Miksi ei voi tulee vain paksumpiseinämäiset putket, mutta miten sitten noiden lämpöjen kanssa kävisi. Ei jäähdy niin hyvin kun seinämä vahvuus kasvaa, ettei van tulis leikkautumis ongelma.Arto65FB kirjoitti:HÄH? Mistäs kohtaa tuollainen tulkinta löytyy?jykä kirjoitti:Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
Hmm Rokin ehdotuksesta tuli mieleen, että jos kerran putkitetaan, niin voisikohan uudemman koneen putkittaa esim. tuonne 3.6L.
Kyllä nää on hölmöjä sääntöjä.
221 cid kysymyksiä?
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Ei tule leikkautumis tai lämpö ongelmia. Lohko vahvistuu onhan putket kuitenkin hieman parempaa terästä kuin lohko. Yleinen käytäntö jos peruslohkon kuutiotilavuus yli sääntömääräisen tilavuuden. Haittapuolena on hyvin korkea hinta.ROKI kirjoitti:Miksi ei voi tulee vain paksumpiseinämäiset putket, mutta miten sitten noiden lämpöjen kanssa kävisi. Ei jäähdy niin hyvin kun seinämä vahvuus kasvaa, ettei van tulis leikkautumis ongelma.Arto65FB kirjoitti:HÄH? Mistäs kohtaa tuollainen tulkinta löytyy?jykä kirjoitti:Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
Hmm Rokin ehdotuksesta tuli mieleen, että jos kerran putkitetaan, niin voisikohan uudemman koneen putkittaa esim. tuonne 3.6L.
Kyllä nää on hölmöjä sääntöjä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Kiitoksia vaan kaikille vastanneille tähän asti.
Meikäläinenkin tosiaan löysi jokin aika sitten oman 221 cidin
Satutko Jykä muistaan mistä luit sen 289 kannet 221 koneeseen?
Kiinnostaa näet itseänikin tuollainen viritelmä ja vielä kerran kiitokset 457:lle osista, joilla pääsen sovittelemaan.
Lähinnä askarruttaa miten kansipahvin kanssa käy jos laittaa vaikka 289 kannet saatikka 302:set?
Jos isomman koneen kannet ei mee järkityöllä paikalleen niin voiko 221 kansiin istuttaa isommat venat?
Kommentteja!
Meikäläinenkin tosiaan löysi jokin aika sitten oman 221 cidin

Satutko Jykä muistaan mistä luit sen 289 kannet 221 koneeseen?
Kiinnostaa näet itseänikin tuollainen viritelmä ja vielä kerran kiitokset 457:lle osista, joilla pääsen sovittelemaan.
Lähinnä askarruttaa miten kansipahvin kanssa käy jos laittaa vaikka 289 kannet saatikka 302:set?
Jos isomman koneen kannet ei mee järkityöllä paikalleen niin voiko 221 kansiin istuttaa isommat venat?
Kommentteja!
"Isommissa" kansissa on palotila isompi, joten ei voi laittaa ainakaan ns. heittämällä.
289:n kannet voisi olla hyvä ratkaisu, tosin normaali 54,5cc palotilainen kansi jättää Monroen kirjan mukaan 221:n päällä puristukset arvoon 7.6. Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös.
289:n kannet voisi olla hyvä ratkaisu, tosin normaali 54,5cc palotilainen kansi jättää Monroen kirjan mukaan 221:n päällä puristukset arvoon 7.6. Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Entäs pyörivät
Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:
Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut. Vaikkapa off-road käyttöön...
Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut. Vaikkapa off-road käyttöön...
Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
Re: Entäs pyörivät
221cid lohkon porausta ei voi kasvattaa 4", mutta strokeri akseli ja veivit saattaisi mahtua pyörimään. Kustom mäntiä voi tilata minkälaisilla mitoilla haluaa. Voisi tulla mielenkiintoinen combo.Janne kirjoitti:Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:
Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut.
Laitonta ja epäeettistähän tuollainen elintensiirto tietenkin on. Mutta vaikkapa off-road käyttöön...
Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Entäs pyörivät
Käytönnössä perse edellä puuhun menemistä. Spekulontihan on aina hauskaa, mutta maksaako vaivaa, pieni poraus normaaliakin pienempänä ja vakiota pidempi isku.457 kirjoitti:221cid lohkon porausta ei voi kasvattaa 4", mutta strokeri akseli ja veivit saattaisi mahtua pyörimään. Kustom mäntiä voi tilata minkälaisilla mitoilla haluaa. Voisi tulla mielenkiintoinen combo.Janne kirjoitti:Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:
Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut.
Laitonta ja epäeettistähän tuollainen elintensiirto tietenkin on. Mutta vaikkapa off-road käyttöön...
Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Oot Fastback täysin oikeessa sanoissasi. Ei tossa olis mitää järkeä. Ajatuksena kylläkin mielenkiintoinen 
Ja Ponylle mitä oikeastaan tällä tarkoitat?
"Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös."
Lähinnä tuo "otettava imusarjasta kans" askarruttaa...
Mutta vielä kerran, jos niin käy et isommat kannet ei mene järkityöllä koneeseen niin onko mahdollista istuttaa isommat venat 221 kansiin?
Kansiin tulee seetihommat jokatapauksessa niin jos isommat venat menis samalla sitten kohtuu vaivalla.
Kommentteja!

Ja Ponylle mitä oikeastaan tällä tarkoitat?
"Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös."
Lähinnä tuo "otettava imusarjasta kans" askarruttaa...
Mutta vielä kerran, jos niin käy et isommat kannet ei mene järkityöllä koneeseen niin onko mahdollista istuttaa isommat venat 221 kansiin?
Kansiin tulee seetihommat jokatapauksessa niin jos isommat venat menis samalla sitten kohtuu vaivalla.
Kommentteja!
joo,elikkäs jos kansia höylätään niin imusarja pitää saada alemmas että kanavat saa kohdalleen ja silloin on myös imusarjasta otettava tavaraa.
Samoin taasen jos kampura vaihdetaan pitempi-iskuiseen,on jostain etittävä männät joissa on tappi ylempänä(muutoin mäntä kurkkii kansitason yläpuolelle)
Rahalla saa ja hevosella pääsee,mutta itellä on budjetti pieni ja taidan tyytyä tuohon.
Samoin taasen jos kampura vaihdetaan pitempi-iskuiseen,on jostain etittävä männät joissa on tappi ylempänä(muutoin mäntä kurkkii kansitason yläpuolelle)
Rahalla saa ja hevosella pääsee,mutta itellä on budjetti pieni ja taidan tyytyä tuohon.
ja vielä toinen asia,löytyisköhän mistä tuon 221 koneen tekniset tiedot leimainssiä varten,muut tiedot kyllä on mutta koneen paino ja TUNNISTETIEDOT.
Jos jollekin on tuohon käypänen manulaatikko jääny niin ostasin poies!
Muitakin koneenosia tarvittais(kytkin,kaasari,ö-pohja,v-jakaja,startti)
jiihoo66@luukku.com
Jos jollekin on tuohon käypänen manulaatikko jääny niin ostasin poies!
Muitakin koneenosia tarvittais(kytkin,kaasari,ö-pohja,v-jakaja,startti)
jiihoo66@luukku.com