kannet 306 -95

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja balez »

kaara91 kirjoitti:
Tuolta löytyy. 225 lla pitäs sitten olla maffit ja pakopuolikin aftermarkettia väljempi, muuten hyödyt menee harakoille. Muutenkin katukäyttöön nuo kannet on jo oikeesti överiä. Ne on tarkoitettu pelkästään ylätehon saavuttamiseksi kisailu käyttöön, joten niitä on gruisailu mielessä turha hankkia. Virtaukset on tarkoitettu 302 moottorissa yli 4k/min ja max kierrokset yltää 8k/min. Katuautoille ja sport meininkiin 185 CNC toimii parhaiten jolloin 60 hp joutuu vaparissa ylätehoissa luopumaan sivistyksen puolelle pienemmillä reijillä.

http://www.trickflow.com/egnsearch.asp? ... toview=sku

Lähin tilauspaikka oman tietokoneen sijasta on täällä etelässä Tuumacid Oy.


noita 180 afr kattonu.. mutta tiedä sitten onko se sen arvosta laittaa kansiin ja nokkaa 2k€ ja hyötyä 20hp?

nyt tuli sen reilu 300 noilla rautakansilla ja miedolla virikepillä.. afr ja joku räikeä ilokaasukeppi olis mielessä ollut. Voiko vapari 306 päästä afr ja kunnon kepillä lähelle 400hp? imarit yms putkistot riittää ja alakerta, konehan on 6kk sitten kasattu uusilla osilla
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja balez »

kaara91 kirjoitti:Lähelle 100hv litra on hyvin tehdyllä koneella mahdollista päästä, mutta se vaatii sitten tuota mitä edellisessä kirjoitin. Päästöistä ei kyllä mene läpi. 400hp saavutus ei ole mikään rakettitieteellinen saavutus. Moottorin max 6500 1/min ei tarvitse tuossa edes ylittää.
Mitäs jos ahtaisit tuon, niin ei tarttis olla sitä nauruakaan pullossa mukana. Pelkkä paineilmakin silloin riittää. Kansien hinnalla saa jo lähes pelkän murikan. CNC koneistetut Trick flowt pesee kyllä kaikki rautakannet. Eihän noissa rautakansissa riitä edes seinämät tuohon mopoimpaan alumiiniseen. 185 cNC Trick Flow virtaa jo imupuolelta 300cfm.
ok.. naurukaasussa pysytään. turbo oli mielessä mutta ei nyt ainakaan tähän pakettiin tule. Haluan, että auto pysyy vaparina ja kaasut tarpeen mukaan.. päästöt ei ongelma mutta käyttö mukavuus pitää säilyä eli toiminta alue olis hyvä olla 2500 sinne reiluun 6000. afr vai trickflow ja mikä keppi olis kova siihen? lähinnä mietin sitä, että mikä on e/hp? suhde
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja balez »

kaara91 kirjoitti:Trick Flow 205 CNC ja Comp Xtreme energy 35-522-8 XE282HR tai miedompi 35-518-8 XE274HR 1,7 kiikuilla.
205 ehkä turhan isot ja 282 ehkä överi.. toi 274 ja 180 afr..hmm, tolla vois päästä tossa kombinaatiossa sinne 350 ja 400 väliin kyllä. tollanen reilu 50hp lisäys ja kierrosalueen nosto olis aika jees.. sit vois alkaa hätyyttelee pito kumeilla kaasuilla 11 puolelle 8)
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mulla on ne Ford Racing 302X alukannet vähän hierottuina ja se compin XE270HR ja yli kybän puristeet ja se 321 hv. Ja kyllä sai säätöjä hieroa että on lähellekään katuystävällinen. Jos vielä suurempia tehoja haluaa niin ei ainakaan yhtään tiukempaa nokkaa oo varaa laittaa tai jää päästöt haaveeksi!
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja balez »

