Kardaani, +400 hp Musseen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Kardaani, +400 hp Musseen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Antti66HT kirjoitti:Voi voi, ostetaan alkaen mallin taunus, ja kun se ei kestäkään kaasu pohjassa ajoa niin voi itku ;)

Kaksi osaisessa kardaanissa ei ole mitään vikaa, kun se on oikein suunniteltu. Käyttiksestä löytyy semmonen, ja voin sanoa että kestää 230 km/h piemmänkin siivun ajaa... (Ei ajettu SUomessa)

GT:ssä taitaa olla jo kestävämpi. Kaksi osaisen ideana on värinättömämpi toiminta, eli mukavuutta halvalla.
Eipäs mollata taunusta.

Erikoinen on kartaani. Ei voi olla kovin kestävä normitehoillakaan, kun liuku on laitettu keskelle.
Ei tuota ole suunniteltu, se on vaan sattunut tulemaan.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Kardaani, +400 hp Musseen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Minäkin olisin voinut tarkentaa mm. Antin66ht kommentin perusteella, että ei kaksiosaisessa jortaanissa ole mitään vikaa kun siihen on edes vähän panostettu - niin toimii! Tuo tanarin jortaani on tämän hajatiedon varassa suunniteltu tietoisesti edullisemmaksi ja ei sitä kautta ole niin hyvä kuin voisi olla. Nimimerkki Galaxie61 tömäytteli satunnaisen epäsäännöllisesti kovia nopeuksia Galaxiellaan jossa on OEM vuosimalli 1961 kaksiosainen jortaani ja kestää. Tuossa on toki laatu vissiin kohdallaan tai on sillä neekerillä tai meksikaanilla osunut vaan saumat kohdalleen. Kardaanin kriittinen nopeus on pysynyt aisoissa välitys kontra jengat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
r.z.
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Marras 2011, 08:09
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Re: Kardaani, +400 hp Musseen

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Jessus mimmonen tötterö toi mussen kardaani..

Jaggessa on muuten melko suunnitellun (ja kalliin..) näköinen kaksiosainen kardaani, tukilaakerissakin on osia ämpärillinen ja säädöt joka suuntaan. Meinasin etten itte osaa suunnitella (tai varsinkaan toteuttaa) yhtään parempaa joten napattiin vanhasti etupään liuku pois ja lyhennettiin riittävästi. Nyt on sitten tosi lyhyt kaksiosainen putki jossa on muuten kolmea eri putkikokoa vaikka matka ei oo pitkä. Vaihdekepillekin tarttis jotain tehdä kun nuppi on kuskin kyynärpään kohdalla.. :) mutta taidan tehdä siitä vaan yksiosaisen ja alumiinisen.

Mites tollasen kaksiosaisen max kierrosnopeus oikein lasketaan tai määritellään?
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kardaani, +400 hp Musseen

Viesti Kirjoittaja jls »

Topicin alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Mitä kardaania suosittelette +400 heppaseen? Käyttö kadulla. Onko perus ford racing ok? Alu vai rauta?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kardaani, +400 hp Musseen

Viesti Kirjoittaja jls »

Oisko merkki/malli ehdotuksia? Vai pelkästään ford racing?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Kardaani, +400 hp Musseen

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mark Williams?
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: Kardaani, +400 hp Musseen

Viesti Kirjoittaja jeppe »

kannattaa myös soitella jaffulle http://islandracecars.tripod.com/id5.html siellä teetin itse 3"cromymoly putkesta 1350 ristikoilla ja hinta oli mun mielestä kohdallaan
Vastaa Viestiin