Imusarja 1969 429/460:iin
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Imusarja 1969 429/460:iin
Olisi mielenkiintoa vaihtaa vakio imusarja tommoseen alumiiniseen. Us parts myy näköjään Edeliä ja Weiandia.
Kumpiko näistä olisi matalampi ? Askarruttaa että mahtuuko vakio putsarin kanssa pellin alle -69 vauhtiperään, vai onko huoleni siltä osin turha ?
Entäs kumpiko näistä on "parempi"? Näyttää Edelillä olevan vaihtoehtojakin...
Kumpiko näistä olisi matalampi ? Askarruttaa että mahtuuko vakio putsarin kanssa pellin alle -69 vauhtiperään, vai onko huoleni siltä osin turha ?
Entäs kumpiko näistä on "parempi"? Näyttää Edelillä olevan vaihtoehtojakin...
***385 SERIES***
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
mulla oli aikasemmin weiand stealth. kaikinpuolin toimiva ja mun mielstä hyvä imusarja.
vähän korkeahan tuo on, enkä tiedä miten mahtuu mussen pellin alle.

vähän korkeahan tuo on, enkä tiedä miten mahtuu mussen pellin alle.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Edelin sivuilla on ainakin hyvät tiedot imusarjojen korkeuksista, eli ei kun mittailemaan omaa. Weiandin sarjaa voi varmasti ihan kuvista vertailla sitten niihin.
SBF:n stealth on muistaakseni samaa korkeutta RPM Airgapin kanssa.
SBF:n stealth on muistaakseni samaa korkeutta RPM Airgapin kanssa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".
Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Itsellä on yksinkertaisesti Edelbrockin Performer ´69:ssä. Hyvin sopii, en ole edes mitannut väliä konepelliin. Taitaa muutenkin olla matalin noista aluimareista. Tietenkin imusarjan korkeuden valintaan vaikuttaa myös moottorikiinnikkeet. Crites gen1 kai niistä asettaa motin kaikkein korkeimmalle.
Weiand ei tosiaan mahdu kirjallisuudenkaan mukaan konepellin alle.
Weiand ei tosiaan mahdu kirjallisuudenkaan mukaan konepellin alle.
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Kävin tänään mittaamassa paljonko pelivaraa on. Aika tarkkaan kolme senttiä jäi tilaa.Fastback kirjoitti:429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".
Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Lieneekö toi stanu429:n käyttämä performer sitten oikean korkuinen, ettei tuu liian
ahdasta. Olishan tossa mahdollisuus kikkailla vielä ilmanputsarin kanssa, mutta kai toi performer asiansa ajaisi? Jakopää ja ajoitus vieläkin tarkastamatta, mutta eiköhän ne ehdi tässä kevään
aikana vielä

***385 SERIES***
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Torker II on tuota performeria inan matalampi, se on käytännössä matalin 429/460 imusarja. Se on sitten sinun itse vertailtavat kumpi on passelimpi käyttöösi, performer vai torker II.1965HT kirjoitti:Kävin tänään mittaamassa paljonko pelivaraa on. Aika tarkkaan kolme senttiä jäi tilaa.Fastback kirjoitti:429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".
Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Lieneekö toi stanu429:n käyttämä performer sitten oikean korkuinen, ettei tuu liian
ahdasta. Olishan tossa mahdollisuus kikkailla vielä ilmanputsarin kanssa, mutta kai toi performer asiansa ajaisi? Jakopää ja ajoitus vieläkin tarkastamatta, mutta eiköhän ne ehdi tässä kevään
aikana vieläUs partsilla ei ainakaan netin mukaan ole tavaraa varastossa. Keneltäkös muulta ton vois bongata?
Parhaat hinnat imusarjoille on useasti US-Partsilla 1:1 kerroin tai alle, Niemensivulla on myös hinnat kohdallaan. Muualla tapaavat vaan ovat kalliimpia jos edes pystyvät tekemään tarjouksen.
Tarkasta nyt sitten se koneen ajoitus samalla kertaa kun imusarjan vaihdat, se on yö vs. päivä ero moottorilla verrattuna että onko siellä se vakio 8 astetta myöhäistetty jakopää vai onko se 0 astetta myöhästetty. 8 astetta myöhästetyllä jakopäällä motti on ja tuntuu tussulta... ööö... siis sellaiselta laiskalta ja hitaalta. 0 asteen jakopäällä se on ihan eri eläin, herää ja käy reagoi terävämmin ja nopeammin. Niin ja myös voiman pa"¤koo tulee ihan eri lailla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Paremmin se alkuperäinen rautamöhkäle toimii, mitä peruspervomeri.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
No Pete Pete, eihän tuota kysytty!! Ei se sitä tarkoita ettet olisi oikeassa.PeteP kirjoitti:Paremmin se alkuperäinen rautamöhkäle toimii, mitä peruspervomeri.

Paras viritys moottorillesi on se, että vaihdat sinne 0-asteisen jakopään jos siellä on se saastemalli paikallaan. Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että 8 asteen tiputus ennakoissa rapauttaa koko auton suorituskyvyn.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
eipäs haukuta peruspervomeria yhtään. semmosen avulla meni +2000 kg 13 sekunnin puolelle.
kannattaa sitte laittaa valmiiks 2 astetta ennakkoo siihen 0 jakopäähän.
kannattaa sitte laittaa valmiiks 2 astetta ennakkoo siihen 0 jakopäähän.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Eihän sitä haukuttukaan, kehuttiin vain vakio imusarjaa mainioksi, mutta sen tarvii olla sitten joko C8 tai D2 valuinen 4 kurkkuiselle tarkoitettu. Muistelinkin että kalkkunassa oli pervoelmeri imusarja, joka meni muuten konille?!? alias Kamputsean vissiin ainoalle isolohko Fordistille!!!Galaxie61 kirjoitti:eipäs haukuta peruspervomeria yhtään. semmosen avulla meni +2000 kg 13 sekunnin puolelle.
kannattaa sitte laittaa valmiiks 2 astetta ennakkoo siihen 0 jakopäähän.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
meni kylläkin kouvolaan. konilla oli port o sonikki.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
täällä ois matala porto o sonic jouten.päällä 850 tuplapumppu domoni vielä...niillä meni iso koppa 12.5s qarter miles...
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