Muutoskatsastus

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
miksu11
Addikti
Viestit: 152
Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
Auto: Mustang 1966 HT
Paikkakunta: Hämeenlinna

Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Pitäis katsastaa musse uudella tekniikalla ..(kutosesta kasiin)tossa alustavasti kyselin parilta paikalliselta asemalta jos huhti-toukokuussa veis näytille..Molemmat vaatii dokumenttiä millanen on vastaavan 66 V8:sin esim.jarrut.perä ja jouset ollu mistä tommosia dokumenttejä löytäis..??
Avatar
Veikko
Aktiivi
Viestit: 105
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 17:07

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Veikko »

Maahantuojalta
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Ville K »

kelpaiskohan niille tehtaan shop manual?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Niille kyllä oikeasti kelpaa paljon epävirallisemmatkin dokumentit, ja myös Suomesta löytyy sellaisiakin katsatusmiehiä, jotka eivät dokumentteja paljon tarvitse, vaan oikeasti TIETÄVÄT asioita.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
miksu11
Addikti
Viestit: 152
Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
Auto: Mustang 1966 HT
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Joo se on kylän vaihto.. :)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Shopmanual on erinomainen vaihtoehto. Toinen hyvä on Haynes korjausopas. Kolmas hyvä on esim. mustangsunlimitedin varaosakataloogi. Tai se paras on se minkä Teppokin sanoo, että katsuri joka tietää miten asiat menevät. Toi vaan tuppaa olemaan käytäntö nykyisin, että haluavat kasan dokumentteja jotta ei katsurin oma perse tervaannu.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Eutpäähän joutuu vaihtamaan aika paljon palikkaa I6->V8 swapissa. Eli melkein kaikki liikkuvat osat. Mutta kuten edellä todettu, kyllä katsureissa löytyy hyvinkin tietäviä tyyppejä, jotka näkevät, että viisipulttiset navat, ok, se asia hoidettu, ym.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tule joensuuhun, täällä on sellaset katsurit jotka on perillä muutoksista. Tietävät rinnakkais tuotanto mallit ja mitä niihin pitää vaihtaa. Itse käytin outokummun konttorilla, konttorin johtaja suoritti toimenpiteet. Kyseli mitä olen muuttanut, ja katsoi papereitaan ja tuumasi että kunnossa on niiltä osin, siististi rakennettu auto pannaan paperit kuntoon. Leima tuli 89 keväällä, ja sehän on vain muutos katsastus ei sen kummempi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Viellä vähäsen lisää, etupäähän ei tarvitse vaihtaa kuin olkaakselit 5 pultti navat joko isoilla rummuilla tai levyjarrut, ala ja ylätukivarret kelpaa entiset jos ovat hyvät, etu jouset ohjaus vermeet käy 6 koneisen mutta suositeltavaa vaihtaa 8 version hiluihin ovat vahvempaa kaliperiä. Jarrupääsylinteri kannattaa muuttaa 2 piiriseksi, takaakseliston vaihto 8 tai 9 tuumaseen takajouset kelpaa entiset, takajarrut 10 tuumaseksi tai levyiksi. Näillä muutoksilla kelpaa varmasti leimalle.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
miksu11
Addikti
Viestit: 152
Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
Auto: Mustang 1966 HT
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Moro.tuli talven aikana vaihettua alustaan v8:sin Olkaakselit,levyjarrut,2 piiri sylinteri,etujouset,ohjaushilut tuli kaikki uudet,8 tuumanen perä.noilta osin pitäis juu saada leimalle..
Löyty Roki onneks tosta naapuri kunnasta kans katsuri joka tietää mitä autossa kuuluuolla :D
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Hyvä kun löytyi tietävä katsuri, ei tartte merta etemmä kalaan lähtiä. Nykysin on 50% raja, minä kun tein muutokset oli 38% raja meni hivenen rajoille muutos prosenti.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin