289 ja Petronix -sytkäjärjestelmä
289 ja Petronix -sytkäjärjestelmä
Katselin vanhoja tarinoita, mutta en suoraan nähnyt olisiko kenelläkään tuota Petronixin sytkäjärjestelmää? Nyt kaivattaisiin kokemuksia sen asentamisesta ja käytöstä.
Itselläni vanha perinteinen systeemi toimii, enkä sitä vaihda ennenkuin rikkoutuu. Ajatuksena olisikin ostaa uusi _ennen_ kuin vanha hajoaa. Todistetusti olennaisten osien rikkoutuminen on suoraan verrannollinen rahatilanteeseen, joten ajattelin ennakoida. (näkis vaan)
Kaikki kokemukset olisi rok rok, ja mitäs väliä sillä on onko sama konekaan... =) Earlyssä olisi tietty kiva jos saa mahdollisimman piiloon.
Itselläni vanha perinteinen systeemi toimii, enkä sitä vaihda ennenkuin rikkoutuu. Ajatuksena olisikin ostaa uusi _ennen_ kuin vanha hajoaa. Todistetusti olennaisten osien rikkoutuminen on suoraan verrannollinen rahatilanteeseen, joten ajattelin ennakoida. (näkis vaan)
Kaikki kokemukset olisi rok rok, ja mitäs väliä sillä on onko sama konekaan... =) Earlyssä olisi tietty kiva jos saa mahdollisimman piiloon.
Hyvin pelaa ja taitaapi jo lähteä viides kesä menemään, eikä siinä asennuksessa ole mitään ongelmia, ei pidä pelotella turhaan ainut mitä piti tehdä viilata pyörijän ala helmaa vähän pois. Kun on tarvike sellanen oli korkeampi, punainen piuha +napaan puolalle ja musta miikkaan puolalle, jakaja noin kohdalleen ja tulille. Ennakkojen säätö strobolla kohdilleen eipä muutu enää ennakot ajon jälkeen niinkuin kärkien kanssa puljatessa. MUTTA laita kärjet ja konkka pikku purtiloon johonkin jemmaan autoon, meinaan jos sattuu niin ikävästi että sippaa jostakin syystä, saat heitettyyn kärjet paikalleen et jää matkalle. Jos tarvitset neuvoja kyseiseen hommaan, YV:n kautta saat puhelin numeron sillä on mielekkäämpi toimitella asioita.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Minulla oli edellisessä jakajassa sellainen tai mahdollisesti jopa edeltäjä Per-Lux. Toimi minulla melkein 10 vuotta ja vielä pari vuotta sitten, kun menin lainaamaan varajakajaa yhdelle sytkäongelmien kanssa painineelle aloittelijalle ja sille tielle tuo jakaja taisi jäädä.
Pertronix asennus ei ole kaikilta onnistunut ja lisäksi palikoita on väsähtänyt kesken kaiken, mitä on lukenut muutamien vuosien aikana, eli älä aja vanhoja kärkiä loppuun vaan pistä ne hanskalokeroon talteen. Yleensä ne Ameriikassa vaihdettu Pertronixin puolesta, täällä sitten kannattaa myyjältä kysyä takuuta. Pertronixin asennusohjeissa on vaihtelevasti ollut, että siihen vaan kiinni ja toisessa paperissa taas ollut, että vastus pitää poistaa, että saa 12V.
Pertronix asennus ei ole kaikilta onnistunut ja lisäksi palikoita on väsähtänyt kesken kaiken, mitä on lukenut muutamien vuosien aikana, eli älä aja vanhoja kärkiä loppuun vaan pistä ne hanskalokeroon talteen. Yleensä ne Ameriikassa vaihdettu Pertronixin puolesta, täällä sitten kannattaa myyjältä kysyä takuuta. Pertronixin asennusohjeissa on vaihtelevasti ollut, että siihen vaan kiinni ja toisessa paperissa taas ollut, että vastus pitää poistaa, että saa 12V.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 30 Maalis 2005, 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Ehdottomasti etuvastus peliin, tai mikäli autossa on orggis etuvastuksellinen (kärjellisen) puola niin silloinhan sitä ei tarvitse.Arto65FB kirjoitti: Pertronix asennus ei ole kaikilta onnistunut ja lisäksi ne ovat väsähtäneet kesken kaiken, mitä on lukenut muutamien vuosien aikana, eli älä aja vanhoja kärkiä loppuun vaan pistä ne hanskalokeroon talteen. Yleensä ne Ameriikassa vaihdettu Pertronixin puolesta, täällä sitten kannattaa myyjältä kysyä takuuta. Pertronixin asennusohjeissa on vaihtelevasti ollut, että siihen vaan kiinni ja toisessa paperissa taas ollut, että vastus pitää poistaa, että saa 12V.
Kokeilin omaan 302:n -myllyyn MSD:n BII puolaa ilman etuvastusta pertronixia ja lyhyenkin ajon jälkeen purkki kuumesi "totella voimallisesti" -ihan liikaa.
Ohjeessa muistaakseni sanotaan max virta/teho jonka purkki kestää.
Tämän saa laskettua helposti kun mittaa oman puolan ensiövastuksen ja laskeskelee hieman.
Muuten purkki kyllä pelasi hienosti, kerrankin mainospuheet pitivät 100% paikkansa. Käynnistyi huomattavasti paremmin kylmänä, tasaisempi käynti jne jne.
Autogagen rundimittari alkoi tosin sekoilla päivityksen jälkeen, mutta tähänkin on omat kikkansa. Ilmoittele jos ongelmia tulee.

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Niinpä ajan, kun tykkään ajaa vanhanmallisella uusilla osilla kasatulla varmatoimisella harraste pelillä, ei vilku merkkivalot ei soi summeritMussemaan kirjoitti:Ajat kuitenkin vanhalla mussella vaikka uusiakin olisi saatavana...hihihiROKI kirjoitti:J
Yleensäkkään en laita mitään vanhaa tai käytettyä jos saa uutta tilalle.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
tuli joskus 90 luvulla onkelmia jakajan kanssa ( väljä, söi kärkiä, vaelteli ym) vaihdoin tilalle accelin kärjettömän jakajan ja uuden accelin puolan ja onkelmat loppu
ei tartte vilkaista ku parin vuoden välein josko hapettuis tai jotain....
vanhus käykin paljon paremmin

vanhus käykin paljon paremmin
-69 Ht / 302 4v HO / Toploader / 8" / aito suomiauto
-12 Coupe V6 Premium, Grabber Blue
-12 Coupe V6 Premium, Grabber Blue
Juhannusaattona survaisin Cranen "poropeukalomallin" paikoilleen jakakaan vähän alle tuntiin. Jos etuvastuspiuha (pinkki) olisi löytynyt heti kojelaudan alta, niin homma olisi mennyt tasan tuntiin. Nyt pihan etsintään paloi turhaa aikaa, koska tuo onneton pinkki piuha oli suojattu mustalla johtosukalla.BW-364 kirjoitti:Rupesin harkitsemaan kärjettömän sytkän asentelua 302;een. Jossakin muistaakseni oli paljonkin juttua siitä aiheesta?
Miten olisi Us-Partsista saatava Crane XR-i? Mikä olisi hyvä poropeukalo malli? Eli helppo asentaa.
Crane on hyvän tuntuinen ratkaisu ja kone jysähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä.