Mitkä kuvassa?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

...
Liitteet
69Proto.jpg
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Wesuri.V8 kirjoitti:Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
... kerhokamujen vilpitön arvostus .. 8)
- Juha -
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mitäs siitä nyt pitäisi saada jos ei muista ihan väärin ;)

Eniten noissa proto projekteissa ihmetyttää, kun tuossa on kuitenkin nelilinkit ja coiloverit, niin kuinkas monta vuotta tuon jälkkeen vielä mentiin lehtijousilla? Luulisi ettei lehtijousien valmistus kauhean paljon halvempaa ole, kuin tukivarsien ja kierrejousten.
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

pokkinen kirjoitti:
Wesuri.V8 kirjoitti:Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
... kerhokamujen vilpitön arvostus .. 8)
Oijoi glooriaa.

Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Wesuri.V8 kirjoitti:
pokkinen kirjoitti:
Wesuri.V8 kirjoitti:Yes :tuuletus: en ny ihan väärin muistant. Mitäs palkinnoks?
... kerhokamujen vilpitön arvostus .. 8)
Oijoi glooriaa.

Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.
no no, 68 Galaxie oli tukivarsilla ja kierrejousilla peräpäästään ja oli kuulemma yksi parhaista alustoista tuohon aikaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Kyl se varmaa kumminki raha on ollu mikä on rajoittanu noitte tukivarsien ja kierrejousien käyttöä taka-akselil. Tuotantolinjan muutos aina maksaa kumminkin ja jos tuohon aikaa ei katsottu saavutettuja hyötyjä niin suuriksi. Mene ja tiedä.[/quote]
no no, 68 Galaxie oli tukivarsilla ja kierrejousilla peräpäästään ja oli kuulemma yksi parhaista alustoista tuohon aikaan.[/quote]

No jos siel on ollu palikat jo tuotannos niin sitte tarttes varmaa tuolloisten fordin herroilt kysel miksi pitäydyttiin lehtijousis. Kuten sanoin, mene ja tiedä.
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Eikä ollut tarkoitus vähätellä kierrejousi / tukivarsi tuentaa taka-akselilla. Tarkoitin sitä että ford ei välttämättä katsonut sitä tarpeelliseksi tuohon aikaan. Sama homma on varmaan pitkään tuotannos olleen mustangin jäykän taka-akselinkin kanssa. Se on halvempi ratkaisu. Muutokset tuotannos yleensä nostaa lopputuotteen hintaa.
sakke
Aktiivi
Viestit: 135
Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
Auto: Mustang HT -68 351 C4
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitkä kuvassa?

Viesti Kirjoittaja sakke »

Ekassa Squarebirdissä, eli Thunderbird -58:ssa oli takana kierrejouset. Ilmeisesti geometria ei ollut ihan kohdillaan, kun moittivat sitä jopa vaaralliseksi aikoinaan. 1959 mallissa olikin sitten jo lehtijouset.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Vastaa Viestiin