Topias74 kirjoitti:Mulla on ne Ford Racing 302X alukannet vähän hierottuina ja se compin XE270HR ja yli kybän puristeet ja se 321 hv. Ja kyllä sai säätöjä hieroa että on lähellekään katuystävällinen. Jos vielä suurempia tehoja haluaa niin ei ainakaan yhtään tiukempaa nokkaa oo varaa laittaa tai jää päästöt haaveeksi!
hmmm..eli siis oon alle kymmenen heppaa perässä noin nyk. Kokoonpanolla ja auto toimii kivasti.. Ehkä säästän rahat siis muuhun, vaikka sitten turboon jossain vaiheessa tai etelän matkaan
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kyllä varmaan pikkusen vois tehoa vielä tulla paremmilla kansilla ja paremmalla imusarjalla (nyt cobran orggis). Mut nokan pitäisin samana.Läppärunko on 70mm BBK Power Plus ja cold air intake lokarin sisältä.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

kaara91 kirjoitti: Olisi kiva kuulla täysin raceing käyttöön rakennetulla moottorilla ajotuntemukset samalta mieheltä kadulla, kun kone on hengetön vielä lähes 4000 kierroksen korvilla ja tehollinen vetoalue ylettäisi yli 8000 1/min ja sitten kun 4000 jälkeen alkaa tapahtumaan niin hattu lentää takapenkille, sekä jyrkän tehokäyrän nousu saa pidot häviämään saman tien. Ei ne katuautossa huipputehot ole tärkeimmät, vaan hyvä vääntö laajalla alueella ja kuitenkin sopivan korkeilla kierroksilla antavalla huipputeholla. Eli kadulla joutuu aina huipputehoista tinkimään ajettavuuden alaväännön kustannuksella.
No tässä kokemuksia.
Tuollaisella ns. race moottorilla ei tietenkään ole tarkoitus ajaa kovin paljoa kadulla, mutta se onnistuu kyllä vaivattomasti jos voimansiirto on toteutettu yhtään katuystävälliseen suuntaan. Tärkein asia on kytkin, sen tulee olla isomassainen ja mielellään massalevyillä. Toiseksi tulee vaihteiston ja perän välitykset.
Jos nyt ajatellaan asiaa siltä kannalta, että kyseessä on noin 5 litran V8 moottori, niin vääntöä riittää myös alakierroksille. Tosin vääntö on hieman alhaisempi kuin tuollaisella viritetyllä katumoottorilla.

Tässä 5,5 litran koneen alakierrosten dyno arvot. Jokainen voi havaita, että vääntöä on jo 2500 rpm alkaen vähintään riittävästi liikuttamaan autoa. No joo, elämä alkaa vasta tuosta ja jatkuu tuonne +8000 rpm asti. Kannet AFR 205, nokka Comp Cams XR292R mekaaninen rolleri ja keinut 1.7 imu ja 1.6 pako. Imusarja suurin mahdollinen eli portattu Trick Flow Box-R. läppärunko Acufab 90 mm.

rpm Nm hp
2500 423 149
3000 407 171
3500 452 222
4000 511 287
4500 514 324

vs.
Subaru Impreza WRX STI
max. 407Nm / 4000 rpm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mieluusti näkisin myös nuo lukemat ylemmäs sinne 8000 asti, :wink: Sitten voi itsekin haaveilla ja uneksia tommosesta moottorista! :D Vaikka eihän tommonen mene päästöistä enää läpi, joten haaveeksi jää omalla kohdalla, mutta anyway! 8)
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

balez kirjoitti: Voiko vapari 306 päästä afr ja kunnon kepillä lähelle 400hp? imarit yms putkistot riittää ja alakerta, konehan on 6kk sitten kasattu uusilla osilla
Voi ja pitkälle ylikin!
Tein vuosia sitten juuri 306 koneen.
Lohko 289, kampiakseli 302, kiertokanget Scat 5.090", nokka CC:n custom HR 288/288 (236/236).
AFR 185 kansilla noin 420 hp.
Ford C9OE (58cc palotila) itse portattu rautakannet (virta jotai +200 cfm) 390 hp.
Imusarja Weiand X-CELerator (modifioitu), Holley 600 db, Hooker Super Comp (modifioitu).

Tuo nokka on turhan mieto mutta toimi katuautossa hyvin. Oikeanlaisella nokalla olisi pääsyt varmaan lähelle 450 hp noilla AFR kansilla ja yli 400 hp rautakansilla.
Liitteet
306 AFR 185 kansilla
306 AFR 185 kansilla
C8OE rautakansilla
C8OE rautakansilla
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mutta nämä tuskin menee päästöistä läpi -95 mustangissa? :roll: Jotenkin muutenkin joskus mietityttää tämä tehojen mittaaminen ja ilmoittaminen, kun munkin koneessa oli santalan moottoridynon mukaan 360 hv ja sitten ruiskuversiona Motestin rullilla 313 hv :shock: . Ahdistaako nuo ruisku imusarjat noin paljon noita hevosia? Pitäiskö seuraavaks asentaa tuohonkin semmonen victor ruiskuimari ja siihen nelireikä läppärunko päälle? Ei luulis enää kanavat ahistavan! :lol: Samalla saisi sen kaksivaiheisen läppien avautumisen, mikä olisi hyvä asia! Jotkut 185 kannetkin tietty olis hyvät, ellei sit raapis noita omia vielä lisää!
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Topias74 kirjoitti:Mutta nämä tuskin menee päästöistä läpi -95 mustangissa? :roll: Jotenkin muutenkin joskus mietityttää tämä tehojen mittaaminen ja ilmoittaminen, kun munkin koneessa oli santalan moottoridynon mukaan 360 hv ja sitten ruiskuversiona Motestin rullilla 313 hv :shock: . Ahdistaako nuo ruisku imusarjat noin paljon noita hevosia? Pitäiskö seuraavaks asentaa tuohonkin semmonen victor ruiskuimari ja siihen nelireikä läppärunko päälle? Ei luulis enää kanavat ahistavan! :lol: Samalla saisi sen kaksivaiheisen läppien avautumisen, mikä olisi hyvä asia! Jotkut 185 kannetkin tietty olis hyvät, ellei sit raapis noita omia vielä lisää!
Tämä kone ajettiin Santalan dynossa kaasari versiona, muistaakseni RPM imusarja, Holley 600 db ja olisiko ollut nuo Hookerin sarjat. Tuo Fordin ruiskuimusarja on huono!
kaara91 kirjoitti:Kyllä noissa dynotuspenkeissä eroja syntyy. Ensinnäkin Santalalla ajetaan pelkkää mootto-ria. En ole varma asiasta, mutta tuossa ei ole apulaitteita mukana ja vedenkiertoa hoitaa usein sähköpumppu. Samoin ilmansuodatin puuttuu ja läppärungon tai kaasuttimen päällä on usein myös virtausta parantava imukartio jonka virtaus on varmasti parempi kuin normaali suodatin + MAF putkisto. Pakoputkisto on varmaankin väljempi mitä autossa normaalisti on käytetty. Rulladynossa on mukana kaikki auton apulaitteet ja häviöt ohjelma laskee alaspäin vedonjälkeisestä rullauksesta. Kyllä noissa eroja varmasti syntyy, kun olosuhteet ei ole samat ja kilkkeet syötön ja poiston puolella muuttuvat. Sitä en tiedä kumpi arvo on lähempänä totuutta, mutta aika paljon kuitenkin näköjään eroa syntyy. Jos tuota haluaisi tutkia, kannattaisi käydä muutamassa eri paikassa mittauttamassa tuo teho. Varmasti hajontaa syntyy, mutta uskoisin kuitenkin nyky dynojen tarkkuuden olevan alle 5% jos ne on vaan oikein kalibroituja ja huollettuja. Myös polttoaineseoksella ja sytytyksellä on merkitystä noissa saaduissa tehoarvoissa. Jos ne on pielessä huipputehoon syntyy yllättävän nopeasti alenemaa.


Tuo minun 334 ajettiin ensin Santalan penkissä avoimena ja sitten Tatechin rullilla kaikki härpättimet kiinni lopputulos +10 hp rulilla.
Tuo rullilla ajon tarkoitus oli varmistaa, että kaikki toimii myös autossa, polttoaineen paine, jäähdytys, voitelu ym. asiat joita ei moottori dynossa testata.

Tuolta löytyy joku video moottori dynosta
http://www.vhtracing.com/engineering/Pr ... ang_Cobra/

Tässä video rulla dynosta,
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 554
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Tuossa esimerkki 5.0HO imusarjan "hyvyydestä". Pelkällä imusarja+kaasarimuutoksella 225hv-> 278hv

http://www.carcraft.com/techarticles/11 ... e_buildup/
Mach1 -71
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja balez »

tossa mun kombossa on edelin imari missä välilaippa ja imaria hierottu paremmaksi ja kohdistettu kansiin.. isompi läppärunko (70 vai oliko 75), ilmanotto viety lokariin, putkisto avara ilman yms..

hyvää faktaa tullu kansista kyllä ja puhetta aiheesta. Hevoset siis lisääntyy joka tapauksessa kansia vaihtamalla ja keppiä.. noo täytyy tutkia miten talvi menee jos vaikka tekis jotain tolle, jokuhan sais sitten tosta hyvät kannet/nokan peruskunnostettuun pataan eikä oli päästöistä ongelmia :D
Liitteet
kone306mussejj.jpg
konepaikallaanooo.jpg
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo niin minäkin meinaan pitää nyt perus moottorin ennallaan mutta imusarja kompleksi voi muuttua jossain vaiheessa, tai sitten vaihtuu koko auto vanhempaan, ettei tartte päästöjen kanssa enää menettää yöuniaan! Kyllähän vanhaan autoonkin ruisku sopii hyvin, ja voi valita vähän vapaammin osia mistä moottorinsa rakentaa!
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kannet 306 -95

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuossa sitten ne sb Ford headersit, ois vaan $3550 ylimääräistä.

COMPETITION ROAD RACE EXHAUST HEADERS
Competition engines move so much air at high RPM that proper application of header
design theory is crucial. With racers spending large sums of money on modified
induction systems, it is only logical that an equal amount of attention be given to
the exhaust “exit” side of the equation. Our competition road race headers are built
exclusively for us under a proprietary arrangement with one of the cutting-edge
manufactures in the industry. It’s all about gas particle movement and pressure wave
activity. Our designer spent over 17 years in NASCAR Cup Racing, pioneering several
advancements in exhaust technology in that field. The result is that these headers are
the ultimate small block Ford road race headers available. Multiple step primary tubes
mated with special merge-style collector is the secret to our header design. In backto-
back Dyno tests, these headers consistently show as much as a 30 HP increase
over the leading race headers. An absolute must on all 500+ horsepower 289-302
road race engines. All competition headers are built to order. Headers for Mustangs
must be specified for hydraulic or mechanical clutch applications. Cobra headers are
sold without side pipes which must be specified separately.
100-EE-A100 65-66 Mustang, Tri-Y, s.s. stepped, S.B. Ford, std. 289 head
bolt pattern, 3” collector (specify hyd. or mech. clutch)
100-EE-A200 65-66 Mustang, Tri-Y, s.s. stepped, S.B. Ford, RHS, World,
Dart head, wide bolt pattern, 3” collector, (specify hyd. or
mech. clutch)
100-EE-B100 67-70 Mustang, Tri-Y, s.s. stepped, S.B. Ford, Std 289 head
bolt pattern, 3” collector, (specify hyd. or mech. clutch)
100-EE-B200 67-70 Mustang, Tri-Y, s.s. stepped, S.B. Ford, RHS, World,
Dart head, wide bolt pattern, 3” collector, (specify hyd. or
mech. clutch)
100-EE-B300 67-70 Mustang, Tri-Y, s.s. stepped, Boss 302 Cleveland head
bolt pattern, 3” collector, (specify hyd. or mech. clutch)


100-EE-A100
Headers, 65-66 Mustang, Tri-Y, S.S. Stepped, S.B. Ford, Std 289 head bolt pattern, 3" collector, Specify Hyd. or Mech. clutch linkage
3,550.00

100-EE-A200
Headers, 65-66 Mustang, Tri-Y, S.S. Stepped, S.B. Ford, RHS, World, Dart head wide bolt pattern, 3" collector, Specify Hyd. or Mech. clutch linkage
3,550.00

100-EE-B100
Headers, 67-70 Mustang, Tri-Y, S.S. Stepped, S.B. Ford, Std 289 head bolt pattern, 3" collector, Specify Hyd. or Mech. clutch linkage
3,550.00

100-EE-B200
Headers, 67-70 Mustang, Tri-Y, S.S. Stepped, S.B. Ford, RHS, World, Dart head wide bolt pattern, 3" collector, Specify Hyd. or Mech. clutch linkage
3,550.00

100-EE-B300
Headers, 67-70 Mustang, Tri-Y, S.S. Stepped, Boss 302 Cleveland head bolt pattern, 3" collector, Specify Hyd. or Mech. clutch linkage
3,550.00
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin