Imusarja 1969 429/460:iin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Olisi mielenkiintoa vaihtaa vakio imusarja tommoseen alumiiniseen. Us parts myy näköjään Edeliä ja Weiandia.
Kumpiko näistä olisi matalampi ? Askarruttaa että mahtuuko vakio putsarin kanssa pellin alle -69 vauhtiperään, vai onko huoleni siltä osin turha ?
Entäs kumpiko näistä on "parempi"? Näyttää Edelillä olevan vaihtoehtojakin...
***385 SERIES***
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

mulla oli aikasemmin weiand stealth. kaikinpuolin toimiva ja mun mielstä hyvä imusarja.
vähän korkeahan tuo on, enkä tiedä miten mahtuu mussen pellin alle.

Kuva
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Edelin sivuilla on ainakin hyvät tiedot imusarjojen korkeuksista, eli ei kun mittailemaan omaa. Weiandin sarjaa voi varmasti ihan kuvista vertailla sitten niihin.

SBF:n stealth on muistaakseni samaa korkeutta RPM Airgapin kanssa.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Fastback »

429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".

Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
stanu429
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Marras 2004, 01:50
Paikkakunta: Americarvia

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja stanu429 »

Itsellä on yksinkertaisesti Edelbrockin Performer ´69:ssä. Hyvin sopii, en ole edes mitannut väliä konepelliin. Taitaa muutenkin olla matalin noista aluimareista. Tietenkin imusarjan korkeuden valintaan vaikuttaa myös moottorikiinnikkeet. Crites gen1 kai niistä asettaa motin kaikkein korkeimmalle.

Weiand ei tosiaan mahdu kirjallisuudenkaan mukaan konepellin alle.
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

Fastback kirjoitti:429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".

Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Kävin tänään mittaamassa paljonko pelivaraa on. Aika tarkkaan kolme senttiä jäi tilaa.
Lieneekö toi stanu429:n käyttämä performer sitten oikean korkuinen, ettei tuu liian
ahdasta. Olishan tossa mahdollisuus kikkailla vielä ilmanputsarin kanssa, mutta kai toi performer asiansa ajaisi? Jakopää ja ajoitus vieläkin tarkastamatta, mutta eiköhän ne ehdi tässä kevään
aikana vielä :-) Us partsilla ei ainakaan netin mukaan ole tavaraa varastossa. Keneltäkös muulta ton vois bongata?
***385 SERIES***
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Fastback »

1965HT kirjoitti:
Fastback kirjoitti:429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".

Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Kävin tänään mittaamassa paljonko pelivaraa on. Aika tarkkaan kolme senttiä jäi tilaa.
Lieneekö toi stanu429:n käyttämä performer sitten oikean korkuinen, ettei tuu liian
ahdasta. Olishan tossa mahdollisuus kikkailla vielä ilmanputsarin kanssa, mutta kai toi performer asiansa ajaisi? Jakopää ja ajoitus vieläkin tarkastamatta, mutta eiköhän ne ehdi tässä kevään
aikana vielä :-) Us partsilla ei ainakaan netin mukaan ole tavaraa varastossa. Keneltäkös muulta ton vois bongata?
Torker II on tuota performeria inan matalampi, se on käytännössä matalin 429/460 imusarja. Se on sitten sinun itse vertailtavat kumpi on passelimpi käyttöösi, performer vai torker II.

Parhaat hinnat imusarjoille on useasti US-Partsilla 1:1 kerroin tai alle, Niemensivulla on myös hinnat kohdallaan. Muualla tapaavat vaan ovat kalliimpia jos edes pystyvät tekemään tarjouksen.

Tarkasta nyt sitten se koneen ajoitus samalla kertaa kun imusarjan vaihdat, se on yö vs. päivä ero moottorilla verrattuna että onko siellä se vakio 8 astetta myöhäistetty jakopää vai onko se 0 astetta myöhästetty. 8 astetta myöhästetyllä jakopäällä motti on ja tuntuu tussulta... ööö... siis sellaiselta laiskalta ja hitaalta. 0 asteen jakopäällä se on ihan eri eläin, herää ja käy reagoi terävämmin ja nopeammin. Niin ja myös voiman pa"¤koo tulee ihan eri lailla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Paremmin se alkuperäinen rautamöhkäle toimii, mitä peruspervomeri.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Fastback »

PeteP kirjoitti:Paremmin se alkuperäinen rautamöhkäle toimii, mitä peruspervomeri.
No Pete Pete, eihän tuota kysytty!! Ei se sitä tarkoita ettet olisi oikeassa. :peukku: On se perusrautasaavi sitten C8 tai D2 niin se toimii vakiohkon oloisessa koneessa todennäköisesti paremmin mitä performer. Suurin saavutettava etu performerista on selkeä painonsäästö edestä ja korkealta, eli saa heittää n. 22 kg edestä rautaa mäkeen ja ottaa tilalle n. 12,3 kg edestä alumiinia. 429/460 performer ei ole mikään hiper imusarja kuten Pete sanoo. Performer RPM:kään ei tuo autuutta, mutta tuo Galaxien tarjoama Weiandin Stealth on kova sana, ainoana miinuksena on sen korkeus. Mutta mutta, siihen sitten drop base putsari ja matala elementti. Sinullahan on autossa scooppikin paikoillaan, joten ei kun siitä vaan. Jos ei scoopissa korkeus riitä, niin astut seuraavalle tasolle eli vakiokorkuiseen Boss 429 scooppiin. Sillä tulee tarvittava tila ja se on ehdottoman period correct scooppi.

Paras viritys moottorillesi on se, että vaihdat sinne 0-asteisen jakopään jos siellä on se saastemalli paikallaan. Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että 8 asteen tiputus ennakoissa rapauttaa koko auton suorituskyvyn.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

eipäs haukuta peruspervomeria yhtään. semmosen avulla meni +2000 kg 13 sekunnin puolelle.
kannattaa sitte laittaa valmiiks 2 astetta ennakkoo siihen 0 jakopäähän.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:eipäs haukuta peruspervomeria yhtään. semmosen avulla meni +2000 kg 13 sekunnin puolelle.
kannattaa sitte laittaa valmiiks 2 astetta ennakkoo siihen 0 jakopäähän.
Eihän sitä haukuttukaan, kehuttiin vain vakio imusarjaa mainioksi, mutta sen tarvii olla sitten joko C8 tai D2 valuinen 4 kurkkuiselle tarkoitettu. Muistelinkin että kalkkunassa oli pervoelmeri imusarja, joka meni muuten konille?!? alias Kamputsean vissiin ainoalle isolohko Fordistille!!! :mrgreen:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

meni kylläkin kouvolaan. konilla oli port o sonikki.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: Imusarja 1969 429/460:iin

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

täällä ois matala porto o sonic jouten.päällä 850 tuplapumppu domoni vielä...niillä meni iso koppa 12.5s qarter miles...
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Vastaa Viestiin