Ford Nationals 2013 -infoa

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Juu Iso Kiitos Järjestäjille, oli hieno viikonloppu ja Hienosti homma pelas, mitä ny perinteisesti toi Slalom vähän tökki, mutta sehän on jo perinne Natikoissa kun osallistujia on niin paljon :)
Henk Koht tasolla viikonloppu meni suht ok,en vaan ehtinyt laittaa autoa kisa moodiin Saksan reissun jälkeen, niin mentiin perus setillä, perinteiset perän huohotin öljyt jarruihin ja putkistoon, pieniä savumerkkejä näytti tulevan parissa mutkassa jos joku ihmetteli mikä siellä savuaa
No ens vuonna sitten taas
Ja pirun paljon kiitoksia mökkikavereille sekä muille tutuille ja tuntemattomille hyvästä seurasta

(Paitsi sille yhdelle suulaalle punatukkaiselle naiselle, joka heilutteli sitä keskisormea päin naamaa ) :lol: :lol: :lol:

Special Kiitokset Jyrille ja Petterille autojen testi ajoista,pirun hyviä autoja molemmat radalla
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kiitokset mun puolesta kaikille! Vehkeet laukes vaihteeksi ja tultiin trailerilla kotiin, taas. Muutenkin näkyi paljon antautuneita ja lipsahtaneita laitteita. Seuravaan kertaan taas nöyränä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Komeet oli kelit taas ja jesus että näkyi tuttuja - mukavaa oli turista siinä tiimellyksen keskellä.

Normaalit vastoinkäymiset ja megajumpat paikanpäällä - ainoa päivä vuodessa jolloin saa rassata autoa aamusta iltaan ihan vapaasti ilman paremman puoliskon maanitteluita.

1) nyt alusta toimii. Ekassa lähdössä pito yllätti miehen, kierrokset 3000 rpm ja kytkin ylös, pomppas pystyyn ja stumppas. Seuraava lähtö 4000 rpm lähtöviivalla, kytkin ylös, kumi tarraa ja meinaa puutua. 4500 rpm tauluun niin jollain lailla irtosi, 60 ft 1,90s. Jäi lähdöt vähäisiksi, 2-step eli lähtökierrosten rajoitin säädetään asentoon 5200 rpm tulevaisuutta silmällä pitäen. Karmea pito.

2) TKO600 vaihdot menivät putkeen, ei sitä perinteistä 2-3 vaihdon missiä, taitaa keksintö alkaa hiotumaan (todennäköisesti juuri ennen kuin räjähtää)

3) veto puuttui koneesta, vaihdettiin isomma suuttimet - samalla etukammion tiiviste sanoi sopparin irti - kiitokset Suojasille tiivarista - oli ajot loppua normaaliakin aiemmin... loppunopeudet 168-176 kmh, ajat 12,946s, ei kulje mihinkään tai ei kulje totutusti. Oletusarvona olisi voinut kuvitella auton kulkevan, koska aiemman ennätyksen 189 kmh loppunopeutta ja nyt noi alumiini Cobra Jet kannet kävivät erään gurun käsittelyssä. Kannet plaanattiin ja samalla guru teki niistä taidetta, imupuolen poikkipinta mitoitettiin isku ja poraus silmällä pitäen, kaikki hipisteltiin ja koplailtiin. Noh anyway, tästä ei ole kuin yksi suunta ja se tuskin on enää alaspäin - kai.

4) jostain syystä kansipahvi vika uusiutui, en kyllä meinannut uskoa. Vien alkuviikosta momenttiavaimen kalibroitavaksi, noi kannet vedetään 183 Nm kireyteen niin ei hirveästi paranisi alle jättää, sillä ARP 9/16 kannenpultit eivät vielä veny juuri mitään ja jos momentti ei mene oikeaan niin noin paksulta pultilta puuttuu ns. "clamping force" eli puristusvoima.

5) tilaisuus toteuttaa itseään. Kun toi piece of shit taas kerran tulee hinurilla kotio, niin jos vika löytyi momenttimavaimesta, elvytän auton vielä loppukesälle ajoon, mutta jos vika ei ole momenttiavaimessa, niin sitten täytyy perehtyä asiaan mistä vamma tulee. Täytyy samalla mitata venttiilijouset ettei "vetämättömyys" johdu niistä. Nyt voisi olla oikea hetki kiillottaa kansien & lohkon tasot ja ottaa hyllyssä olevat cometicin monikerros metallitiivisteet käyttöön - loppuisi Felpron massatiivisteiden syönti. Itseasiassa nyt jos ikinä olisi ehkä paras paikka päivittää tuo Ford Racingin laahava hydraulinokka-akseli johonkin rullaatirullaatimekaaniseen versioon.

6) vanhemman pojan autoleikeissä Hotwheels Dodge Daytona hajosi spinnaten ja syyksi ilmoitettiin "kannet meni rikki". Onneksi poika vielä assosio noi hajoamiset noihin mopareihin... :D

7) vaihdoin radalla vielä uuden termarin ja öljynsuodattimen, niin kuin ei olisi jumppaa ollut.

8) Haluaa Makitan sähköpyssyn, lainasin Mäkipetäjän Makitan sähköpyssyä slicksijumpassa ja voi taivas mikä laite. Ei enää voivuttavaa ristikkoavaimen heiluttamista +40 asteen asfaltilla könyten, tahtoo Makitan.

Hikinen lauantai. Ottaisinko uusiksi jos saisin valita... Hmmm??? No vaikka heti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Jarvis
Aktiivi
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

suuret kiitokset täältäkin, huippu päivä. Eka kerta Natikoissa ja vartilla. Tahtoo lisää :)

Parannettavaakin jäi ja koska tällä iällä kuski ei kehity niin hieno tekosyy miettiä jotain uutta osaa, vai miten se meni :).

Nähdään Tahkolla!
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... :)
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Kiitos kaikille kävijöille täältä organisaation puolesta myös.
Tehtiin upeat natikat ja hiotaan ensi vuodeksi sitten taas muutamia hienosäätöjä.

Taloudellisesti homma meni yli odotusten eli iloinen mieli on varmasti meidän molempien kerhojen johtohenkilöillä.
FMOC huippukaverit Taisto, Antti ja Vesa ansaitsevat enemmän kuin selkääntaputukset eli ISO KIITOS talkoista taas kuten kaikille muillekin eri tehtävissä olleille !

Omasta puolestani kiitän suuresti petikaveriani ja tapahtuman johtajaa Villeä sekä tietenkin Seppoa, Saria, Karia ja kaikkia Freak talkooväkeä jotka eri tehtävissä naapurikerhosta oli.

Tällä hetkellä kerhojen välinen toiminta on niin kitkatonta että tällaisen yhteisen huipputapahtuman järjestely on myös hauskaa hommaa ja
näkyy varmasti koko tapahtuman ilmapiirissä.

KIITOS

P:S Ensi kesäksi on sama lauantai jo varattu
- Juha -
Avatar
4.6 Snake
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Marras 2007, 23:45
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja 4.6 Snake »

Talkooväelle kiitokset.
Tulipahan valittua huolella väärät jarrupalat...puolitoista kierrosta ja poljin melkein lattiaan suoran päässä. Kuva
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

4.6 Snake kirjoitti:Talkooväelle kiitokset.
Tulipahan valittua huolella väärät jarrupalat...puolitoista kierrosta ja poljin melkein lattiaan suoran päässä.
Noiden jarrupalojen kanssa kannatta olla tarkkana jos meinaa radalla viihtyä hieman pidempään.
Mikä pala tässä tapauksessa oli kyseessä?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

Kiitokset täältäkin! Huikee päivä ja hienosti talkooväki painaa hommia!
CYG-6
Aktiivi
Viestit: 43
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:00
Auto: Mustang 1966. 289 coupe

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja CYG-6 »

Kiitokset Foxyleidille, olit hyvä apukuski. Ilman apuasi ja kannustustasi en olisi mennyt slalomiin. Nyt ehkä uskallan Tahkollakin. Terv. Heli
Eiköhän emäntä tahkollakin osallistu.
SUURI KIITOS JÄRJESTIJÖILLE ONNISTUNEEN TAPHTUMASTA.
Oma rata aika ei parantunut siitäkin huolimatta meni mukavasti.
Avatar
4.6 Snake
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Marras 2007, 23:45
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja 4.6 Snake »

Mexico65 kirjoitti:
Noiden jarrupalojen kanssa kannatta olla tarkkana jos meinaa radalla viihtyä hieman pidempään.
Mikä pala tässä tapauksessa oli kyseessä?
Wilwood/PolyMatrix BP-20. Ajattelin seuraavaksi B paloja...tutut Hawkin palat ei käy näihin satuloihin. Voi myös olla että jarrut oli etupainoiset kun mäntien pinta-ala tuplaantunut verrattuna alkuperäisiin satuloihin, kyseessä kuitenkin tähän autoon tarkoitettu sarja.
Hellakopteri
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
Auto: 65 FB

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja Hellakopteri »

Olikohan tulokset jossain esillä vielä?
Avatar
95GT_extreme
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 10 Syys 2007, 21:43
Auto: Mustang GT -95
Paikkakunta: Imatra

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja 95GT_extreme »

Kiitokset miultakin kaikille järjestäjille. :D
Kiitokset myös mukana olleelle tekniselle tuelle. Hyvin kääntyi Slalomissa kun ole maksimi camperit käytössä.
Hauskaa oli nähdä tuttuja :) Fun Runissa sitten seuraavan kerran!
Koneen kuumeneminen haittasi radalla kovempaa kuormoitusta. Kokeilin Championin 3-rivistä alusyyläriä mutta rupes vuotamaan 1 kesän jälkeen. Mikähän kestäs pitempään???
-95GT Vakiotakin tehottomampi Stroukkeri(tänä vuonna ehkä toisin, mikäli muut paikat kestää) Syksyn kesti ja takarenkaat suli:)
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Hellakopteri kirjoitti:Olikohan tulokset jossain esillä vielä?
Slalom-tulokset osiossa FMOC Tuumacid Slalom Cup 2013. Muita joudutaan varmaankin odottamaan hieman pitempään koska osanottajia oli tosi paljon.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
SiX
Addikti
Viestit: 214
Liittynyt: 04 Heinä 2010, 13:46
Auto: Ford Mustang 2000 3.8 V6
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja SiX »

Pieni traileri tapahtumasta, lisää FunRunin jälkeen!

Ford Mustang 2000 V6

Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
Avatar
Heppa-Höperö
Aktiivi
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: eteläpohojammaa
Viesti:

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja Heppa-Höperö »

Heppa-Höperö ja Mustang Sally kiittävät myöskin mukavasta tapahtumasta ja seurasta! Rataenkka parani ja Ruunakin jäi osapuilleen ehjäksi ja kotiin päästiin.
Muutama kuva:
http://zebulus.galleria.fi/kuvat/Autot/ ... Nationals/
If speed kills... I should be a dead man!
Vastaa Viestiin