Kokemuksia sähköflektistä

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Vaaka kennossa anturin oikeapaikka on viileäpääty, puolivälin ja alavesiletkun välissä, paras paikka olisi heti puolivälin jälkeen omassa on 10cm alle puolivälin. Toimii moittettomasti, mutta pysty kennossa kapilaari anturi ylävesiletkun välistä sisään säädettävänä, tai alavesiletkuun10cm kennosta toimii varmasti. Olen tehnyt näitä useita eikä ole ongelmia, pitää vain osata valita anturi suhteessa termariin, hiukan kun fundeeraa niin kyllä löytyy oikea suhde. En muista mikä on omassa pelissä anturin arvot, pitää kattoa kun menen tallille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

ROKI kirjoitti:Vaaka kennossa anturin oikeapaikka on viileäpääty, puolivälin ja alavesiletkun välissä, paras paikka olisi heti puolivälin jälkeen omassa on 10cm alle puolivälin. Toimii moittettomasti, mutta pysty kennossa kapilaari anturi ylävesiletkun välistä sisään säädettävänä, tai alavesiletkuun10cm kennosta toimii varmasti. Olen tehnyt näitä useita eikä ole ongelmia, pitää vain osata valita anturi suhteessa termariin, hiukan kun fundeeraa niin kyllä löytyy oikea suhde. En muista mikä on omassa pelissä anturin arvot, pitää kattoa kun menen tallille.
Sitä vaan rupesin miettimään, että mistä se anturi tietää :oops: onko kyseessä pysty- vai vaakakenno? Siis jos pystykennossa voi anturin laittaa, alavesiletkuun, 10cm kennosta, mutta vaakakennossa ei voikkaan :shock: :shock: . Onhan se mahdollista ettei mulle vaan aukee :oops: :oops: :oops: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Sorry homer jäi hiukan kesken se juttu, ei sillä ole mitään väliä missä asennossa anturi on, se vain on ero että vaakakennossa anturi on helppo laittaa siihen viileään päätyyn. Voi sen laittaa alaletkuunkin, pystykennossakin sen voi laittaa viileäänpäätyyn samallatapaa kuin vaakakennossa, on ehkä monellekkin harrastajalle helpompi laittaa ala letkuun. Tietysti jos on juotos vehkeet jotta voi juottaa kierre holkin kennon päätyyn, se on paras keino en ole varma saitko tolkkua tästäkään sepustuksesta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

ROKI kirjoitti:Sorry homer jäi hiukan kesken se juttu, ei sillä ole mitään väliä missä asennossa anturi on, se vain on ero että vaakakennossa anturi on helppo laittaa siihen viileään päätyyn. Voi sen laittaa alaletkuunkin, pystykennossakin sen voi laittaa viileäänpäätyyn samallatapaa kuin vaakakennossa, on ehkä monellekkin harrastajalle helpompi laittaa ala letkuun. Tietysti jos on juotos vehkeet jotta voi juottaa kierre holkin kennon päätyyn, se on paras keino en ole varma saitko tolkkua tästäkään sepustuksesta.
JEES! Selkeentyhän se. Alumiiniseen se juottelu vaan ei oikein toimi. Siitä syystä alaletkuun aattelin. :?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllä onnistuu kun on oikeat juotteet, ja sellanen henkilö joka osaa alumiinin kaasulla juottaa minä kyllä osaan senkin homman, mut ei se auta kun olet tois puol Suomee. Tigilläkin se menis, kaasulla juottamalla on vain helpompi kysyppä jostain syylärikorjaamosta, jahka osaisivat alumiinin juottaa. Hommaat vain alumiinisen holkin jossa on oikea kierra anturille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kyllä aattelin alavesiletkua enste kokeilla, on siihen roippeet jo hankittuna.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu kyllä toimii ala letkussa, mut laita heti kennosta tulevan tötsän jälkeen sen verran letkua että saa just sen anturin holkin paikalleen, jos sulla on termari jotain 82 nin nesteen lämpö on noin 90 kun se tulee kennoon. Anturi sais olla käynnistys jotain 74 ja sammuminen jotain 82-87 sit ei ole lämpö ongelmia, menen huommena pajalle tarkastan omast mussesta anturin lämpöarvon. Pelittää nimitäin hyvin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

