351 C 2V ongelma
351 C 2V ongelma
Olen koonnut 351 C2V moottorin ja se on niin "sitkas",että pyörii startilla vaivoin vain tulpat poistettuna.Koneeseen laitoin uudet runko ja kampiakselilaakerit,uusi nokka+laakerit,männänrenkaat(hoonasin)
ketjupyrät+ketju,tehoöljypumppu.Nokka pyöri koottaessa käsin kevyesti "pyörästä"pyörittämällä.Kiristin runkolaakerit 95 ja kiertokanget 45,jolloin "nihkeästi" pyöri avamella kampiakselin päästä.
Kampiakselia ei ole työstetty ja vanhat laakerit olivat huonot.Dampperin tosin "taputtelin"kohtuudella paikoilleen(ei ollut työkalua),jolloin virranjakaja hetkeksi"jumiutui",mutta kääntämällä toimi normaalisti.
Onko paikat liian tiukat vai mitä pitäisi tehdä?
ketjupyrät+ketju,tehoöljypumppu.Nokka pyöri koottaessa käsin kevyesti "pyörästä"pyörittämällä.Kiristin runkolaakerit 95 ja kiertokanget 45,jolloin "nihkeästi" pyöri avamella kampiakselin päästä.
Kampiakselia ei ole työstetty ja vanhat laakerit olivat huonot.Dampperin tosin "taputtelin"kohtuudella paikoilleen(ei ollut työkalua),jolloin virranjakaja hetkeksi"jumiutui",mutta kääntämällä toimi normaalisti.
Onko paikat liian tiukat vai mitä pitäisi tehdä?
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 C 2V ongelma
voi olla tyhmiäkin kysymyksiä. mutta kerro tuosta dampperin "taputtelusta" ja laakeripukkien kiristelyistä lisää, onko pukit samoissa paikoissa ja samoinpäin kun ennenkin ja oliko laakereissa kunnolla asennusöljyä ?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 351 C 2V ongelma
Laakeripukit ovat samoissa paikoissa ja runsaasti öljyä ja kiristin monessa vaiheessa lopulliseen kireyteen(jolloin pyöri "nihkeästi" avaimella päästä pyörittämällä)Dampperin asennustyökalua ei ollut saatavilla joten
"naputtelin"sen isolla vasaralla välissä käytin paksua teräslevyä(ei mielestäni vaatinut kovaa väkivaltaa)
"naputtelin"sen isolla vasaralla välissä käytin paksua teräslevyä(ei mielestäni vaatinut kovaa väkivaltaa)
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 C 2V ongelma
olikohan varmaan oikeen kokosia laakereita ja kaikki varmasti oikeinpäin.
pitää kysellä tämmösiä kun ei tiedä toisten koneen rakentamisista mitään.
pitää kysellä tämmösiä kun ei tiedä toisten koneen rakentamisista mitään.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 351 C 2V ongelma
Kyllä mielestäni oli ja pyöri kiristyksen jälkeen jakoavaimella "nihkeästi".En ole mittaillut kampiakselia,enkä käyttänyt laakerien/kampiakselin välissä "muoviliuskaa" toleranssien mittaamiseksi.Eikä kampiakselia ole käytetty missään.
Re: 351 C 2V ongelma
Onko laakerit samanlaiset kuin vanhatkin? Oliko ylikoko vai stanu ja oliko kaikki samankokoisia? Sellaseenkin olen törmännyt että yks kampuran kaula oli hiottu tokaan ylikokoon ja muut ekaan! 
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 C 2V ongelma
mä purkaisin sen verran että mittaisin akselista kaikki kaulat ja käyttäisin koneistamossa kiillotuksessa, tuo yks erikokonen kaula ei olis mikään yllätys.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 351 C 2V ongelma
Jos koneen saat käyntiin, niin laakerivaurio syntyy muutaman sadan kilometrin aikana ja siten purat koneen uudelleen.
Kampiakselin tulee pyöriä herkästi käsin. Kiertokangenlaakereiden ja mäntien asennuksen jälkeen koneen tulee pyöriä herkästi työkalulla.
Tarkasta laakeri välykset.
runko laakeri välys 0.0020 - 0.0030"
kiertokankien laakerivälys 0.0020 - 0.0030"
Onhan kampiakseli suora?
Onhan laakerilinja suora?
Kampiakselin tulee pyöriä herkästi käsin. Kiertokangenlaakereiden ja mäntien asennuksen jälkeen koneen tulee pyöriä herkästi työkalulla.
Tarkasta laakeri välykset.
runko laakeri välys 0.0020 - 0.0030"
kiertokankien laakerivälys 0.0020 - 0.0030"
Onhan kampiakseli suora?
Onhan laakerilinja suora?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 351 C 2V ongelma
Purin alakerran,ja osoittui,että "tiukkaa"on ollut.Kaikissa laakereissa "laahausjäljet",joten Us Partsilta tuli väärät hilut.Kannattanee viedä kampiakseli koneistamoon hiottavaksi/mitattavaksi ja kannattaako varmuuden vuoksi laakerit hommata sitä kautta?Kiitti kaikille neuvoista/osanotosta "äkkinäisyyteeni".
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351 C 2V ongelma
Kannattaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 C 2V ongelma
hyvä kun maltoit tarkastaa. tuli halvemmaks. 
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 351 C 2V ongelma
Vien kampiakselin koneistamoon.Onnistuuko "alakerran"koonti ilman,että purkaa "yläkertaa"(kannet yms.)?
Re: 351 C 2V ongelma
Moottori on nyt "kunnossa" ja ajossa.Muuten hyvä,mutta alkoi vuotaa öljyä.Näyttäisi tulevan "liitoksesta" moottori -vaihdelaatikko.Onko muuta konstia,kuin syksyllä kone pois ja sitten"miten"onnistuu,ettei vuotaisi?
Re: 351 C 2V ongelma
Yksiosainen tiiviste, jos siellä nyt on kaksiosainen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: 351 C 2V ongelma
Jos se perstiiviste on sulla kaksiosainen , laitoithan sen siten että vajaan sentin menee tiivisteiden päät yli siitä katkokohdasta, eli ettei tiivisteiden päät oo ns. vaaterissa?
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-