-67 GT 390 man.
Valvoja: Ville K
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01
-67 GT 390 man.
Minnehän mahtoi tulla tuo valkoinen kaunotar, kun oikein jenkeistä takaisin Suomeen ostettiin?
Siis auton paikkakuntaa tiedustelen, kun on yhden tuntemani hepun entisöimä yksilö ja ainut Suomessa.
Siis auton paikkakuntaa tiedustelen, kun on yhden tuntemani hepun entisöimä yksilö ja ainut Suomessa.
Tiedän kyllä kuka omistaa tällä hetkellä ja missä "sijaitsevat" ainoat Suomeen -67 uutena tulleet 390 GT eli sekä manuaali että automaatti (ex. Holm / Lankinen). Niin tietää varmasti muutamat muutkin, mutta sitä en kyllä tiennyt, että toinen olisi muka "koukannut" jenkkien kautta...
Onko todellakin näin, vai onko muka kolmaskin yksilö tullut kyseisenä vuonna Suomeen maahantuojan toimesta?

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01
No näin vähän ajattelinkin, että ei ole kolmatta Suomeen tuotu. Sitä en kyllä tiennyt, että kyseinen yksilö kävi rapakon takana kääntymässä. Joka tapauksessa "kunnioitan" kyseistä Mustang harrastaa henkilökohtaisesti sen verran, että saa olla joku muu kuin minä, joka kertoo paikkakunnan (tai sitten hän itse). Ei millään pahalla / henkilökohtaista.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Street & Race lehden numerossa v. 1990
oli jo Mustang Speciaali.
Siinä oli esittelyssä mm. tuo valkoinen 390 FB GT.
Mielenkiintoisia retkiä siis tekevät autot nykyään...
V8kin oli juttua autosta joka myytiin Ruotsiin mutta ei sitten edes käynyt Ruotsissa kun myytiin takaisin Suomeen..
Tosiasiassa muutamia kansallisaarteiksi luokiteltavia autoja on viime vuosina kulkeutunut Svedujen puolelle.. mutta ei voi mitään.
Kiva että jotain välillä palautuukin.
oli jo Mustang Speciaali.
Siinä oli esittelyssä mm. tuo valkoinen 390 FB GT.
Mielenkiintoisia retkiä siis tekevät autot nykyään...
V8kin oli juttua autosta joka myytiin Ruotsiin mutta ei sitten edes käynyt Ruotsissa kun myytiin takaisin Suomeen..
Tosiasiassa muutamia kansallisaarteiksi luokiteltavia autoja on viime vuosina kulkeutunut Svedujen puolelle.. mutta ei voi mitään.
Kiva että jotain välillä palautuukin.
Onkohan lähes 19 v. omistamani -67 390 HT Mustang joku näistä "kolmesta", koska VIN-koodi täsmää nykyiseen tekniikkaan (hajonneen manuaalin tilalle olen vaihtanut automaatin)? En tunne ko. auton varhaisempaa historiaa. Auto on rekisteröity Suomeen maaliskuussa 1967.Pete kirjoitti:Tiedän kyllä kuka omistaa tällä hetkellä ja missä "sijaitsevat" ainoat Suomeen -67 uutena tulleet 390 GT eli sekä manuaali että automaatti (ex. Holm / Lankinen). Niin tietää varmasti muutamat muutkin, mutta sitä en kyllä tiennyt, että toinen olisi muka "koukannut" jenkkien kautta...Onko todellakin näin, vai onko muka kolmaskin yksilö tullut kyseisenä vuonna Suomeen maahantuojan toimesta?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01
Nostan tämän keskustelun hiukan "ylöspäin", sillä kävin molempia 390 GT:tä katselemassa 12.03. Olihan se omalla tavallaan aika "vaikuttavaakin" nähdä ex-Holmin sekä ex-Lankisen saman katon alla. Siinä näki "palan" ns.Suomi Mustang historiaa vilistävän silmien edessä
. No, joka tapauksessa punainen yksilö viettelee tulevia vuosia Porvoon suunnassa, eli kaupat tuli. Käsi sydämmellä vannon, että sai uuden hyvä "kodin" ja tosi onnellisen omistajan
.


