut sanoo että pakopuolen ohjuri kuumenee jos jättää törröttämään???
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Kansien porttausta

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Hyvältä näyttää ja varmasti toimii!
Vihdoinkin vaihdat nokka-akselin äijä malliseen. HUOM mekaaninen rulla, eikä mitään akkojen hydraulisia.
Älä kuitenkaan ahnehdi.
Päivitä huolella venttiilijouset.
Olisi jo aika saada loppunopeus lähemmäksi 200 km/h, niin rehellisesti pääset puhumaan ISOlohkon voimasta.

Huolellinen niiden kansipahvien ja kiristysmomenttien kanssa, ettei joka kesä tarvitse kansijumppaa tehdä.

Lähdöissä oli myös vähän mummo meininkiä, Step on the Gas Buddy!

Hyvä meininki!
Liitteet
DragTimes71.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Kansien porttausta

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hyvin sanottu Mexico65! Pitäähän sitä nyt isolohkolla mennä kevyesti päälle 200 km/h jos kerran tämmösillä nuhasilla pikkulohkoillakin mennään :twisted:
Ja ilman muuta mekaarinen rolleri.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Kansien porttausta

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Totta puhutte, ei ole tulos oikein vakuuttanut 12,947s ja olikohan 176 kmh - tussu mikä tussu. Eikä hirveästi lohduta, että vois kulkea jos ja jos. Normi veto puuttui ja se tarvi taas kerran lähteä toteamaan natikohin. Lienee aika priorisoida ja siirtyä pois laahavasta hydraulikärsästä, ei se näemmä sillä 200 kmh tule vartilla edes isolohkolla. Siitä huolimatta en ole nähnyt vielä yhtään laahaavalla hydraulikärsällä varustettua vapari pikkulohkoa joka ottaa 189 kmh vartilla loppunopeutta johon pääsin joskus. Vakavasti sanoen, ei tuo huono nokka-akseli ole, mutta kun kannet taas kerran nousevat niin jo viimeksi mietin nokka-akselin vaihtoa ja jätin tekemättä mutta nyt se lienee jo järkevää. Mexicon kanssa oli puhetta että teettäisi custom nokka-akselin koneeni spekseillä, se ajatus on alkanut kiinnostamaan ja taitaa olla että compin extreme energy kärsät saavat jäädä ja tilataan customina koko keksintö.

En hirveästi ole tottunut netissä selittelemään tekemisiäni, mutta syitä pahvin ennenaikaiseen laukeamiseen :tuhmis: voin kertoa, kun ruumiinavaus on valmis. Ensiviikolla koittaa pitkään odotettu kesäloma ja joku ilta nostan kannet ylös ja tutkitaan pahvit. Yksi osasyyllinen on jo löydetty.

Nim. uusi Snap-On momenttiavain on jo tilattu… Svindus, en ole ees ikinä jättänyt tota vanhaa Piece of shit momenttinyckeliä pänninkiin. Eihän tuo ole iso malmikasa, sehän on täysin tehdasmitoissa stroukkaamaton stanu porauksinen 385-sarjalainen, mun mielestä kaikki tota isommat alkaa olemaan moottoreita, tää on vähän niinkuin kaunis nainen pienillä ti#¤eillä, jos olisi makea +500 cid stroukkeri niin sitten olis kuin kaunis nainen isoilla ti#¤%seillä... if you know I mean :lol:

Niin, Machista voi vielä tulla jotain jos ei tollaiseksi jää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin