Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Tere kaikille.
Nyt on Mustangi kuume kasvanut sen verran että pitäis saada semmoinen. Perheellisenä onkin kysymys
että onko kaikki Mustangit 4 paikkaisia vai onko esim. 65-69 Mustangit 5 paikkaisia? Turvaistuimia ei tarvi enään kuiteskaan viritellä. =)
Siitähän se huuto tulis kun Mustangi lähtis pihasta ja yks jäis ponin kyydistä.... Kiitoksia etukäteen vastauksista.
T. Makke
Nyt on Mustangi kuume kasvanut sen verran että pitäis saada semmoinen. Perheellisenä onkin kysymys
että onko kaikki Mustangit 4 paikkaisia vai onko esim. 65-69 Mustangit 5 paikkaisia? Turvaistuimia ei tarvi enään kuiteskaan viritellä. =)
Siitähän se huuto tulis kun Mustangi lähtis pihasta ja yks jäis ponin kyydistä.... Kiitoksia etukäteen vastauksista.
T. Makke
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Meillä ainakin katsastusmies ihan väkisin laittoi öörlin 5 paikkaseksi, vaikka omasta mielestä on ihan puhtaasti 4 hengen auto. Taitaa olla taas vähän tapauskohtainen juttu..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Kantavuus ym. huomioiden kaikki Mustangit pitäisi olla 4-paikkaisia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Näinhän tilanteen olen nähnyt. Mitään yleispätevää linjausta asialle ei vissiin ole.
Jollakulla on katsastettu 5 paikkaa ja toisilla 4.
Pitikö Villen Poniin tehdä isotkin muutokset 5 paikkaiseksi ja onkohan 4 paikkaista mahdollisuus
katsastaa 5 paikkaiseksi?
Kas siinä pulma.... =) Puhelu konttorille auttaa, ehkä.
Kiitos GT ja Ville. Lisäkommentit tervetulleita asian tiimoilta.
Jollakulla on katsastettu 5 paikkaa ja toisilla 4.
Pitikö Villen Poniin tehdä isotkin muutokset 5 paikkaiseksi ja onkohan 4 paikkaista mahdollisuus
katsastaa 5 paikkaiseksi?
Kas siinä pulma.... =) Puhelu konttorille auttaa, ehkä.
Kiitos GT ja Ville. Lisäkommentit tervetulleita asian tiimoilta.
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Ei mitään muutoksia vaadittu, koska ton ikäsissähän ei esim. Takaturvavyöpakkoa ole. Tossa meidän autossahan oli takana vyöt kahdelle, eli keskimmäisellä istujalla ei ole vöitä. Ja tohonkin vetosin kun oisin halunnut sen nelipaikkaiseksi. Veikkaan että paikkaluvun nosto jälkikäteen ei ole mahdollista. Kantavuushan lasketaan paikkaluvun mukaan+ tiettymäärä matkatavaroita, eli kokonaispaino on isommalla paikkaluvulla isompi, mikä nostaa käyttömaksua, olisko se sitten ollut syynä väkisin viidelle rekisteröimiseen?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Kaverilla oli 190 mersu, konttorilla laittoivat nelipaikkaiseksi vaikka oli keskellekkin turvavyöt. Tämä siis automaattisesti...
Mullahan tossa edellisessä vaihtu korimalliki muutoskatsastuksessa...
Mullahan tossa edellisessä vaihtu korimalliki muutoskatsastuksessa...

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Ehkä täs sitten vielä onnistaa ja 5 paikkainen Musse löytyy ennenkuin viimeinen jälkikasvusta nostaa kytkintä...
Tarpeeksi kauan etsii niin se 2 paikkaakin riittää...
Tässäkin tapauksessa päästiin ihmettelemään suomen byråkratiaa ja katsastusmiehen ajatuksen kulkua.
Tarpeeksi kauan etsii niin se 2 paikkaakin riittää...
Tässäkin tapauksessa päästiin ihmettelemään suomen byråkratiaa ja katsastusmiehen ajatuksen kulkua.

Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Mulla on sellainen käsitys, että kun jostain tulee tuo kantavuus mikä Mustangeissa on monasti todella nirkoinen määrä, eli luokkaa 350kg esim. ja sehän pitäisi olla henkilöt + tavarat, niin siinä alkaa jo olla aikas kevyitä ihmisiä jos viidelle rekisteröidään. Lienee joku standardi paino per hlö millä laskevat. Tämä toki spekulaatiota mutta löytyisiköhän joltain faktaa?
Parit isokoriset Foordit viime aikoina olen katsastuttanut niin niissä 1800kg mörssäreissä on ollut kokonaismassa luokkaa 2600kg ja kantavuutta sitä kautta luokkaa 800kg, ja menevät heittämällä kuuden hengen autoiksi kun turvavöitä on tarpeeksi.
Parit isokoriset Foordit viime aikoina olen katsastuttanut niin niissä 1800kg mörssäreissä on ollut kokonaismassa luokkaa 2600kg ja kantavuutta sitä kautta luokkaa 800kg, ja menevät heittämällä kuuden hengen autoiksi kun turvavöitä on tarpeeksi.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Jos en väärin muista, niin kantavuus lasketaan 75kg/lärvi ja matkatavaroita joku tietty määrä. Meilläkin tuli 500 kg kantavuudeksi, kokonaispaino otteessa muistaakseni 1650kg.. Eikä sitä oikeesti sellasta määrää ole.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Laitetaanko pohjat? Upossa omamassa 1250kg, tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa 1570kg. Neljälle henkilölle. 20kg matkatavaroita
pitänee ruveta keventämään että perse kestää verojen maksamisen... 
No okei, kohta joku sanoo että neloskoneinen coupe foxi on kevyempi...


No okei, kohta joku sanoo että neloskoneinen coupe foxi on kevyempi...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Omassa muuttui matkustaja määrä 4:stä 2+2:n 351:n muutoskatsastuksen yhteydessä 2004.
Muistaakseni tuolla lisämatkustajien määrällä ei niin ole enään merkitystä, kun pykälät on muuttunut. Tarkoitan tällä että kun aiemmin 4:n hengen autoon sai otta sen +1, niin enään ei saa. Tuohon 2+2:n ei saa ottaa viidettä matkustaja teoriassa.
a
Muistaakseni tuolla lisämatkustajien määrällä ei niin ole enään merkitystä, kun pykälät on muuttunut. Tarkoitan tällä että kun aiemmin 4:n hengen autoon sai otta sen +1, niin enään ei saa. Tuohon 2+2:n ei saa ottaa viidettä matkustaja teoriassa.
a
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Onhan nämä vähän outoja juttuja. Joku mainitsi aiemmin, että oli merkattu viisipaikkaiseksi!? Itselleni nimenomaan sanoi viranhaltija, ettei tässä valtakunnassa, eikä toki missään muussakaan saa early-Mustangia viisi paikkaiseksi. "Se on nelipaikkainen urheiliauto ja sellaisena se pysyy" tokaisi miekkonen! Itselle ihan sama vaikka olisi kaksi paikkainen, mutta miten nämä meidän lainvalvojat sun muut oikein näitä asioita "tuunaa"???
Itelläni on Harrikkakin joka on rekisteröity vm. 2000, mutta kun statusta katsoo, niin stanssaus kertoo pyörän olevan vuodelta 2006. Ei ollut rekisteröinnissä mitään ongelmaa... 


Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Korjataas vielä vähän omia puheita, kun kävin oikein rekisteriotteesta katsomassa. Kyllä, viidelle on rekisteröity, omapaino 1160, kokonaispaino 1760!!! Eli siis kantavuutta 600 kg..
Mistähän se leimamies kyseiset luvut oikein nappas, kun muistan tilanteen ihan selvästi, kun sanoin, että toihan on ihan neljän hengen auto.

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Näinhän se on, että valitettavasti noita leimamiehiä on ihan joka lähtöön. Se oliskin hienoa, jos kaikki osais tulkita lakeja ja asetuksia täsmälleen samalla tavalla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Mustangin paikka määrät (1+3/1+4)
Niinpä, mutta mikä jumalainen oikeus niillä on ylipäätään tulkita yhtään mitään jos näköjänsä tulkinnat perustuvat mutuun???
Eikös tämä ole jonkinsortin oikeusvaltio... ainakin ollut?
