351 C 2V ongelma

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Olen koonnut 351 C2V moottorin ja se on niin "sitkas",että pyörii startilla vaivoin vain tulpat poistettuna.Koneeseen laitoin uudet runko ja kampiakselilaakerit,uusi nokka+laakerit,männänrenkaat(hoonasin)
ketjupyrät+ketju,tehoöljypumppu.Nokka pyöri koottaessa käsin kevyesti "pyörästä"pyörittämällä.Kiristin runkolaakerit 95 ja kiertokanget 45,jolloin "nihkeästi" pyöri avamella kampiakselin päästä.
Kampiakselia ei ole työstetty ja vanhat laakerit olivat huonot.Dampperin tosin "taputtelin"kohtuudella paikoilleen(ei ollut työkalua),jolloin virranjakaja hetkeksi"jumiutui",mutta kääntämällä toimi normaalisti.
Onko paikat liian tiukat vai mitä pitäisi tehdä?
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

voi olla tyhmiäkin kysymyksiä. mutta kerro tuosta dampperin "taputtelusta" ja laakeripukkien kiristelyistä lisää, onko pukit samoissa paikoissa ja samoinpäin kun ennenkin ja oliko laakereissa kunnolla asennusöljyä ?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Laakeripukit ovat samoissa paikoissa ja runsaasti öljyä ja kiristin monessa vaiheessa lopulliseen kireyteen(jolloin pyöri "nihkeästi" avaimella päästä pyörittämällä)Dampperin asennustyökalua ei ollut saatavilla joten
"naputtelin"sen isolla vasaralla välissä käytin paksua teräslevyä(ei mielestäni vaatinut kovaa väkivaltaa)
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

olikohan varmaan oikeen kokosia laakereita ja kaikki varmasti oikeinpäin.
pitää kysellä tämmösiä kun ei tiedä toisten koneen rakentamisista mitään. :oops:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Kyllä mielestäni oli ja pyöri kiristyksen jälkeen jakoavaimella "nihkeästi".En ole mittaillut kampiakselia,enkä käyttänyt laakerien/kampiakselin välissä "muoviliuskaa" toleranssien mittaamiseksi.Eikä kampiakselia ole käytetty missään.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Onko laakerit samanlaiset kuin vanhatkin? Oliko ylikoko vai stanu ja oliko kaikki samankokoisia? Sellaseenkin olen törmännyt että yks kampuran kaula oli hiottu tokaan ylikokoon ja muut ekaan! :shock:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

mä purkaisin sen verran että mittaisin akselista kaikki kaulat ja käyttäisin koneistamossa kiillotuksessa, tuo yks erikokonen kaula ei olis mikään yllätys.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos koneen saat käyntiin, niin laakerivaurio syntyy muutaman sadan kilometrin aikana ja siten purat koneen uudelleen.
Kampiakselin tulee pyöriä herkästi käsin. Kiertokangenlaakereiden ja mäntien asennuksen jälkeen koneen tulee pyöriä herkästi työkalulla.
Tarkasta laakeri välykset.
runko laakeri välys 0.0020 - 0.0030"
kiertokankien laakerivälys 0.0020 - 0.0030"
Onhan kampiakseli suora?
Onhan laakerilinja suora?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Purin alakerran,ja osoittui,että "tiukkaa"on ollut.Kaikissa laakereissa "laahausjäljet",joten Us Partsilta tuli väärät hilut.Kannattanee viedä kampiakseli koneistamoon hiottavaksi/mitattavaksi ja kannattaako varmuuden vuoksi laakerit hommata sitä kautta?Kiitti kaikille neuvoista/osanotosta "äkkinäisyyteeni".
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kannattaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

hyvä kun maltoit tarkastaa. tuli halvemmaks. :peukku:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Vien kampiakselin koneistamoon.Onnistuuko "alakerran"koonti ilman,että purkaa "yläkertaa"(kannet yms.)?
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Moottori on nyt "kunnossa" ja ajossa.Muuten hyvä,mutta alkoi vuotaa öljyä.Näyttäisi tulevan "liitoksesta" moottori -vaihdelaatikko.Onko muuta konstia,kuin syksyllä kone pois ja sitten"miten"onnistuu,ettei vuotaisi?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Yksiosainen tiiviste, jos siellä nyt on kaksiosainen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Jos se perstiiviste on sulla kaksiosainen , laitoithan sen siten että vajaan sentin menee tiivisteiden päät yli siitä katkokohdasta, eli ettei tiivisteiden päät oo ns. vaaterissa?
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Vastaa Viestiin