volttimittarin kytkentä
-
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
volttimittarin kytkentä
Mikäs jännite tuolta laturin perästä tulee tuosta stator navasta? Saako sieltä volttilukeman ulos mittarille? Jos ei niin mihin olis järkevää laittaa piuha kiinni?
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: volttimittarin kytkentä
Ota plussa akunnavasta niin tiedät aina auton käydessä lataako laturi ja onko akussa hönkää...musse1967 kirjoitti:Mikäs jännite tuolta laturin perästä tulee tuosta stator navasta? Saako sieltä volttilukeman ulos mittarille? Jos ei niin mihin olis järkevää laittaa piuha kiinni?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: volttimittarin kytkentä
no tuossa on vain sellainen ongelma että mittarissa on vain + ja - johtojen paikat eli jos otan akulta plussan niin mittari on kokoajan sitten päällä. Eli sitten pitäisi katkoa maata auton ollessa käynnissä että mittari sammuisi.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: volttimittarin kytkentä
Puolalle menevästä +johdosta, ellet ohjaamon puolelta löydä sellaista johtoa tai laitetta, joka toimii vain virtojen ollessa päällä. Esim. radio saattaisi olla sellainen laite. Sulakekotelosta löytyy myös sellaisia sulakkeite, jotka eivät ole jatkuvasti jännitteisiä.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
-
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: volttimittarin kytkentä
taidan laittaa rosvon tuohon virtalukolta lähtevään piuhaan suoraan niin saan sieltä virran mittarille.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: volttimittarin kytkentä
Pitäisikö kunnossa oleva lataus näyttää ajaessa valot päällä n. 14V? Mulla näyttää nyt hieman yli 13 valot päällä ajaessa matkanopeutta.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: volttimittarin kytkentä
Omassa ns. teholaturi. Valot päällä latausta lähes 16V... Pikkuisen alhaiselta toi 13V kuullostaa. Normaali latausjännite kunnossaolevalla järjestelmällä 14,8 -15V.Tahavo kirjoitti:Pitäisikö kunnossa oleva lataus näyttää ajaessa valot päällä n. 14V? Mulla näyttää nyt hieman yli 13 valot päällä ajaessa matkanopeutta.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: volttimittarin kytkentä
Minä taas olen ymmärtänyt näin, että akkuhan on 12V eli jos lataa hieman yli 13 ajossa niin hieman ehkä alakantissa on. Likaiset hiilet tai liittimet? Minä olen ymmärtänyt normaalilataukseksi n.14V. Ja jos lataa 16V niin itse ainakin olisin huolissani vanhojen johtojen, sulakkeiden ja laturin diodien kestosta. Mutta voihan toki muilla olla toisenlaiset vehkeet mitoitukseltaan ja kestävyydeltään. Itsellä lataa ajossa hieman alle 14 ja esim. liikennevaloissa jarru, valot ja vilkku päällä vain n.12.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: volttimittarin kytkentä
Kiitos tiedoista. Laturi irti ja putsaamaan ennen kesäloman pitempiä ajomatkoja.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: volttimittarin kytkentä
Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...FFreak kirjoitti:Minä taas olen ymmärtänyt näin, että akkuhan on 12V eli jos lataa hieman yli 13 ajossa niin hieman ehkä alakantissa on. Likaiset hiilet tai liittimet? Minä olen ymmärtänyt normaalilataukseksi n.14V. Ja jos lataa 16V niin itse ainakin olisin huolissani vanhojen johtojen, sulakkeiden ja laturin diodien kestosta. Mutta voihan toki muilla olla toisenlaiset vehkeet mitoitukseltaan ja kestävyydeltään. Itsellä lataa ajossa hieman alle 14 ja esim. liikennevaloissa jarru, valot ja vilkku päällä vain n.12.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: volttimittarin kytkentä
Make67 kirjoitti:Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...FFreak kirjoitti:Minä taas olen ymmärtänyt näin, että akkuhan on 12V eli jos lataa hieman yli 13 ajossa niin hieman ehkä alakantissa on. Likaiset hiilet tai liittimet? Minä olen ymmärtänyt normaalilataukseksi n.14V. Ja jos lataa 16V niin itse ainakin olisin huolissani vanhojen johtojen, sulakkeiden ja laturin diodien kestosta. Mutta voihan toki muilla olla toisenlaiset vehkeet mitoitukseltaan ja kestävyydeltään. Itsellä lataa ajossa hieman alle 14 ja esim. liikennevaloissa jarru, valot ja vilkku päällä vain n.12.
Vaikka olis kaikki uutta, yli 15V keittää akkua silti.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: volttimittarin kytkentä
Ei oo kiehunu. Viimekesä ja tämä kesä ajeltu. Akku timmissä kunnossa...Firebolt kirjoitti:Make67 kirjoitti:Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...FFreak kirjoitti:Minä taas olen ymmärtänyt näin, että akkuhan on 12V eli jos lataa hieman yli 13 ajossa niin hieman ehkä alakantissa on. Likaiset hiilet tai liittimet? Minä olen ymmärtänyt normaalilataukseksi n.14V. Ja jos lataa 16V niin itse ainakin olisin huolissani vanhojen johtojen, sulakkeiden ja laturin diodien kestosta. Mutta voihan toki muilla olla toisenlaiset vehkeet mitoitukseltaan ja kestävyydeltään. Itsellä lataa ajossa hieman alle 14 ja esim. liikennevaloissa jarru, valot ja vilkku päällä vain n.12.
Vaikka olis kaikki uutta, yli 15V keittää akkua silti.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: volttimittarin kytkentä
Ei oo kiehunu, ei...? Autometerin volttimittari näyttää lähes 1 voltin enemmän kuin lataus vaikka niillä sama kytkentäpisteMake67 kirjoitti:Ei oo kiehunu. Viimekesä ja tämä kesä ajeltu. Akku timmissä kunnossa...Firebolt kirjoitti:Make67 kirjoitti: Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...
Vaikka olis kaikki uutta, yli 15V keittää akkua silti.

Mittailin latauksen akulta, tyhjäkäynnillä 14,5V ja kierroksilla 14,6 - 14,7V.
My bad...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: volttimittarin kytkentä
Taitaa nuo mittarit olla enemmän tai vähemmän sellaisia suuntaa antavia.
Kun virran kääntää päälle, viisari näyttää jotakin lukemaa ja sitten kun kone käy, mittari näyttää kierroksilla pari volttia enemmän, niin siitä voi päätellä, että lataa.
Valo ajaa tietenkin saman asian, mutta mittari on hienompi.
Kun virran kääntää päälle, viisari näyttää jotakin lukemaa ja sitten kun kone käy, mittari näyttää kierroksilla pari volttia enemmän, niin siitä voi päätellä, että lataa.
Valo ajaa tietenkin saman asian, mutta mittari on hienompi.

Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: volttimittarin kytkentä
Mulla edelliskesinä kävi niin, että kun pysähyin esim. tankkaamaan, niin lähtiessä ei akku enää jaksanutkaan pyörittää starttia. Kivoja yllätyksiä olivat. Nyt hommasin sen mittarin, niin siitä huomasi että aina ei lähtenyt lataamaan. Ajoin porvooseen, latasi. Lähdimme sieltä emäsaloon, ei lataa! Sieltä lähtiessä lataa jne. Joskus kun laittaa virrat päälle, niin virtavalo ei syty. Kääntelee aikansa virta-avainta kunnes valo syttyy. Oletin, että silloin ei lataa jos virtoihin laittaessa virta valo ei syty, mutta viimeksi kun ei ladannut, niin virtavalo kuitenkin syttyi. Tuon "joskus lataa joskus ei" ongelman takia itse lähinnä tuon mittarin laitoin.