A/C komppu ja PAS pumppu irki ??
A/C komppu ja PAS pumppu irki ??
1985 Fox 3.8L potilas.
Pitäisi päästä käsiksi jakopään koppaan. Koneen vasemmalla puolella olevat tehostimen pumppu ja ilmastoinnin kompura pitäisi saada pois tieltä. Mieluummin irki kuin särki.
Fordin nerokas suunnittelu on vetänyt huolella putket ristiin, ettei voi vain irroittaa pultteja ja mutskuja ja siirtää ensin ilmastoinnin kompuraa koneen päälle ja ilmastoinnin pumppua lokarin päälle.
Voiko tehostimen pumpulle tulevan letkun irroittaa huoleti? Pumpun täyttöputkeen tai niille main tulee päälimmäisin letku. Siinä on kaksi mutterilta näyttävää osaa, isompi pumpussa ja pienempi isomman ja letkun välissä. Ajattelin kokeilla avata sitä pienempää mutteria. Kaipa se letku vääntyy jos on vääntyäkseen tarkoitettu. Vai pitääkö niitä avata molempia yht'aikaa.
No, niin tehostimen letku on jollain konstilla pois tieltä. Voiko ilmastoinnin kompuran nostaa pois tieltä koneen päälle, eli taipuuko ne letkut sen verran.
Sitten enää tehostimen pumpun letku takaisin kiinni ja nostetaan se letkuissaan lokarin päälle tai siihen suuntaan.
Pitäisi päästä käsiksi jakopään koppaan. Koneen vasemmalla puolella olevat tehostimen pumppu ja ilmastoinnin kompura pitäisi saada pois tieltä. Mieluummin irki kuin särki.
Fordin nerokas suunnittelu on vetänyt huolella putket ristiin, ettei voi vain irroittaa pultteja ja mutskuja ja siirtää ensin ilmastoinnin kompuraa koneen päälle ja ilmastoinnin pumppua lokarin päälle.
Voiko tehostimen pumpulle tulevan letkun irroittaa huoleti? Pumpun täyttöputkeen tai niille main tulee päälimmäisin letku. Siinä on kaksi mutterilta näyttävää osaa, isompi pumpussa ja pienempi isomman ja letkun välissä. Ajattelin kokeilla avata sitä pienempää mutteria. Kaipa se letku vääntyy jos on vääntyäkseen tarkoitettu. Vai pitääkö niitä avata molempia yht'aikaa.
No, niin tehostimen letku on jollain konstilla pois tieltä. Voiko ilmastoinnin kompuran nostaa pois tieltä koneen päälle, eli taipuuko ne letkut sen verran.
Sitten enää tehostimen pumpun letku takaisin kiinni ja nostetaan se letkuissaan lokarin päälle tai siihen suuntaan.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Voi ja kyllä. Näin tehdään huollossa jos vaan mahdollista. En sitten tiedä kuinka outo toi taxi on, mutta mustissa toimii.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Voisviddu niitä Foordin suunnittelijoita. Yhden kiinnijämähtäneen rauta+alumiini mutteriyhdistelmän takana tehostimen pumppu, ilmastoinnin kompura ja jakopäänkoppa sun muut tilpehöörit. Ei auttanut butaani + kylmäspray ja kiinalainen 5/8" avokita-avain. Nyt on tulossa investointilaskelmien jälkeen tuon kokoinen jarruletkuavain. Jos ei silläkään auta, niin puukolla halki se detroitin paise, eli tehostimen letku poikki.
Updeittausta
Noni, antautuihan se, kun oli jarruputkiavain. Taas se nähtiin, että kunnon työkalu on investointi eikä kulu.
Vaan onpas siellä jakopään kopan koloissa myös nestettä eikä pelkkää öljyä. Toivottavasti tulevat eri paikoista eivätkä esim. yhdy kannentiivisteen kautta.
Upsista taas, tulipahan taas todettua, että kyllä uusien osien kanssa pulaaminen on kivaa. Jakopään kopan tiivisteiden jämien skrapaaminen käy selän ja hermojen päälle, kun kone on autossa kiinni. Saako noilla gasket remover -tölkeillä mitään helpotusta?
http://www.permatex.com/auto/autouh.asp ... m_no=80646
Dodii, vastataan itse itselle. Kyllä sillä tekee, eli ostin Part Cornerista VHT:n Gasket Removeria. Yllättäen toimi parhaiten siihen pahimpaan, eli mustaan Fel-Pron tiivistemassaaan. Sehän on kuin kumia, jota ei mekaanisesti, eli raaputtamalla saanut kuin venymään ja paukahtamaan takaisin. Tuo "sulatti" sen ja lähti lastalla. Sen sijaan tuo spray ei tehonnut yhtä hyvin noihin kiinnipalaneisiin tiivisteliimoihin/papereihin.
Updeittausta
Noni, antautuihan se, kun oli jarruputkiavain. Taas se nähtiin, että kunnon työkalu on investointi eikä kulu.
Vaan onpas siellä jakopään kopan koloissa myös nestettä eikä pelkkää öljyä. Toivottavasti tulevat eri paikoista eivätkä esim. yhdy kannentiivisteen kautta.
Upsista taas, tulipahan taas todettua, että kyllä uusien osien kanssa pulaaminen on kivaa. Jakopään kopan tiivisteiden jämien skrapaaminen käy selän ja hermojen päälle, kun kone on autossa kiinni. Saako noilla gasket remover -tölkeillä mitään helpotusta?
http://www.permatex.com/auto/autouh.asp ... m_no=80646
Dodii, vastataan itse itselle. Kyllä sillä tekee, eli ostin Part Cornerista VHT:n Gasket Removeria. Yllättäen toimi parhaiten siihen pahimpaan, eli mustaan Fel-Pron tiivistemassaaan. Sehän on kuin kumia, jota ei mekaanisesti, eli raaputtamalla saanut kuin venymään ja paukahtamaan takaisin. Tuo "sulatti" sen ja lähti lastalla. Sen sijaan tuo spray ei tehonnut yhtä hyvin noihin kiinnipalaneisiin tiivisteliimoihin/papereihin.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 25 Huhti 2005, 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bless the ilimastointi!
'80 fox Mussessakin täytyy irrottaa koko kojelauta, jotta pääsee vaihtamaan lämppärin tai ilmastoinnin kennon. Siis vai factory-ilmastoidussa autossa. Ilman ilmastointia olevien lämppärin kenno vaihtuu helposti vain hanskalokero irrottamalla. On se niin väärin...
'80 fox Mussessakin täytyy irrottaa koko kojelauta, jotta pääsee vaihtamaan lämppärin tai ilmastoinnin kennon. Siis vai factory-ilmastoidussa autossa. Ilman ilmastointia olevien lämppärin kenno vaihtuu helposti vain hanskalokero irrottamalla. On se niin väärin...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Kuulostaa siltä, että pitää omaan 81:een hommata uus kenno ennen kun lämppärin asentaa paikalleen. Eipä tosin vielä mitään kiirettä...
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic