Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Halvin etujarrupäivitys Foxiin on Fox Lincolnin satulat , paremmat palat ( mulla Red Stuff toimii hyvin),ja nesteet. Samasta Lincolnista voi myös ottaa 5-pulttiset navat ( 11")
Vaikkei Futura varsinainen rata-auto olekaan, on sillä painoa noin 1500 kg - hyvin ko.jarrut muutaman kierroksen kestivät Alastarolla. Takana vielä 10" rummut .
Noi Lincolnin kamat ei tosiaan ole hirveen hintaisia, niitä saa vaikka Rockautosta ja niiden kanssa käy 15" vanteet.
Eihän nää mitkään oikeat ratajarrut ole mutta edullinen parannus.
Lincolnin jarruissa on suurempi männän halkaisija, jolloin pääsylinteri tulisi mitoittaa oikein, varsinkin jos meinaa pitää rummut takana. Noihan on periaatteessa samat kun SVO:ssa, ja noi satulat on siks isommalla männällä kun noissa Fordin takasatuloissa oli tohon aikaan nii suuri takasatulan mäntä, ettei noi tavalliset mustangin etusatulat toimi niiden takasatuloiden kanssa. Tai enhän minä siitä tiiä miten käytännössä mutta teoriassa näin.
Ja saahan noihin mustangin normaali jarruihin hyviä paloja...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Tännehhän vois päivittää vähän lisää, auto maannu muutaman vuoden tallissa joten hirveetä edistystä ei oo tullu. Viispulttiset vanteet oli halvemmat kun nelipulttiset, joten niillä mennään, sopii siis muihinki voorteihin
Takajarrut tuli hyvällä ja halvalla kombolla, -05 seatin satulat ja -09 uudemman tojotan levt. Noi on isommalla halkasijalla kun etulevyt, mut vahvuus jäi aika pieneks ollen 11 mm. Oisin laittanu paksummat mutta raha rajotti noi satulat noihin kapeisiin. Levystä joutu sorvaamaan keskireiän isommaks, sen jälkee sopi suoraan. 10 mm alumiinista leikattiin satulalle kiinnikkeet, pientä sovittelua tosin vielä vaatii. Noi vag satulathan voi joskus päivittää paksummiks ja laittaa samoilla kiinnityksillä kun löytyy samankokonen levy paksumpana. Hintaa jarruille tuli taakse 110€ + wilwood paineensäädin 60€, joten budjetissa pysyttiin. Toki pitäis ostaa käsijarruun vaijeri nii eiköhän se maksa biltemassa parisataa tai muuten on varmaan huonommat jarrut ku vakiona?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Jatketaampas etujarrujen kanssa, tällähetkellä -91 gt spindlet ja ford racing viispulttiset levyt, nää ois tarkotus päivittää.
SN95 tyyliset spindlet tulee, mut levyistä saa maksaa mustang/jenkkilisää, joten ne joutuu katteleen muualta. Eli nyt oon katellu jarrulevyjä Saab/mersu/Vw(Audi) akselilta, jarrujen halkasija 320-345 mm paksuus 30 mm, hinta parille satasen pintaan, pienellä työstöllä pulttijako ja keskireikä kohilleen. 360 mm löytys myös mutta on vaan 17 in vanne.
Jarrusatula pitäs vielä keksiä sopivaan hintaan jostain, max hinta 200€/pari, mieluusti toki vähemmän.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Kyllähän neki sattuis sopimaan, en vaa vielä oo ite löytäny järkevän hintasia ja tarpeeks paksuja japsin levyjä. Toi jako ei oo mikään ongelma tässä kohti, kunhan olis 5 pultilla nii ei vahingossa osuis reikää reiän päälle.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Samaa piti just ehdotella, 07 Accordissakin kohtuullisen isot levyt, kun ei voi 15" vanteita käyttää.. ja tosiaan jako oikee. Ja saa ainakin EBC:ltä uritettuja/porattuja yms
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Volkkareiden ja saappien kanssa toi 345 mm levy on todettu mahtumaan 17 in vanteen sisään, mut rajottaako se satulat kaksmäntäsiin? Eipä sekään haittaa, onhan se enemmän ku yks mäntä... Eikä sekään oo poissuljettu vaihtoehto. Kunhan ei tarttis ite ruveta tekeen satuloitaki
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Kun olette tehneet jarrupäivityksiä oletteko tehneet oem spindlellä ,hankala systeemi kun alkuperäisen jarrusatulan kiinnitys tulee hölmösti isomman jarrulevyn tielle...olisi alumiiniset 5 pulttiset hubs tuplajaolla jotka saisi helposti käymään spindleen-
Siis ootteko vaan uskaltanut tehdä uudet kinnitys paikat jarrusatulalle....vaikka hitsaten .
Vai onko SN95 kamat se helpoin tapa ? ...tai siis ainoa.
Joskus kattelin että oli onnistettu häiyttämään konehuoneesta jarrutehostin ja pääsylkky,onko niihin joku kitti...taitaa mennä ihan race osaksi?
Yleisin päivitys on laittaa ne SN spindlet joilla juurikin tuo jarrusatulan kiinnitys tulee helpommaksi.
Tietty pääsylinterin saa pois konehuoneesta, vaatii vaan hieman työtä. Mulla on tulossa pedal box tulipellin toiselle puolelle, mutta menee kyllä jo race osan puolelle mutta ei mahottomuuksia. Itellä ei oo ollu tapana kattoa kataloogista että mitä valmista palikkaa on saatavilla, saattaa joku valmistakin settiä olla tarjoamassa.
Spindletkin voi löytyä jostain toisesta autosta, vahvasti kun nyt näyttäisi hammastanko siirtyvän etuakselin takapuolelle. Tai siis etuakseli siirtyvän hammastangon etupuolelle
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Varmaan tarkoitat sitä alumiinista palkkia joka on aika tyyriin näköinen?
Itselle tulee Upr kromimoly K Ja A ,nopea manual hammastanko suoraan kyllä vaan tarkoitus ajaa.