Komeet oli kelit taas ja jesus että näkyi tuttuja - mukavaa oli turista siinä tiimellyksen keskellä.
Normaalit vastoinkäymiset ja megajumpat paikanpäällä - ainoa päivä vuodessa jolloin saa rassata autoa aamusta iltaan ihan vapaasti ilman paremman puoliskon maanitteluita.
1) nyt alusta toimii. Ekassa lähdössä pito yllätti miehen, kierrokset 3000 rpm ja kytkin ylös, pomppas pystyyn ja stumppas. Seuraava lähtö 4000 rpm lähtöviivalla, kytkin ylös, kumi tarraa ja meinaa puutua. 4500 rpm tauluun niin jollain lailla irtosi, 60 ft 1,90s. Jäi lähdöt vähäisiksi, 2-step eli lähtökierrosten rajoitin säädetään asentoon 5200 rpm tulevaisuutta silmällä pitäen. Karmea pito.
2) TKO600 vaihdot menivät putkeen, ei sitä perinteistä 2-3 vaihdon missiä, taitaa keksintö alkaa hiotumaan (todennäköisesti juuri ennen kuin räjähtää)
3) veto puuttui koneesta, vaihdettiin isomma suuttimet - samalla etukammion tiiviste sanoi sopparin irti - kiitokset Suojasille tiivarista - oli ajot loppua normaaliakin aiemmin... loppunopeudet 168-176 kmh, ajat 12,946s, ei kulje mihinkään tai ei kulje totutusti. Oletusarvona olisi voinut kuvitella auton kulkevan, koska aiemman ennätyksen 189 kmh loppunopeutta ja nyt noi alumiini Cobra Jet kannet kävivät erään gurun käsittelyssä. Kannet plaanattiin ja samalla guru teki niistä taidetta, imupuolen poikkipinta mitoitettiin isku ja poraus silmällä pitäen, kaikki hipisteltiin ja koplailtiin. Noh anyway, tästä ei ole kuin yksi suunta ja se tuskin on enää alaspäin - kai.
4) jostain syystä kansipahvi vika uusiutui, en kyllä meinannut uskoa. Vien alkuviikosta momenttiavaimen kalibroitavaksi, noi kannet vedetään 183 Nm kireyteen niin ei hirveästi paranisi alle jättää, sillä ARP 9/16 kannenpultit eivät vielä veny juuri mitään ja jos momentti ei mene oikeaan niin noin paksulta pultilta puuttuu ns. "clamping force" eli puristusvoima.
5) tilaisuus toteuttaa itseään. Kun toi piece of shit taas kerran tulee hinurilla kotio, niin jos vika löytyi momenttimavaimesta, elvytän auton vielä loppukesälle ajoon, mutta jos vika ei ole momenttiavaimessa, niin sitten täytyy perehtyä asiaan mistä vamma tulee. Täytyy samalla mitata venttiilijouset ettei "vetämättömyys" johdu niistä. Nyt voisi olla oikea hetki kiillottaa kansien & lohkon tasot ja ottaa hyllyssä olevat cometicin monikerros metallitiivisteet käyttöön - loppuisi Felpron massatiivisteiden syönti. Itseasiassa nyt jos ikinä olisi ehkä paras paikka päivittää tuo Ford Racingin laahava hydraulinokka-akseli johonkin rullaatirullaatimekaaniseen versioon.
6) vanhemman pojan autoleikeissä Hotwheels Dodge Daytona hajosi spinnaten ja syyksi ilmoitettiin "kannet meni rikki". Onneksi poika vielä assosio noi hajoamiset noihin mopareihin...
7) vaihdoin radalla vielä uuden termarin ja öljynsuodattimen, niin kuin ei olisi jumppaa ollut.

Haluaa Makitan sähköpyssyn, lainasin Mäkipetäjän Makitan sähköpyssyä slicksijumpassa ja voi taivas mikä laite. Ei enää voivuttavaa ristikkoavaimen heiluttamista +40 asteen asfaltilla könyten, tahtoo Makitan.
Hikinen lauantai. Ottaisinko uusiksi jos saisin valita... Hmmm??? No vaikka heti.