Mitkä kuvassa?
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Mitkä kuvassa?
Yes
en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?

- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitkä kuvassa?
... kerhokamujen vilpitön arvostus ..Wesuri.V8 kirjoitti:Yesen ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?

- Juha -
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitkä kuvassa?
Mitäs siitä nyt pitäisi saada jos ei muista ihan väärin
Eniten noissa proto projekteissa ihmetyttää, kun tuossa on kuitenkin nelilinkit ja coiloverit, niin kuinkas monta vuotta tuon jälkkeen vielä mentiin lehtijousilla? Luulisi ettei lehtijousien valmistus kauhean paljon halvempaa ole, kuin tukivarsien ja kierrejousten.

Eniten noissa proto projekteissa ihmetyttää, kun tuossa on kuitenkin nelilinkit ja coiloverit, niin kuinkas monta vuotta tuon jälkkeen vielä mentiin lehtijousilla? Luulisi ettei lehtijousien valmistus kauhean paljon halvempaa ole, kuin tukivarsien ja kierrejousten.
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Mitkä kuvassa?
Oijoi glooriaa.pokkinen kirjoitti:... kerhokamujen vilpitön arvostus ..Wesuri.V8 kirjoitti:Yesen ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mitkä kuvassa?
no no, 68 Galaxie oli tukivarsilla ja kierrejousilla peräpäästään ja oli kuulemma yksi parhaista alustoista tuohon aikaan.Wesuri.V8 kirjoitti:Oijoi glooriaa.pokkinen kirjoitti:... kerhokamujen vilpitön arvostus ..Wesuri.V8 kirjoitti:Yesen ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Mitkä kuvassa?
Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.[/quote]
no no, 68 Galaxie oli tukivarsilla ja kierrejousilla peräpäästään ja oli kuulemma yksi parhaista alustoista tuohon aikaan.[/quote]
No jos siel on ollu palikat jo tuotannos niin sitte tarttes varmaa tuolloisten fordin herroilt kysel miksi pitäydyttiin lehtijousis. Kuten sanoin, mene ja tiedä.
no no, 68 Galaxie oli tukivarsilla ja kierrejousilla peräpäästään ja oli kuulemma yksi parhaista alustoista tuohon aikaan.[/quote]
No jos siel on ollu palikat jo tuotannos niin sitte tarttes varmaa tuolloisten fordin herroilt kysel miksi pitäydyttiin lehtijousis. Kuten sanoin, mene ja tiedä.
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Mitkä kuvassa?
Eikä ollut tarkoitus vähätellä kierrejousi / tukivarsi tuentaa taka-akselilla. Tarkoitin sitä että ford ei välttämättä katsonut sitä tarpeelliseksi tuohon aikaan. Sama homma on varmaan pitkään tuotannos olleen mustangin jäykän taka-akselinkin kanssa. Se on halvempi ratkaisu. Muutokset tuotannos yleensä nostaa lopputuotteen hintaa.
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitkä kuvassa?
Ekassa Squarebirdissä, eli Thunderbird -58:ssa oli takana kierrejouset. Ilmeisesti geometria ei ollut ihan kohdillaan, kun moittivat sitä jopa vaaralliseksi aikoinaan. 1959 mallissa olikin sitten jo lehtijouset.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968