-67 GT 390 man.

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Frank Bullitt
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01

-67 GT 390 man.

Viesti Kirjoittaja Frank Bullitt »

Minnehän mahtoi tulla tuo valkoinen kaunotar, kun oikein jenkeistä takaisin Suomeen ostettiin?

Siis auton paikkakuntaa tiedustelen, kun on yhden tuntemani hepun entisöimä yksilö ja ainut Suomessa.
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tiedän kyllä kuka omistaa tällä hetkellä ja missä "sijaitsevat" ainoat Suomeen -67 uutena tulleet 390 GT eli sekä manuaali että automaatti (ex. Holm / Lankinen). Niin tietää varmasti muutamat muutkin, mutta sitä en kyllä tiennyt, että toinen olisi muka "koukannut" jenkkien kautta... :shock: Onko todellakin näin, vai onko muka kolmaskin yksilö tullut kyseisenä vuonna Suomeen maahantuojan toimesta?
Frank Bullitt
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01

Viesti Kirjoittaja Frank Bullitt »

Ei ole kolmatta, Holmin entisöimä manuaali kävi muutaman vuoden lenkin rapakon takana.
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

No näin vähän ajattelinkin, että ei ole kolmatta Suomeen tuotu. Sitä en kyllä tiennyt, että kyseinen yksilö kävi rapakon takana kääntymässä. Joka tapauksessa "kunnioitan" kyseistä Mustang harrastaa henkilökohtaisesti sen verran, että saa olla joku muu kuin minä, joka kertoo paikkakunnan (tai sitten hän itse). Ei millään pahalla / henkilökohtaista.
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

Viesti Kirjoittaja voorti »

Jos auto, joka on rekisteröity suomen kilpiin ja käy reissun ulkomailla rekisteröidään uudelleen Suomen kilpiin, mitenköhän autovero määräytyy?
Kohtuuttomalta tuntuisi, jos autovero pitäisi maksaa uudelleen?
Frank Bullitt
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01

Viesti Kirjoittaja Frank Bullitt »

Ei pidä maksaa uudelleen mitään maksuja jos on dokumentit siitä että on aikaisemmin ollut rekisteröity Suomeen.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Street & Race lehden numerossa v. 1990
oli jo Mustang Speciaali.
Siinä oli esittelyssä mm. tuo valkoinen 390 FB GT.
Mielenkiintoisia retkiä siis tekevät autot nykyään...

V8kin oli juttua autosta joka myytiin Ruotsiin mutta ei sitten edes käynyt Ruotsissa kun myytiin takaisin Suomeen..
Tosiasiassa muutamia kansallisaarteiksi luokiteltavia autoja on viime vuosina kulkeutunut Svedujen puolelle.. mutta ei voi mitään.

Kiva että jotain välillä palautuukin.
Mikki
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Helmi 2005, 16:37
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Pete kirjoitti:Tiedän kyllä kuka omistaa tällä hetkellä ja missä "sijaitsevat" ainoat Suomeen -67 uutena tulleet 390 GT eli sekä manuaali että automaatti (ex. Holm / Lankinen). Niin tietää varmasti muutamat muutkin, mutta sitä en kyllä tiennyt, että toinen olisi muka "koukannut" jenkkien kautta... :shock: Onko todellakin näin, vai onko muka kolmaskin yksilö tullut kyseisenä vuonna Suomeen maahantuojan toimesta?
Onkohan lähes 19 v. omistamani -67 390 HT Mustang joku näistä "kolmesta", koska VIN-koodi täsmää nykyiseen tekniikkaan (hajonneen manuaalin tilalle olen vaihtanut automaatin)? En tunne ko. auton varhaisempaa historiaa. Auto on rekisteröity Suomeen maaliskuussa 1967.
Frank Bullitt
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01

Viesti Kirjoittaja Frank Bullitt »

Tietoni mukaan noita Fastback GT 390 malleja Suomessa 2kpl, molemmat uutena maahantuojan toimesta tulleita.
Noista ht GT 390 malleista en tiedä montako on tullut, vai onko tullut yhtään.
Old Mustang never die, but Shelby live forever...
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nostan tämän keskustelun hiukan "ylöspäin", sillä kävin molempia 390 GT:tä katselemassa 12.03. Olihan se omalla tavallaan aika "vaikuttavaakin" nähdä ex-Holmin sekä ex-Lankisen saman katon alla. Siinä näki "palan" ns.Suomi Mustang historiaa vilistävän silmien edessä :o . No, joka tapauksessa punainen yksilö viettelee tulevia vuosia Porvoon suunnassa, eli kaupat tuli. Käsi sydämmellä vannon, että sai uuden hyvä "kodin" ja tosi onnellisen omistajan :D .
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Moi !!!
Oliko tuo aprillipila ??? ,jos ei niin onnea vaan kovasti.


Tv Esa&Minna
Avatar
Yellow Devil
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tikkurila

Viesti Kirjoittaja Yellow Devil »

Terve kaikille
Tietääkseni keräilijä jolla oli kummatkin valkoinen ja punainen Suomi GT Fastback, osti ne suomesta suoraa edelliseltä omistajaltaan. Jo vuosia sitten.
Taidan olla minä joka olen aloittanut keskustelun kolmesta 1967 GT Fasbackistä 390cid moottorista. Ja nimenomaan Fastbackistä.
Sillä kirjoitin aiheesta jo 90-luvulla Corraliin.
Koska huomasin autojen VIN-coodien olevan peräkkäiset siten että yksi numero puuttui niiden välistä. Tällöin voisi olettaa senkin tulleen Suomeen? Fordilta voisi saada asiasta varmistuksen. Koska muistatte 1967 Fairlaneistakin löytyi tarkaa dokumenttiä Mobilisti lehden juttuun vuosipari sitten otsikolla 1967 Fairlane HT luokkakokous.
Myös 1967 HT GT 390cid autoja on tullut useita kappaleita. Ja niitä on kerholaisillakin useita!
Marko
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kiitos Esa&Minna! Ei kyllä ollut aprillipila tällä kertaa, mutta kun ei ole asiasta viitsinyt hirveästi paukutella "henkseleitä" :oops: . Ostamani yksilö on ollut edellisellä omistajalla vuodesta 2000. Kyseisellä keräilijällä on ollut omistuksessa myöskin nykyisin omistuksessani oleva 1965 Convertible. Nyt vain kesää odotellaan, ja sitä myötä uusia ajo "kokemuksia" Fastbackillä.
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Mikki kirjoitti:
Pete kirjoitti:Tiedän kyllä kuka omistaa tällä hetkellä ja missä "sijaitsevat" ainoat Suomeen -67 uutena tulleet 390 GT eli sekä manuaali että automaatti (ex. Holm / Lankinen). Niin tietää varmasti muutamat muutkin, mutta sitä en kyllä tiennyt, että toinen olisi muka "koukannut" jenkkien kautta... :shock: Onko todellakin näin, vai onko muka kolmaskin yksilö tullut kyseisenä vuonna Suomeen maahantuojan toimesta?
Onkohan lähes 19 v. omistamani -67 390 HT Mustang joku näistä "kolmesta", koska VIN-koodi täsmää nykyiseen tekniikkaan (hajonneen manuaalin tilalle olen vaihtanut automaatin)? En tunne ko. auton varhaisempaa historiaa. Auto on rekisteröity Suomeen maaliskuussa 1967.
Vanhoissa Corraleissa on juttua ainakin 3:sta -67 390 HT suomiautosta.
Tarkista Mikki onko joku niistä omasi.

Ja onnittelut Petelle. S&R 1/94 on mulla kulunut lähes loppuun niiltä sivuilta
missä juttu GTA:sta. Niin paljon on autoa tullut kuolattua.

Tuo -67 isolohko luokkakokoushan voisi onnistua Mustangeiltakin.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

MarkoA kirjoitti: Taidan olla minä joka olen aloittanut keskustelun kolmesta 1967 GT Fasbackistä 390cid moottorista. Ja nimenomaan Fastbackistä.
Marko
Nimimerkistä päätellen, oletko Ranchero miehiä? voisit olla niitä havroja ("vanhoja") harrastajia ketä täällä tapailee. Terkkusia vaan tuukonä Turkkuun?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin