221 cid kysymyksiä?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Arto65FB kirjoitti:
jykä kirjoitti:Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
HÄH? Mistäs kohtaa tuollainen tulkinta löytyy?


Hmm Rokin ehdotuksesta tuli mieleen, että jos kerran putkitetaan, niin voisikohan uudemman koneen putkittaa esim. tuonne 3.6L.

Kyllä nää on hölmöjä sääntöjä.
Miksi ei voi tulee vain paksumpiseinämäiset putket, mutta miten sitten noiden lämpöjen kanssa kävisi. Ei jäähdy niin hyvin kun seinämä vahvuus kasvaa, ettei van tulis leikkautumis ongelma.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ROKI kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
jykä kirjoitti:Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
HÄH? Mistäs kohtaa tuollainen tulkinta löytyy?


Hmm Rokin ehdotuksesta tuli mieleen, että jos kerran putkitetaan, niin voisikohan uudemman koneen putkittaa esim. tuonne 3.6L.

Kyllä nää on hölmöjä sääntöjä.
Miksi ei voi tulee vain paksumpiseinämäiset putket, mutta miten sitten noiden lämpöjen kanssa kävisi. Ei jäähdy niin hyvin kun seinämä vahvuus kasvaa, ettei van tulis leikkautumis ongelma.
Ei tule leikkautumis tai lämpö ongelmia. Lohko vahvistuu onhan putket kuitenkin hieman parempaa terästä kuin lohko. Yleinen käytäntö jos peruslohkon kuutiotilavuus yli sääntömääräisen tilavuuden. Haittapuolena on hyvin korkea hinta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
taksu
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Loka 2004, 22:54

Viesti Kirjoittaja taksu »

Kiitoksia vaan kaikille vastanneille tähän asti.
Meikäläinenkin tosiaan löysi jokin aika sitten oman 221 cidin :)

Satutko Jykä muistaan mistä luit sen 289 kannet 221 koneeseen?
Kiinnostaa näet itseänikin tuollainen viritelmä ja vielä kerran kiitokset 457:lle osista, joilla pääsen sovittelemaan.
Lähinnä askarruttaa miten kansipahvin kanssa käy jos laittaa vaikka 289 kannet saatikka 302:set?
Jos isomman koneen kannet ei mee järkityöllä paikalleen niin voiko 221 kansiin istuttaa isommat venat?
Kommentteja!
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

"Isommissa" kansissa on palotila isompi, joten ei voi laittaa ainakaan ns. heittämällä.

289:n kannet voisi olla hyvä ratkaisu, tosin normaali 54,5cc palotilainen kansi jättää Monroen kirjan mukaan 221:n päällä puristukset arvoon 7.6. Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Janne
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:14

Entäs pyörivät

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:

Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut. Vaikkapa off-road käyttöön...

Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Entäs pyörivät

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Janne kirjoitti:Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:

Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut.

Laitonta ja epäeettistähän tuollainen elintensiirto tietenkin on. Mutta vaikkapa off-road käyttöön...

Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
221cid lohkon porausta ei voi kasvattaa 4", mutta strokeri akseli ja veivit saattaisi mahtua pyörimään. Kustom mäntiä voi tilata minkälaisilla mitoilla haluaa. Voisi tulla mielenkiintoinen combo.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Entäs pyörivät

Viesti Kirjoittaja Fastback »

457 kirjoitti:
Janne kirjoitti:Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:

Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut.

Laitonta ja epäeettistähän tuollainen elintensiirto tietenkin on. Mutta vaikkapa off-road käyttöön...

Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
221cid lohkon porausta ei voi kasvattaa 4", mutta strokeri akseli ja veivit saattaisi mahtua pyörimään. Kustom mäntiä voi tilata minkälaisilla mitoilla haluaa. Voisi tulla mielenkiintoinen combo.
Käytönnössä perse edellä puuhun menemistä. Spekulontihan on aina hauskaa, mutta maksaako vaivaa, pieni poraus normaaliakin pienempänä ja vakiota pidempi isku.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
taksu
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Loka 2004, 22:54

Viesti Kirjoittaja taksu »

Oot Fastback täysin oikeessa sanoissasi. Ei tossa olis mitää järkeä. Ajatuksena kylläkin mielenkiintoinen :)
Ja Ponylle mitä oikeastaan tällä tarkoitat?
"Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös."
Lähinnä tuo "otettava imusarjasta kans" askarruttaa...

Mutta vielä kerran, jos niin käy et isommat kannet ei mene järkityöllä koneeseen niin onko mahdollista istuttaa isommat venat 221 kansiin?
Kansiin tulee seetihommat jokatapauksessa niin jos isommat venat menis samalla sitten kohtuu vaivalla.
Kommentteja!
jykä
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Maalis 2005, 08:49
Paikkakunta: kitee

Viesti Kirjoittaja jykä »

joo,elikkäs jos kansia höylätään niin imusarja pitää saada alemmas että kanavat saa kohdalleen ja silloin on myös imusarjasta otettava tavaraa.
Samoin taasen jos kampura vaihdetaan pitempi-iskuiseen,on jostain etittävä männät joissa on tappi ylempänä(muutoin mäntä kurkkii kansitason yläpuolelle)

Rahalla saa ja hevosella pääsee,mutta itellä on budjetti pieni ja taidan tyytyä tuohon.
jykä
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Maalis 2005, 08:49
Paikkakunta: kitee

Viesti Kirjoittaja jykä »

ja vielä toinen asia,löytyisköhän mistä tuon 221 koneen tekniset tiedot leimainssiä varten,muut tiedot kyllä on mutta koneen paino ja TUNNISTETIEDOT.

Jos jollekin on tuohon käypänen manulaatikko jääny niin ostasin poies!
Muitakin koneenosia tarvittais(kytkin,kaasari,ö-pohja,v-jakaja,startti)
jiihoo66@luukku.com
VL
Aktiivi
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 19:24
Auto: Noita euroopan voorteja....

Viesti Kirjoittaja VL »

Jatketaan tähän ketjuun vielä, että löytyykö keneltäkään tuollaista välikappaletta T5:sen ja 5-pulttisen kytkinkopan väliin? Tai tietoa, mistä tuollaisen näppärästi tilaisi? Tai joku vaikka tekisi?
Vastaa Viestiin