A/C komppu ja PAS pumppu irki ??

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

A/C komppu ja PAS pumppu irki ??

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

1985 Fox 3.8L potilas.

Pitäisi päästä käsiksi jakopään koppaan. Koneen vasemmalla puolella olevat tehostimen pumppu ja ilmastoinnin kompura pitäisi saada pois tieltä. Mieluummin irki kuin särki.

Fordin nerokas suunnittelu on vetänyt huolella putket ristiin, ettei voi vain irroittaa pultteja ja mutskuja ja siirtää ensin ilmastoinnin kompuraa koneen päälle ja ilmastoinnin pumppua lokarin päälle.

Voiko tehostimen pumpulle tulevan letkun irroittaa huoleti? Pumpun täyttöputkeen tai niille main tulee päälimmäisin letku. Siinä on kaksi mutterilta näyttävää osaa, isompi pumpussa ja pienempi isomman ja letkun välissä. Ajattelin kokeilla avata sitä pienempää mutteria. Kaipa se letku vääntyy jos on vääntyäkseen tarkoitettu. Vai pitääkö niitä avata molempia yht'aikaa.

No, niin tehostimen letku on jollain konstilla pois tieltä. Voiko ilmastoinnin kompuran nostaa pois tieltä koneen päälle, eli taipuuko ne letkut sen verran.

Sitten enää tehostimen pumpun letku takaisin kiinni ja nostetaan se letkuissaan lokarin päälle tai siihen suuntaan.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Voi ja kyllä. Näin tehdään huollossa jos vaan mahdollista. En sitten tiedä kuinka outo toi taxi on, mutta mustissa toimii.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Rautakanki avuksi kyllä ne letkut antaa periksi :wink:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Voisviddu niitä Foordin suunnittelijoita. Yhden kiinnijämähtäneen rauta+alumiini mutteriyhdistelmän takana tehostimen pumppu, ilmastoinnin kompura ja jakopäänkoppa sun muut tilpehöörit. Ei auttanut butaani + kylmäspray ja kiinalainen 5/8" avokita-avain. Nyt on tulossa investointilaskelmien jälkeen tuon kokoinen jarruletkuavain. Jos ei silläkään auta, niin puukolla halki se detroitin paise, eli tehostimen letku poikki.

Updeittausta

Noni, antautuihan se, kun oli jarruputkiavain. Taas se nähtiin, että kunnon työkalu on investointi eikä kulu.

Vaan onpas siellä jakopään kopan koloissa myös nestettä eikä pelkkää öljyä. Toivottavasti tulevat eri paikoista eivätkä esim. yhdy kannentiivisteen kautta.

Upsista taas, tulipahan taas todettua, että kyllä uusien osien kanssa pulaaminen on kivaa. Jakopään kopan tiivisteiden jämien skrapaaminen käy selän ja hermojen päälle, kun kone on autossa kiinni. Saako noilla gasket remover -tölkeillä mitään helpotusta?
http://www.permatex.com/auto/autouh.asp ... m_no=80646

Dodii, vastataan itse itselle. Kyllä sillä tekee, eli ostin Part Cornerista VHT:n Gasket Removeria. Yllättäen toimi parhaiten siihen pahimpaan, eli mustaan Fel-Pron tiivistemassaaan. Sehän on kuin kumia, jota ei mekaanisesti, eli raaputtamalla saanut kuin venymään ja paukahtamaan takaisin. Tuo "sulatti" sen ja lähti lastalla. Sen sijaan tuo spray ei tehonnut yhtä hyvin noihin kiinnipalaneisiin tiivisteliimoihin/papereihin.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 25 Huhti 2005, 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Bless the ilimastointi!

'80 fox Mussessakin täytyy irrottaa koko kojelauta, jotta pääsee vaihtamaan lämppärin tai ilmastoinnin kennon. Siis vai factory-ilmastoidussa autossa. Ilman ilmastointia olevien lämppärin kenno vaihtuu helposti vain hanskalokero irrottamalla. On se niin väärin...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Kuulostaa siltä, että pitää omaan 81:een hommata uus kenno ennen kun lämppärin asentaa paikalleen. Eipä tosin vielä mitään kiirettä...
Vastaa Viestiin