ROKI kirjoitti:Juu kyllä toimii ala letkussa, mut laita heti kennosta tulevan tötsän jälkeen sen verran letkua että saa just sen anturin holkin paikalleen, jos sulla on termari jotain 82 nin nesteen lämpö on noin 90 kun se tulee kennoon. Anturi sais olla käynnistys jotain 74 ja sammuminen jotain 82-87 sit ei ole lämpö ongelmia, menen huommena pajalle tarkastan omast mussesta anturin lämpöarvon. Pelittää nimitäin hyvin.
Toihan kuulostaa jus mun suunnitelmalta, alavesiletkuun niin lähelle kennoa kun sen saa ja asteet on noilla main, ihan tarkkaan en muista. Tarkistan :shock: jossain välissä, kun muistan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Viesti Kirjoittaja mercstang »

Olisi tuossa flex-a-liten säädettävä termostaatti yhdessä 16" sähköflektin kans odottamassa kokeilua. Saa nähdä toimiiko?
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/el ... ories.html
Part# 31147
Ei reikien porailua, anturi tulee syylärin lähdön ja letkun välistä sisälle.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

mercstang kirjoitti:Olisi tuossa flex-a-liten säädettävä termostaatti yhdessä 16" sähköflektin kans odottamassa kokeilua. Saa nähdä toimiiko?
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/el ... ories.html
Part# 31147
Ei reikien porailua, anturi tulee syylärin lähdön ja letkun välistä sisälle.
Näitähän on joka lähtöön tämä sääettävä juttu, oli jo 80 luvulla käytössä vähän muunneltuna yhden tutun corollasa, nitä on vai kehitetty aikas paljon noista ajoista. Tästä säädettvästä mainitsin tuolla aiemmisa turinoissa, jos se säätö termari pitää kutinsa se on hyvä viritys, mutta silti perinteinen anturi kennossa on paras ja varma toimisempi. Ei sillä etteikö tuoki toimisi se vain on sellanen viritys, mut tärkeintä on toiminta ja omistajan tyytyväisyys, jokainen tehköön niin kuin parahiksi näköö.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mine nyt oon miettiny josko laitan ollenkaan sähköropellia.. vanhoista romuista kun löyty taittuvilla siivillä varustettu rupelli, ois ainakin erittäin varmatoiminen! tarvin vaan ostaa sen 2" pitkän atapterijatkokappaleen..
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Se on ainakin varmatoiminen, mut joudut myös laittamaan sen tunnelin syyläriin, muuten ei riitä jäähdytys teho siinäkään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Flektin virtaus

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mitenkas muuten on tuon propellin kanssa. Voiko se olla "liian iso"? Syylarin kanssahan voi kayda vanhanaikaisesti niin, etta laittaa liian nopeasti lapi virtaavan kennon, jolloin vesi ei ehdi jaahtya, vaan lammin vesi palaa moottoriin ja pata alkaa keittamaan. Tuli vaan mieleen, etta voiko tuulettimen kanssa kayda samoin.. Onko havaintoja?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kaikkihan on mahdollista, kun on kyse mekaanisesta laittesta kuten autosta, no jos sellanen ilmiö rupeis vaivaamaan niin sit kuristus rengas yläletkuun sillä saa virtausta tasattuun. Ja onha näitä konsteja pilvinpimein, musen oma syyläri riittää kyllä jäähdyttämään jos on tunneli ja propeli oikea, samoin termari viellä mielellään jokunen aste viileämpi mitä on suositus, tiedän monta virutettua mustia joissa on vakio kenno eikä ole lämpöongelmia. Nämä lämpöongelmat tulee yleensä omista epäonnistuneista valinnoista, ja tietämättömyydestä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin