..ja kyllähän SUURIN
vaikutus alustahommaan on ensimmäisenä tämä juttu ↓ , tämän ehkä ovat "muutamat" kerholaisetkin todenneet, ennen kuin autoon on mitään muuta alustaan tehty....
lainaus
www.hhp.fi sivulta:
Korijäykisteet
Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät ) -79-04 500 - 600€ asennettuna.
HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!
HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector 50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus.
Sub Connectorien asennus kestää useiden työvaiheiden kanssa noin yhden työpäivän. Autosta ei tarvitse purkaa sisältä mitään, koska hitsaukset tulevat runkopalkkien alapinnoille.
Oikeat työmenetelmät ovat asennuksessa ensiarvoisen tärkeitä siistin ja pitkäikäisen lopputuloksen aikaansaamiseksi ja mm. ruosteenestoon ja käytettäviin aineisiin muutenkin on kiinnitettävä aivan erityistä huomiota. HHP Subit sovitetaan aina yksilöllisesti kuhunkin autoon Mustangien joskus melko suuristakin valmistustoleransseista johtuen. Usein myös kolari- ja ruostevauriokorjaukset ovat saattaneet muuttaa alkuperäisiä mittoja.