
Kysymyksiä kansista
Kysymyksiä kansista
Löysin romulaarista 2 paria fordin pikkulohkon kansia & ajattelin että täällä ne viimeistään tunnistetaan. Toiset on näemmä peräisin 302:sta & jotain lukuja sain putsattua esiin D20E, D00E. Toiset taasen 351 & sieltä löytyi EB D5TE. Molemmissa kansissa on imuventtiili 1.77" & pako 1.41" , ainakin mitä olin mittaavinani. Kuvia voin lähettää kunhan ensin ostetaan se hiivatin kamera... 

Tälläistä löytyi. Molempia käytetty 302 pannuissa, D2OE on vuosimallia 71-74 ja D0OE vuosilta 68-70.Molemmissa venttilien koot ovat 1.78/1.45. D5TE taasen on 351 koneesta vuosilta 75-77 ja venttilit 1.84/1.54.woogie kirjoitti:Jaa... en tiedä vielä mitä näille tekisi. Koneen verran olisi palikoita muttei koppaa mihin laittaa. Sais jostain tarkemmin tietää mitä kansia nää on, sitten tietäisi rupeanko kunnostamaan vaiko myisin pois. Aika tylyä patteristoa oot suunnittelemassa.

Pony ehtikin jo ennen minua .

Perustelut.woogie kirjoitti:Jaa... en tiedä vielä mitä näille tekisi. Koneen verran olisi palikoita muttei koppaa mihin laittaa. Sais jostain tarkemmin tietää mitä kansia nää on, sitten tietäisi rupeanko kunnostamaan vaiko myisin pois. Aika tylyä patteristoa oot suunnittelemassa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Luovaa hulluutta
Tuosta imusarjasta viellä kahjoksi varmaan monikin meiksin noteeraa, mut itse pidän itseäni luovana hulluna
kun olen tottunut tekemään kaiken mahdollisen minkä vähänkin voi itse tehdä. Niinpä aikani mietittyäni päätin tehdä tuollaisen 4x2 systeemin, kyselin tripoweri pakettia mutta on pirun kallis 2500e kaasareineen, joten teenpä ite vähän äreemmän. Onneks on kokemusta jo entuudestaan on tullu noita 4 sarjoja tehtailtuun, pelti sarjojakin on tullut tehtyä eikä ole pois suljettu että teen omaan musseen omalla mallilla pelti sarjat. Mut kohan tuon imarin saa aikaiseksi onneks ei ole mitään kiirettä.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Pony kirjoitti:D0OE on 68-70 kansi 302:sta, palotila 58.2cc ja venat 1.78/1.45.
Näin Monroen aapinen kertoo.
Millaiset on noiden kanavat ja venttiilit, onko ne isommat kun -91 Gt Mussen kansissa?
Onko noi jo ns. saastekannet?
Olisko ne sopivat virikäyttöön?
Olisko noissa parempi virtaus kun -91 Gt:n kansissa?
Kauheasti kysymyksiä mutta kun kone on menossa kasaan ja noi vois olla paremmat ku ne -91 Gt:n kannet.....???
Re: Luovaa hulluutta
Ala Roki kiireesti keräämään kaasareita kun niitä voi vielä ainakin käytettynä löytää. Mulla oli vähän samat suunnitelmat mutta selvisi että Dellorto on lopettanut tuplien valmistamisen ja Webereillä valmis paketti Englannista olisi maksanut 4500€.ROKI kirjoitti:Tuosta imusarjasta viellä kahjoksi varmaan monikin meiksin noteeraa, mut itse pidän itseäni luovana hullunakun olen tottunut tekemään kaiken mahdollisen minkä vähänkin voi itse tehdä. Niinpä aikani mietittyäni päätin tehdä tuollaisen 4x2 systeemin, kyselin tripoweri pakettia mutta on pirun kallis 2500e kaasareineen, joten teenpä ite vähän äreemmän. Onneks on kokemusta jo entuudestaan on tullu noita 4 sarjoja tehtailtuun, pelti sarjojakin on tullut tehtyä eikä ole pois suljettu että teen omaan musseen omalla mallilla pelti sarjat. Mut kohan tuon imarin saa aikaiseksi onneks ei ole mitään kiirettä.
Jos kiinnostaa, mulla olisi yhdet pikkupalotilaiset, kevyesti pakopuolelta portatut 289 C6AE kannet tuplajousilla. Palotilaksi mittasin 52.5cc, lienee vähän plaanattu.
1966 HT 347 Stroker