Fikkarin vaihto

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Fikkarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Poro »

Olen laiska, myönnetään.

Toinen ajovalo pimeni ja nyt kyselenkin notta mikä on fikkarin malli, kun haen uuden? Löytyisi se toki jostain kirjasta/CD:ltä, mutta kun tämä on niin paljon helpompi keino =)

On kivempi, jos ei tarvitse sumarit päällä ajaa, niissä palaa kyllä molemmat, niin ei miliisit niin herkästi suutu...

PS: Oli muuten jännä huomata pimeällä, että minullahan toimii sittenkin mittarivalot, oli vaan vaikeampi huomata kuin että palaako jääkaapissa valo kun ovi on kiinni vai ei. Ihan hippasen himmeät näes ovat.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Fikkarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Poro kirjoitti:Olen laiska, myönnetään.

Toinen ajovalo pimeni ja nyt kyselenkin notta mikä on fikkarin malli, kun haen uuden? Löytyisi se toki jostain kirjasta/CD:ltä, mutta kun tämä on niin paljon helpompi keino =)

On kivempi, jos ei tarvitse sumarit päällä ajaa, niissä palaa kyllä molemmat, niin ei miliisit niin herkästi suutu...

PS: Oli muuten jännä huomata pimeällä, että minullahan toimii sittenkin mittarivalot, oli vaan vaikeampi huomata kuin että palaako jääkaapissa valo kun ovi on kiinni vai ei. Ihan hippasen himmeät näes ovat.
Mikähän vm on kyseessä? Jos early musse, niin mittarivaloja voi säädellä valonamiskasta pyörittelemällä. hoks hoks.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Fikkari

Viesti Kirjoittaja Poro »

Noniinpä...

Ei pitäisi maanantai-aamuisin yrittää mitään kahvin juontia vaikeampaa, saati kirjoittamista.

Kyseessä on tosiaankin '66 musti. Enpä kyllä moista tiennyt, että siinäkin saisi säädettyä mittarivaloisuutta? Nyt Tiedän (c)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Fikkari

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Poro kirjoitti:Noniinpä...

Ei pitäisi maanantai-aamuisin yrittää mitään kahvin juontia vaikeampaa, saati kirjoittamista.

Kyseessä on tosiaankin '66 musti. Enpä kyllä moista tiennyt, että siinäkin saisi säädettyä mittarivaloisuutta? Nyt Tiedän (c)
Eihän tuo mitään, tarjoa kaljat sitten kun tavataan :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Fikkarin vaihto

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Fastback kirjoitti:Mikähän vm on kyseessä? Jos early musse, niin mittarivaloja voi säädellä valonamiskasta pyörittelemällä. hoks hoks.
Meneekös muuten samasta namiskasta vähän lisää kääntämällä myös sisävalo päälle? Tuoreessa ainakin näin käy, jota itse joskus ihmettelin tovin. :roll:
Jossain autolehdessä tms em. nupista mainittiin, että mitäs sitä hyvää ratkaisua muuttamaan, joten arvatenkin on ollut sama vuodesta miekka ja kypärä, mutta onko sitä jossain välissä menty muuttamaan toisenlaiseksi?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Fikkarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

VeeKoo kirjoitti: Meneekös muuten samasta namiskasta vähän lisää kääntämällä myös sisävalo päälle? Tuoreessa ainakin näin käy, jota itse joskus ihmettelin tovin. :roll:
Jossain autolehdessä tms em. nupista mainittiin, että mitäs sitä hyvää ratkaisua muuttamaan, joten arvatenkin on ollut sama vuodesta miekka ja kypärä, mutta onko sitä jossain välissä menty muuttamaan toisenlaiseksi?
Mun '65 Fastbackissa menee juurikin sisävalot tai ne pienet (kortsunvaihto)valot päälle kun tarpeeksi nuppia veivaa :D
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Re: Fikkarin vaihto

Viesti Kirjoittaja Kristo »

VeeKoo kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Mikähän vm on kyseessä? Jos early musse, niin mittarivaloja voi säädellä valonamiskasta pyörittelemällä. hoks hoks.
Meneekös muuten samasta namiskasta vähän lisää kääntämällä myös sisävalo päälle? Tuoreessa ainakin näin käy, jota itse joskus ihmettelin tovin. :roll:
Jossain autolehdessä tms em. nupista mainittiin, että mitäs sitä hyvää ratkaisua muuttamaan, joten arvatenkin on ollut sama vuodesta miekka ja kypärä, mutta onko sitä jossain välissä menty muuttamaan toisenlaiseksi?
Juu, earlyssäkin menevät päälle kun vääntää ihan ääriasentoon (mittarivalot siis täysillä). Samanalainen valosydeemi oli vanhassa Neonissa (lienee kai täs uudemmassakin) joten lienee aika yleis-jenkki tapa hoitaa valaistus..
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mitenkäs nyt sitten noiden earlyjen fikkarinvaihto?

Eli jos on polttimo palanut, niin lähtökohta on koko umpion vaihto?

Kuulostaa kovin edulliselta ratkaisulta =)
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Eli jos on polttimo palanut, niin lähtökohta on koko umpion vaihto?
Riippuu siitä, onko autoon vaihdettu sealed beam -umpioiden tilalle tavalliset 9" tarvikeumpiot.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Earlyn umpion vaihto

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hep taas!

Eli umpiossa lukee "sealed beam" ja polttimo on kärähtänyt. Lienevät suhteellisen yleisiä nuo umpiot, mutta mitähän tarkempaa tietoa pitäisi varaosamyyjälle osata speksata? Auto on 100 km päässä enkä oikein mistään pääse tarkastamaan mitään tuotekoodeja...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Earlyn umpion vaihto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Poro kirjoitti:Hep taas!

Eli umpiossa lukee "sealed beam" ja polttimo on kärähtänyt. Lienevät suhteellisen yleisiä nuo umpiot, mutta mitähän tarkempaa tietoa pitäisi varaosamyyjälle osata speksata? Auto on 100 km päässä enkä oikein mistään pääse tarkastamaan mitään tuotekoodeja...
Ei välttämättä huon idea vaihtaa tarvikeumpioihin :shock: :shock: :shock: kaiketi :oops:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Nuo H4 Saturnukset maksavat mm. eräässä ruotsalaisperäisessä tarvikeliikkeessä n. 10e kpl, niitä saa muuten muistakin tarvikeliikkeistä. Jos vaihdat H4:iin niin laitat myös releen väliin, muuten paistuu valokytkin.

Sealed beamien vaihto kuulostaa tosi edulliselta. Nimittäin täältä saat parin ihan ilmaiseksi! Tuli autoprojektin mukana aikanaan, en tiedä toimiiko ne kun en ole kokeillut. Ne kun taitaa olla Suomessa laittomat...

Tuo sisävalofiitseri taitaa olla jenkki-Fordeissa tosi yleinen. Jos VeeKoon 05:ssakin on niin, niin taitaa olla kaikissa Mustangeissa sitten. Foxissakin on, SN95:ssa on jne. Samoin tuossa Ford Windstar -tila-autossa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Ei mulla ainakaan syty mikään sisävalo 95' GTS:ssä kun kääntelee ajovalojen säätönuppia. Mulla on ihan käsikäyttöinen vehje sisävalolle.

Jani
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

djcombo kirjoitti:Ei mulla ainakaan syty mikään sisävalo 95' GTS:ssä kun kääntelee ajovalojen säätönuppia. Mulla on ihan käsikäyttöinen vehje sisävalolle.

Jani
??? Käsikäyttöinenhän se toi ajovalokatkaisin/mittarivalodimmeri/sisävalokytkin nimenomaan on??
-05 muuten on uusista Mondeoista tuttu 'mikroaaltouunin namikka'-tyylinen valokatkaisija ja peukalolla ruuvattava dimmerirulla. Eli hyvä on pitänyt muuttaa, taas, myöhempien aikojen foxeissahan oli kamalat työnnettävät hantaakit.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Ups!...Taisin ymmärtää keskusteluaiheen väärin. :oops: :oops: :oops:
Vastaa Viestiin