Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Antti66HT kirjoitti:Voi voi, ostetaan alkaen mallin taunus, ja kun se ei kestäkään kaasu pohjassa ajoa niin voi itku
Kaksi osaisessa kardaanissa ei ole mitään vikaa, kun se on oikein suunniteltu. Käyttiksestä löytyy semmonen, ja voin sanoa että kestää 230 km/h piemmänkin siivun ajaa... (Ei ajettu SUomessa)
GT:ssä taitaa olla jo kestävämpi. Kaksi osaisen ideana on värinättömämpi toiminta, eli mukavuutta halvalla.
Eipäs mollata taunusta.
Erikoinen on kartaani. Ei voi olla kovin kestävä normitehoillakaan, kun liuku on laitettu keskelle.
Ei tuota ole suunniteltu, se on vaan sattunut tulemaan.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Minäkin olisin voinut tarkentaa mm. Antin66ht kommentin perusteella, että ei kaksiosaisessa jortaanissa ole mitään vikaa kun siihen on edes vähän panostettu - niin toimii! Tuo tanarin jortaani on tämän hajatiedon varassa suunniteltu tietoisesti edullisemmaksi ja ei sitä kautta ole niin hyvä kuin voisi olla. Nimimerkki Galaxie61 tömäytteli satunnaisen epäsäännöllisesti kovia nopeuksia Galaxiellaan jossa on OEM vuosimalli 1961 kaksiosainen jortaani ja kestää. Tuossa on toki laatu vissiin kohdallaan tai on sillä neekerillä tai meksikaanilla osunut vaan saumat kohdalleen. Kardaanin kriittinen nopeus on pysynyt aisoissa välitys kontra jengat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Jaggessa on muuten melko suunnitellun (ja kalliin..) näköinen kaksiosainen kardaani, tukilaakerissakin on osia ämpärillinen ja säädöt joka suuntaan. Meinasin etten itte osaa suunnitella (tai varsinkaan toteuttaa) yhtään parempaa joten napattiin vanhasti etupään liuku pois ja lyhennettiin riittävästi. Nyt on sitten tosi lyhyt kaksiosainen putki jossa on muuten kolmea eri putkikokoa vaikka matka ei oo pitkä. Vaihdekepillekin tarttis jotain tehdä kun nuppi on kuskin kyynärpään kohdalla.. mutta taidan tehdä siitä vaan yksiosaisen ja alumiinisen.
Mites tollasen kaksiosaisen max kierrosnopeus oikein lasketaan tai määritellään?
kannattaa myös soitella jaffulle http://islandracecars.tripod.com/id5.html siellä teetin itse 3"cromymoly putkesta 1350 ristikoilla ja hinta oli mun mielestä kohdallaan