Osasyynä tai pääasiallisena syynä voi olla tuo vanne, mutta kannattaa varmuuden vuoksi katsoa tarkkaan myös raidetangot/pallonivelet, vakaajan kiinnikkeet etc.
Katsoa nuo kannattaa siksi, että vanteen outo liike (jos ko. vanne on ollut aiemmin alla etupäässä), on voinut saada aikaan väljyyksiä jonnekin. Omassa Explorerissa oli sitkeä ravistus ja lopulta vika löytyi sisemmästä raidetangonpäästä. Se ei tuntunut väljältä oikein mitenkään testailemalla, kun jousitus väänsi vastaan, mutta oli väljä kuitenkin.
Väljenemiseen oli mulla pääasiallisena syynä varmaan ko. puolella sököksi mennyt laakeri, joka laski pyörän vähän ravistavaan liikkeeseen, samalta puolelta meni myös vakaajatangon päädyn kiinniketanko. Muuta syytä en ko. rasitusvammoille keksi kuin sen jokin aikaa ääntäneen laakerin, joka leikkasi lopulta kiinni.
Alkuun tasapainotin renkaita moneen kertaan, sitten vaihdoin laakerin, kun vika näytti olevan siinä, vika ei kuitenkaan hävinnyt ja pian katkesi vakaajan kiinnike, vaihdoin sen ja yhä vaan ravisti. Katsurikin etsi väljää muttei löytänyt. Kun vaihdoin raidetangon sisemmän pään, eipä ravista enää
