tööö

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

tööö

Viesti Kirjoittaja mika »

tos japsi törrää musseen väliaikasesti sovitin mut mis vika ku painan ratin keskiötä ni kipinät sinkoilee ratin ja keskiön välistä... :shock:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Asiaan liittyen ihmettelin samaa kun tein omaani sähköt uusiksi 2003/2004 talvella.

Orggistörrät saavat sähkönsä suoraan siltä ratin keskiön kontaktipinnalta ja se alkuperäistöötit SITTEN OTTAVAT JULUMASTI virtaa!
Tööttikäämin vastus on niin pieni että virta (ja teho) kasvavat pakostakin suureksi.

Eli paksut alkuperäiset töötin virtapiuhat eivät ole paksuja vain sattumalta... :lol:

Omani kytkin niin että rattikeskiöllä ohjataan vain relettä josta "wägewä elegrisiteetti" sitten pääsee läpi törrille.


Varsinkin tarvikerateissa tuo kontaktipinta on kuormitukseen nähden ihan lapsellinen, ja releen käyttäminen on enemmän kuin suotavaa.
Kuva
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

Lisäksi tarvikeratti saattaa työntää kontaktitappeja liian syvään, jolloin
erityisesti toinen tuntuu ottavan helposti runkoon. Sama ilmiö tulee
vanhemmissa, missä on yhtenäinen ohjausakseli, jos rattiputken ulko-osan
säätää liian ylös.
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

mul kait orggis ratti tos 65.joo ku ihmettelin et mil hiton periaatteella se toimii ku sitä pientä metalli lätkää johon kait virta tulee nion teipattukki ja mietin et puuttuuko siit jotaki.voikose niin paljon virtaa viedä et mittarin valokki himmenee ku painaa.tuntuu et oikoseen se vetää.törrä ei ainakaan inahtanukkaan jossei jo palanu
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

mika kirjoitti:mul kait orggis ratti tos 65.joo ku ihmettelin et mil hiton periaatteella se toimii ku sitä pientä metalli lätkää johon kait virta tulee nion teipattukki ja mietin et puuttuuko siit jotaki.voikose niin paljon virtaa viedä et mittarin valokki himmenee ku painaa.tuntuu et oikoseen se vetää.törrä ei ainakaan inahtanukkaan jossei jo palanu
Voit kokeilla säätää sitä orggistörrää. Siinä on kyljessä säätöruuvi, kikka on se että sisällä oleva metallikalvo pitää saada (käämin kärjellä jota säädetään) värähtelemään. Säätö voi olla todella pienestä kiinni.

Eli vaikka ääntä ei kuuluiskaan, niin silti tööttikäämi ottaa täydet virrat.
Jos tuntuu siltä että töötissä vikaa, niin poraa niittaukset vaan auki ja tutki sisältä.
Omien kokemusten mukaan saat kuntoon 99% varmuudella, törrässä kun ei varsinaisesti kuluvia osia ole ollenkaan. Yksi sähköinen kärki tosin löytyy.
Kuva
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

niimpä mutku pitäskö tonne törrän kylkeen tulevalle pistokkeelle tulla virta.....ei ainakaa sähkömeisseli pala ku törrää painaa..kipinät vaan sinkoilee ratin ja keskiön välistä. :shock: :shock: :shock: .ajattelin et puuttuuko sieltä jotain vai onko joku menny rikki meinaa ratin puolelta
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Otappa akunkenkä irti ja mene ratin taa, nosta polvet rattia vasten paina käsillä töräkehää tasaisesti, käännä vasemmalle töräkehä lähtee irti. Näet mahdollisen vian heti, jos ongelmia soita mulle.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

:lol:.vika löyty....pitkän tappelun jälkeen sain irti koko ratin ja vertasin sitä ostamaani rattiin ja kappas siit uupu yks sisimmäinen pyöreä kosketuspinta siis ratin sisäpuolelta ja ilman sitä keskiö otti maahan ja sen osan sain siit ostamastani ratista.mystinen ois ollu ongelma ilman mallia mut kiitos auttaneille.taas viisaampi jostaki :shock:
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Hyvä että on ratille tullut käyttöä :wink:
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

äläpä muuta sano :D
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

mika kirjoitti::lol:.vika löyty....pitkän tappelun jälkeen sain irti koko ratin ja vertasin sitä ostamaani rattiin ja kappas siit uupu yks sisimmäinen pyöreä kosketuspinta siis ratin sisäpuolelta ja ilman sitä keskiö otti maahan ja sen osan sain siit ostamastani ratista.mystinen ois ollu ongelma ilman mallia mut kiitos auttaneille.taas viisaampi jostaki :shock:
Ei nyt vaan olis eksynyt 64½ (generator-laturi) ja 65-66 (alternator-laturi) ratit saman katon alle ihmeteltäviksi? Niissähän on kosketuspinnat erilaiset, eivätkä käy ristiin...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Millähän periaatteella tuo vilkku pitäisi palautua?
Vastaa Viestiin