Futurage kirjoitti:
No joo...toi mun Fairmonttihan on jonkinlainen ikoni jonka päänahka on vähän niinkuin riistan statuksella. Jos toi Pokkisen Hallissa rekordeeraama 12 sek / 213 kmh on todellinen niin sen perusteella Roush on nopeampi. Mulla siis slickseillä paras 0-204 kmh 11.006 sek. Kun ajoin Juhan Roushilla pari viikkoa sitten niin tuntui siltä että asia vois oikeasti olla niin.
Hieno juttu jos olisi ! Fairmont on ollut mulla 20 vuotta ( ks. V8 Mag 6 /1996 ) ja tien päällä ei yksikään auto ole jättänyt..boring. Lisää woimaa tien päälle ja radoille niin kaikilla on hauskempaa. Meitä kaikkia tässä kirjoittavia yhdistää rakkaus woimaan & wauhtiin joten samasta meitä yhdistävästä asiasta tässä puhutaan. Oli kyseessä sitten vakio tai viritetty, pyörä tai auto, turbosaabbi tai vanhan liiton veekasi.
Nimenomaan näin, hyvin kiteytetty. Ja aina sitä jotain uutta voi oppia kun keskustelua käydään aiheen tiimoilta. Ja onhan lentokenttäajoissa nopeudet nousseetkin melkoisesti täällä Suomessa, jos miettii että 10v sitten 300 oli lähes maaginen nopeus saavuttaa kovimmillekin ajopeleille, nykyään matkat on hiukan lyhenneet mutta 200mph kerhossa on jo useita jäseniä ajoneuvotyypistä riippumatta.
Samalla on vähentynyt huomattavasti ainainen kinastelu kenen ajopeli kulkee kadulla parhaiten. Nykyään kun on suljetulla alueella mahdollista ajaa lujaa useissa tapahtumissa mittauskaluston ollessa tarkka, ei tarvitse enää kinata mikä kulkee ja mikä ei. Tutka kyllä kertoo karun totuuden