Kokemuksia sähköflektistä
Vaaka kennossa anturin oikeapaikka on viileäpääty, puolivälin ja alavesiletkun välissä, paras paikka olisi heti puolivälin jälkeen omassa on 10cm alle puolivälin. Toimii moittettomasti, mutta pysty kennossa kapilaari anturi ylävesiletkun välistä sisään säädettävänä, tai alavesiletkuun10cm kennosta toimii varmasti. Olen tehnyt näitä useita eikä ole ongelmia, pitää vain osata valita anturi suhteessa termariin, hiukan kun fundeeraa niin kyllä löytyy oikea suhde. En muista mikä on omassa pelissä anturin arvot, pitää kattoa kun menen tallille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Sitä vaan rupesin miettimään, että mistä se anturi tietääROKI kirjoitti:Vaaka kennossa anturin oikeapaikka on viileäpääty, puolivälin ja alavesiletkun välissä, paras paikka olisi heti puolivälin jälkeen omassa on 10cm alle puolivälin. Toimii moittettomasti, mutta pysty kennossa kapilaari anturi ylävesiletkun välistä sisään säädettävänä, tai alavesiletkuun10cm kennosta toimii varmasti. Olen tehnyt näitä useita eikä ole ongelmia, pitää vain osata valita anturi suhteessa termariin, hiukan kun fundeeraa niin kyllä löytyy oikea suhde. En muista mikä on omassa pelissä anturin arvot, pitää kattoa kun menen tallille.






Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Sorry homer jäi hiukan kesken se juttu, ei sillä ole mitään väliä missä asennossa anturi on, se vain on ero että vaakakennossa anturi on helppo laittaa siihen viileään päätyyn. Voi sen laittaa alaletkuunkin, pystykennossakin sen voi laittaa viileäänpäätyyn samallatapaa kuin vaakakennossa, on ehkä monellekkin harrastajalle helpompi laittaa ala letkuun. Tietysti jos on juotos vehkeet jotta voi juottaa kierre holkin kennon päätyyn, se on paras keino en ole varma saitko tolkkua tästäkään sepustuksesta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
JEES! Selkeentyhän se. Alumiiniseen se juottelu vaan ei oikein toimi. Siitä syystä alaletkuun aattelin.ROKI kirjoitti:Sorry homer jäi hiukan kesken se juttu, ei sillä ole mitään väliä missä asennossa anturi on, se vain on ero että vaakakennossa anturi on helppo laittaa siihen viileään päätyyn. Voi sen laittaa alaletkuunkin, pystykennossakin sen voi laittaa viileäänpäätyyn samallatapaa kuin vaakakennossa, on ehkä monellekkin harrastajalle helpompi laittaa ala letkuun. Tietysti jos on juotos vehkeet jotta voi juottaa kierre holkin kennon päätyyn, se on paras keino en ole varma saitko tolkkua tästäkään sepustuksesta.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Kyllä onnistuu kun on oikeat juotteet, ja sellanen henkilö joka osaa alumiinin kaasulla juottaa minä kyllä osaan senkin homman, mut ei se auta kun olet tois puol Suomee. Tigilläkin se menis, kaasulla juottamalla on vain helpompi kysyppä jostain syylärikorjaamosta, jahka osaisivat alumiinin juottaa. Hommaat vain alumiinisen holkin jossa on oikea kierra anturille.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Juu kyllä toimii ala letkussa, mut laita heti kennosta tulevan tötsän jälkeen sen verran letkua että saa just sen anturin holkin paikalleen, jos sulla on termari jotain 82 nin nesteen lämpö on noin 90 kun se tulee kennoon. Anturi sais olla käynnistys jotain 74 ja sammuminen jotain 82-87 sit ei ole lämpö ongelmia, menen huommena pajalle tarkastan omast mussesta anturin lämpöarvon. Pelittää nimitäin hyvin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Toihan kuulostaa jus mun suunnitelmalta, alavesiletkuun niin lähelle kennoa kun sen saa ja asteet on noilla main, ihan tarkkaan en muista. TarkistanROKI kirjoitti:Juu kyllä toimii ala letkussa, mut laita heti kennosta tulevan tötsän jälkeen sen verran letkua että saa just sen anturin holkin paikalleen, jos sulla on termari jotain 82 nin nesteen lämpö on noin 90 kun se tulee kennoon. Anturi sais olla käynnistys jotain 74 ja sammuminen jotain 82-87 sit ei ole lämpö ongelmia, menen huommena pajalle tarkastan omast mussesta anturin lämpöarvon. Pelittää nimitäin hyvin.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Olisi tuossa flex-a-liten säädettävä termostaatti yhdessä 16" sähköflektin kans odottamassa kokeilua. Saa nähdä toimiiko?
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/el ... ories.html
Part# 31147
Ei reikien porailua, anturi tulee syylärin lähdön ja letkun välistä sisälle.
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/el ... ories.html
Part# 31147
Ei reikien porailua, anturi tulee syylärin lähdön ja letkun välistä sisälle.
Näitähän on joka lähtöön tämä sääettävä juttu, oli jo 80 luvulla käytössä vähän muunneltuna yhden tutun corollasa, nitä on vai kehitetty aikas paljon noista ajoista. Tästä säädettvästä mainitsin tuolla aiemmisa turinoissa, jos se säätö termari pitää kutinsa se on hyvä viritys, mutta silti perinteinen anturi kennossa on paras ja varma toimisempi. Ei sillä etteikö tuoki toimisi se vain on sellanen viritys, mut tärkeintä on toiminta ja omistajan tyytyväisyys, jokainen tehköön niin kuin parahiksi näköö.mercstang kirjoitti:Olisi tuossa flex-a-liten säädettävä termostaatti yhdessä 16" sähköflektin kans odottamassa kokeilua. Saa nähdä toimiiko?
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/el ... ories.html
Part# 31147
Ei reikien porailua, anturi tulee syylärin lähdön ja letkun välistä sisälle.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Flektin virtaus
Mitenkas muuten on tuon propellin kanssa. Voiko se olla "liian iso"? Syylarin kanssahan voi kayda vanhanaikaisesti niin, etta laittaa liian nopeasti lapi virtaavan kennon, jolloin vesi ei ehdi jaahtya, vaan lammin vesi palaa moottoriin ja pata alkaa keittamaan. Tuli vaan mieleen, etta voiko tuulettimen kanssa kayda samoin.. Onko havaintoja?
Kaikkihan on mahdollista, kun on kyse mekaanisesta laittesta kuten autosta, no jos sellanen ilmiö rupeis vaivaamaan niin sit kuristus rengas yläletkuun sillä saa virtausta tasattuun. Ja onha näitä konsteja pilvinpimein, musen oma syyläri riittää kyllä jäähdyttämään jos on tunneli ja propeli oikea, samoin termari viellä mielellään jokunen aste viileämpi mitä on suositus, tiedän monta virutettua mustia joissa on vakio kenno eikä ole lämpöongelmia. Nämä lämpöongelmat tulee yleensä omista epäonnistuneista valinnoista, ja tietämättömyydestä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302