T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
r.z.
Aktiivi
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Löytyykö jotain suositeltavaa sarjaa kytkimen muutoksesta nestetoimiseksi? Ajatuksissa systeemi jolla ulkoinen työsylinteri laatikon kylkeen työntämään käpälää jota ennen vedetiin vaijerilla.

Valmis setti olis ihanaa, mistä siis? Pääsylkkyä en tarvitse.

Eikä sillä että siinä vaijerissa mitään vikaa olisi, nyt ei vaan yksinkertaisesi saa vaijeria mihinkään kiinni auton päässä.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
302TT
Mega-addikti

Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi

Viesti Kirjoittaja 302TT »

http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... clutch.htm

Ja puolesta välistä sivua Hydraulic External Slave Kit T5/TKO 3/4" Bore - Stock Cast Alum T5 Bellhousing Only
Mach1 -71
JXA-26
Superpölöttäjä
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Mulla vaihtui -67.ssa MDl.n hydrauliversioon vuosia sitten, toimii, tosin maksoi melkein 700€. Hydraulisylkky tulee kopan sisään. Pick-up fordeissa on vakiona hydrauli sylitereitä, jotka painavat kopan ulkopuolella käpälää. Näissä sylinterit/letkut muovia... :shock:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
r.z.
Aktiivi
ja muita.

Oujeah, soli nopeeta. Lähti tilaukseen.

tattis Jouni!

Joo noi kopan sisään tulevat systeemit oli tiedossa mutta en halunnut sellaista mm. hinnan ja huollettavuuden vuoksi.
93' Corvette LT1 6 speed
Galaxie61
Mega-addikti
Auto: Galaxie -61

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

mä olisin ehdottanu hj tojotan työsylinteriä. halpa ostaa kokonaisena ja halvat korjaus sarjat jos hajoaa ja helppo kiinnittää kopan kylkeen.
mulla toiminu jo pian 10 vuotta.

asennukseen meni muistaakseni kokonaiset 1½ tuntia. sisältäen telineen / polkimen hyttiin ja mersun pääsylinterin asennuksen.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
r.z.
Aktiivi
ja muita.

Mikä sen mersun pääsylkyn halkaisija on? Entä tuon HJ:n? Mikä aski galaxiella?

Sylinteri itsessään nyt ei ole probleema, vaan tuo kiinnitys. Jos pariin sataan saa sylkyn ja valmiin kiinnitysraudan niin ihan älyttömästi ei viitsi alkaa itse pyörää uudelleen keksimään.
93' Corvette LT1 6 speed
Galaxie61
Mega-addikti

r.z. kirjoitti:Mikä sen mersun pääsylkyn halkaisija on? Entä tuon HJ:n? Mikä aski galaxiella?

Sylinteri itsessään nyt ei ole probleema, vaan tuo kiinnitys. Jos pariin sataan saa sylkyn ja valmiin kiinnitysraudan niin ihan älyttömästi ei viitsi alkaa itse pyörää uudelleen keksimään.
sulla on ilmeisesti tuon linkissä avautuvan kuvan mukainen laatikko ?
toijotan sylinterissä on kiinnityspulttien reijät toisella kyljellä, mutta ei tuohon kuvassa olevaan askiin kovin vaikea ole laittaa sopivaa kalikkaa mihin pultata sylinteri kiinni. halkkaisija oli muistaakseni jotain 22 mm. mersun sylinterin mittaa en muista. hintaa toijotan sylinterillä paikasta riippuen + - 50€

jos olisin ollu järkevä kun tein nuo systeemit niin olisin käyttäny valmista hiacen poljinpakettia, kaikki jää kojetaulun alle. eikä hinta päätä huimaa.

mulla on laatikkona toploader teräs kopalla, siihen oli helppo hitsata kalikka kiinni mihin pultata sylinteri.

hienon kopan oot löytäny koneelle. :bileet:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Galaxie61
Mega-addikti

joskus kattelin jaguaarin konehuonetta ja mietin että tuonnehan mahtuis vaikka mitä.
huonoo on vaan se että ihan kaikkea ei saa katulailliseksi. :(
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
r.z.
Aktiivi
ja muita.

Juu mulla on foxin uustuotantokopalla T5z Aski.

Jaggessa on max litrat 6.67L, max laillinen teho 360hp, paino ei ole ongelma(paitsi EHKÄ kokorauta 460cid), joten mun nähdäkseni tähän voi melko mielikuvituksellisen tekniika kyhätä, ja sinne tosiaan mahtuu. Puhumattakaan siitä että edessä on valmiina nopea tehostettu hammastanko, erittäin hyvä etuakselisto, toimiva takapää jne. Puhumattakaan siitä että tää on vaan hieno :love:

Toi Kaiman linkittämä auto oli muutaman vuoden liian uus ja selkeesti 4.5" liian pitkä akseliväli. :)
93' Corvette LT1 6 speed
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Hö, no ei siitä nyt välttämättä muutenkaan tarvi mallia ottaa ;)

Ooliks toi ny sit s2 vai muuten vaan pidempi malli?
r.z.
Aktiivi
ja muita.

Toi musta rottalaite oli series 2 lwb eli long wheel base. Mun on series 1 swb eli short wheel base. Ensin tuli swb, jota haukuttiin ahtaaksi, rinnalle tuli hetkeksi lwb ja swb tiputettiin pian kokonaan pois. Ero on se vajaa 5" takaoven pituudessa, ja ainakin mun silmään oleellisesti erilaiset mittasuhteet.
93' Corvette LT1 6 speed
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

r.z. kirjoitti:
Jaggessa on max litrat 6.67L, max laillinen teho 360hp, paino ei ole ongelma(paitsi EHKÄ kokorauta 460cid), joten mun nähdäkseni tähän voi melko mielikuvituksellisen tekniika kyhätä, ja sinne tosiaan mahtuu. Puhumattakaan siitä että edessä on valmiina nopea tehostettu hammastanko, erittäin hyvä etuakselisto, toimiva takapää jne. Puhumattakaan siitä että tää on vaan hieno :love:

Toi Kaiman linkittämä auto oli muutaman vuoden liian uus ja selkeesti 4.5" liian pitkä akseliväli. :)
429 moottori apulaitteineen ilman pakosarjoja alumiinikansilla ja alumiini-imusarjalla painaa 247 kg. Tuossa ei ole tietysti mitään ilmastoinnin kompuroita tai smog laitteita painossa mukana. Yleisesti jos joku kaivaa 429/460 painoa niin vastaukseksi voi tulla 720 lbs ja se on virheellinen lukema, joka joskus lähti levieämään jos tulkitsee väärin Fordin tehtaan painoraportteja vuodelta 1968. Siellä painossa 720 lbs on mukana kaikki, siis ihan kaikki motin toimintaan tarvittavat kalikat, kuten jäähdytysjärjestelmä lämppäreineen päivineen jne... Eli näin se vaan on, 429/460 on yllättävän kevyt isolohko moottori. Saivartelua mutta olkoot ===> Jos kairaat lohkon esim. vielä vaikka 0,080" ylikokoon niin taas kiloja karisi pois ja lohkon kestävyys ei tuosta muutu, 0,080" on vallan yleinen ylikokoporaus ko. moottoriperheelle.

Oikeastaan miksi kirjoitan on, se että tässä sun yhtälössä on pari asiaa jotka eivät ehkä heti aukea normaali taunus harrastajalle. VAKIO Jaggessa on edessä päällekkäiset kolmiolliset tukivarret, taka-akseli ei ole mitkään lantarattaat vaan Jaggen IRS linkkuperä ja ohjauskin on vakiona jämerä. Tuollaiseen lopputuloksen tai edes sinnepäin pääsemiseksi tämmöiseen perus jenkkiin saisi takoa 15 tonnia paalua plus työt siihen... En mä silti itelleni Jaggea tekisi, mutta ymmärrän kyllä tuon lähestymistavan asiaan.

Muista sitten R.Z. että menet käymään Sportscar Breakfast Clubin aamu brunssilla ensikesänä! Jagge saattaisi aiheuttaa aiheellista paheksuntaa tai sitten hyväksyvää muminaa kuminsavun hälvettyä!! Asiaa ja tuolla pääsee TAI JOUTUU (luetaan on PAKKO) tulemaan Ford Nationalsseihin sillä siellä sykkii Fordin sydän!!! Harvoin näkee Jaggen saavan kenkää ja etenevän kahva edellä kuivalla asfaltilla :devilhehe:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti

Fastback kirjoitti:
r.z. kirjoitti:

429 moottori apulaitteineen ilman pakosarjoja alumiinikansilla ja alumiini-imusarjalla painaa 247 kg. Tuossa ei ole tietysti mitään ilmastoinnin kompuroita tai smog laitteita painossa mukana. Yleisesti jos joku kaivaa 429/460 painoa niin vastaukseksi voi tulla 720 lbs ja se on virheellinen lukema, joka joskus lähti levieämään jos tulkitsee väärin Fordin tehtaan painoraportteja vuodelta 1968. Siellä painossa 720 lbs on mukana kaikki, siis ihan kaikki motin toimintaan tarvittavat kalikat, kuten jäähdytysjärjestelmä lämppäreineen päivineen jne... Eli näin se vaan on, 429/460 on yllättävän kevyt isolohko moottori. Saivartelua mutta olkoot ===> Jos kairaat lohkon esim. vielä vaikka 0,080" ylikokoon niin taas kiloja karisi pois ja lohkon kestävyys ei tuosta muutu, 0,080" on vallan yleinen ylikokoporaus ko. moottoriperheelle.

Oikeastaan miksi kirjoitan on, se että tässä sun yhtälössä on pari asiaa jotka eivät ehkä heti aukea normaali taunus harrastajalle. VAKIO Jaggessa on edessä päällekkäiset kolmiolliset tukivarret, taka-akseli ei ole mitkään lantarattaat vaan Jaggen IRS linkkuperä ja ohjauskin on vakiona jämerä. Tuollaiseen lopputuloksen tai edes sinnepäin pääsemiseksi tämmöiseen perus jenkkiin saisi takoa 15 tonnia paalua plus työt siihen... En mä silti itelleni Jaggea tekisi, mutta ymmärrän kyllä tuon lähestymistavan asiaan.

Muista sitten R.Z. että menet käymään Sportscar Breakfast Clubin aamu brunssilla ensikesänä! Jagge saattaisi aiheuttaa aiheellista paheksuntaa tai sitten hyväksyvää muminaa kuminsavun hälvettyä!! Asiaa ja tuolla pääsee TAI JOUTUU (luetaan on PAKKO) tulemaan Ford Nationalsseihin sillä siellä sykkii Fordin sydän!!! Harvoin näkee Jaggen saavan kenkää ja etenevän kahva edellä kuivalla asfaltilla :devilhehe:
tuo alleviivattu se heikko kohta sitte onkin. muistakaa mun sanoneen. :idea:
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti

minkäs painosen kattilan sinne jaguaarin konehuoneeseen saa laittaa ?
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin