kannet 306 -95

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

... ja jottei olisi liian yksinkertaista, täytyy huomioida että toisen valmistajan 170 ccc kannen kanavan poikkipintalalan, eli se tärkein arvo, on sama kun toisen valmistajan 185cc kannessa...
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja balez »

kannet tulisi afr 180:na ja kepiksi joku sopiva kaasuille, vaikka xe274. tällä hetkellä jo edelin imari välilaipalla (hierottuna), 70tb, CAI, lyhyet sarjat+avara putkisto, alakerta uutta takomännillä, -87 mallinen lohko hoonattu kevät 2012, 1.6 keinut, msd sytkä ja hihnapyörät vaihdettu yms.. Mulle vaparina tehot "riittäs" sinne 360 nurkille kone keulilla mitattuna.. kaasuilla sitten se 150hp lisää.. askinahan on tko600 lyhyillä välityksillä ja 3,73 perä.. ei tässä mitään kuurakettia tarvi tehä mutta kaverit nyt sais jäädä taakse. Tai sitten en tee mitään ja ajelen nyk.kokoonpanolla.. aina vaan tekee mieli lisää ja tässä nyt heräs mielenkiinto ja ajatus keskustelulle..aika jaarittelua mutta sitähän tää talvi on.. nytkin auto kulkee kivasti mutta mutta jos tollasesta kaverin ls1 voi kaivaa vaparina 470 koneesta vakio imarilla niin pakkohan tälläsestä foortin 306 pitää saada jotain ulos :D
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Saattaahan se hinta ja laatu mennäkin käsi kädessä, mutta kyllä niissä "markkinajohtajien" kansissa on ilmaakin hinnassa enemmän kuin jossain halvemmassa, vaikka materiaaleihin tuskin paljoa enempää menny! Älkää nyt vetäkö herneitä nenään jos vähän kritisoin kalliita hintoja! Niin ne persaukiset tekee.... :lol: Jos moottoriin menee paljon enemmän rahaa tai monin kertaisesti kuin koko auton arvo, niin onko siinä enää tolkkua! :roll: Tarkoitin just tossa ton185 kannen suosimisella sitä että turha liian isoja ostaa, kun ei voi oikeanlaista nokkaakaan siihen laittaa että kone laulais korkealle! Siinäpä oliskin haastetta kenelle tahansa, tehdä mahdollisimman tehokas 302-347cid vapaastihengittävä moottori joka menee heittämällä päästöistä läpi! :wink: Eikä millään vippas konstilla! Ja normi bensalla, 95:lla tai 98:lla!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No toi 185 kansi nyt ei vielä ole mikään race kansi, käytännössä ei isoa eroa afr165 kanteen joka suunntieltu bolt on kamaksi 5.0 koneisiin, eli vakio männillä.

Ja perus kansien hinta on pieni lisä kokonaisen koneen hinnassa..'

Ja ei ole mitään järkeä, mutta onko koskaan ollutkaan? :)
Vastaa Viestiin