- Esaleeni 27
- Addikti
- Viestit: 312
- Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
- Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010 - Paikkakunta: Oulu/Kiiminki
- Yellow Devil
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: Tikkurila
Terve kaikille
Tietääkseni keräilijä jolla oli kummatkin valkoinen ja punainen Suomi GT Fastback, osti ne suomesta suoraa edelliseltä omistajaltaan. Jo vuosia sitten.
Taidan olla minä joka olen aloittanut keskustelun kolmesta 1967 GT Fasbackistä 390cid moottorista. Ja nimenomaan Fastbackistä.
Sillä kirjoitin aiheesta jo 90-luvulla Corraliin.
Koska huomasin autojen VIN-coodien olevan peräkkäiset siten että yksi numero puuttui niiden välistä. Tällöin voisi olettaa senkin tulleen Suomeen? Fordilta voisi saada asiasta varmistuksen. Koska muistatte 1967 Fairlaneistakin löytyi tarkaa dokumenttiä Mobilisti lehden juttuun vuosipari sitten otsikolla 1967 Fairlane HT luokkakokous.
Myös 1967 HT GT 390cid autoja on tullut useita kappaleita. Ja niitä on kerholaisillakin useita!
Marko
Tietääkseni keräilijä jolla oli kummatkin valkoinen ja punainen Suomi GT Fastback, osti ne suomesta suoraa edelliseltä omistajaltaan. Jo vuosia sitten.
Taidan olla minä joka olen aloittanut keskustelun kolmesta 1967 GT Fasbackistä 390cid moottorista. Ja nimenomaan Fastbackistä.
Sillä kirjoitin aiheesta jo 90-luvulla Corraliin.
Koska huomasin autojen VIN-coodien olevan peräkkäiset siten että yksi numero puuttui niiden välistä. Tällöin voisi olettaa senkin tulleen Suomeen? Fordilta voisi saada asiasta varmistuksen. Koska muistatte 1967 Fairlaneistakin löytyi tarkaa dokumenttiä Mobilisti lehden juttuun vuosipari sitten otsikolla 1967 Fairlane HT luokkakokous.
Myös 1967 HT GT 390cid autoja on tullut useita kappaleita. Ja niitä on kerholaisillakin useita!
Marko
Kiitos Esa&Minna! Ei kyllä ollut aprillipila tällä kertaa, mutta kun ei ole asiasta viitsinyt hirveästi paukutella "henkseleitä"
. Ostamani yksilö on ollut edellisellä omistajalla vuodesta 2000. Kyseisellä keräilijällä on ollut omistuksessa myöskin nykyisin omistuksessani oleva 1965 Convertible. Nyt vain kesää odotellaan, ja sitä myötä uusia ajo "kokemuksia" Fastbackillä.

Vanhoissa Corraleissa on juttua ainakin 3:sta -67 390 HT suomiautosta.Mikki kirjoitti:Onkohan lähes 19 v. omistamani -67 390 HT Mustang joku näistä "kolmesta", koska VIN-koodi täsmää nykyiseen tekniikkaan (hajonneen manuaalin tilalle olen vaihtanut automaatin)? En tunne ko. auton varhaisempaa historiaa. Auto on rekisteröity Suomeen maaliskuussa 1967.Pete kirjoitti:Tiedän kyllä kuka omistaa tällä hetkellä ja missä "sijaitsevat" ainoat Suomeen -67 uutena tulleet 390 GT eli sekä manuaali että automaatti (ex. Holm / Lankinen). Niin tietää varmasti muutamat muutkin, mutta sitä en kyllä tiennyt, että toinen olisi muka "koukannut" jenkkien kautta...Onko todellakin näin, vai onko muka kolmaskin yksilö tullut kyseisenä vuonna Suomeen maahantuojan toimesta?
Tarkista Mikki onko joku niistä omasi.
Ja onnittelut Petelle. S&R 1/94 on mulla kulunut lähes loppuun niiltä sivuilta
missä juttu GTA:sta. Niin paljon on autoa tullut kuolattua.
Tuo -67 isolohko luokkakokoushan voisi onnistua Mustangeiltakin.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Nimimerkistä päätellen, oletko Ranchero miehiä? voisit olla niitä havroja ("vanhoja") harrastajia ketä täällä tapailee. Terkkusia vaan tuukonä Turkkuun?MarkoA kirjoitti: Taidan olla minä joka olen aloittanut keskustelun kolmesta 1967 GT Fasbackistä 390cid moottorista. Ja nimenomaan Fastbackistä.
Marko
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey