T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Fordnatikoihin pääsyssä tällä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, onhan siellä nähty 50 luvun alun buickikin BBF koneella. Se on se sydän tärkein ;)
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ei ollut nyt kaara tämä(kään) vastaus sinulle suunnattu.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Iso kissa suorastaan kutsutaan natikoihin, olisi se sääli ettei kukaan "erilainen" korimalli uhkaisi Ford Champion titteliä!!! Joo-o, se on hyvä alku että on hyvät vauhtipyörät - se on tosiaan hyvä alku. Minä taidan olla sen verran itserakas ihminen, että haluan suojata itseni, kävelykykyni, lisääntymiskykyni sekä muut kanssaharrastajat mahdolliselta kytkin räjähdykseltä. Meikäläisen teräksisen räjähdyskopan sisässä on ihan kohtuu kallista SFI hyväksyttyä kamaa, tästäkin huolimatta annan painoarvoa omalle turvallisuudelle ja annan painoa autolle. Painaviahan nuo SFI kopat ovat, tai ainakaan vielä en ole törmännyt MEGA paksuihin SFI alu kytkinkoppiin tai sitten on vaan niin budjetin ulottumattomissa. Toivotaan tottakai ettei kenelläkään kytkin porsi, mutta never know, eikä se kytkin mossahda punaisessa darrassakaan lähdössä vaan reilusti lähdön jälkeen.

Ei me voida ottaa sitä linjaa, että voimansiirto täytyy olla SFI hyväksyttyä kalikkaa, eihän siellä ajaisin kuin 5-10 autoa mitkä täyttävät nuo kriteerit - ne ovat FIA alaisia touhuja kuten FHRA kisat. Edelleen pidän tosin hyvänä FHRA sääntökirjaa tukena oman auton rakentamiselle, siellä on mm. ajat varttimailin aikoja silmällä pitäen, että mitä turvavarusteita pitää autossa olla jos puhkaiset esim. 11,99s ajan jne.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
r.z.
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Marras 2011, 08:09
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Viesti Kirjoittaja r.z. »

http://dazed.home.bresnan.net/dazecars.html

Tuolta tuli työsylinteri ja bracketti. Ihan samaa kamaa mitä aiempi mustangdepotin myymä mutta about puolet halvempi. Herra Scovel otti rahtia 60taalaa, mustangdepotti yli 200 taalaa, sylkkysarjan hinnassakin oli melkein sata taalaa eroa.

Loistoheppu ja palvelu. suosittelen.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Vastaa Viestiin