Sähköllä voimaa Foxiin

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Imis

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo töitä siinä on se on seleviö, mut kyllä se pitää dehdä ja itsee perus jigi on 302 lohko, ainakin tukeva on eka version teen rauta putkesta ja latasta siitä on helppo tehdä oikea hitsi jigi. Niin ja testata raakileella ensin miten soittaa, weebereillä tai delortoilla olis helppo toteuttaa mut muut on mielessä.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Alkuperäiseen aiheeseen;

nyt on sähköflekti kiinni, ja samalla konehuoneeseen meni MSD 6A -sytkäpoksi ja riittävän tehokas puola.

I have seen the light, ja niin on toden totisesti autokin.

Meinaan en olisi uskonut mikä vaikutus noilla kiluilla on. Moottori kehrää kuin vain voi ja vastaa kaasuun ihan erilailla kuin ennen. Koko paketin soundikin muuttui ihmeesti.

Suosittelen sähkövehkeiden kimppuun käymistä oli sitten viriviriajatukset mielessä tai ihan vakio katukruiseri. Sytkäpuolen "ajantasaistaminen" pitäisi lisätä myös MPG:tä, saas nähdä mihin nyt tankillisella pääsee.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tuskin noita msd:n vehkeitä turhaan kehutaan, tota on moni sanonut. Mutta toisaalta, tuleehan sitä eroa, kun vanhat väsyneet vehkeet korvataan uusilla vehkeillä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllä varmaankin ovat hyviä vehkeitä, mutta maksaakin ne toisaalta jos laittaa uuden jakajan ja kärjettömän, rallattaa ihan hyvin ainakin mulla toimii ,uusi jakaja ja kärjetön. Pysyy ennakot kohillaan eikä pätki ei vain ole sitä rajotinta, mutta pitäähän myllyn kiertääkkin ilman rajottimia on tullu kokeiltuun pysyykö nipussa, polkasemalla tyhjiltään kiekat täysille ei hajonnu, sitten usiampaan otteeseen vahva pata tuo 302.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Sähköiset viritykset

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu tulipa mieleni semmonen juttu, entäs kun tulee jännite piikki kuinkas nämä elektroniset viritykset niihin vastaa muuten kui käryämällä. Hyviähän ne on niin kauan kuin toimivat, mutta sa olla varovainen suhratessaan sähköjen kanssa, apu virtaa kun antaa kerran väärässä järjestyksessä se on salut ja iso lasku tiedossa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Ne v8 + 4kpl weber tmv -imusarjat mitä minä olen nähyt ovat kaikki olleet joko pystyssä heti imukanavan päällä (todella lyhyt imukanava) tai ristissä niin että ko kanavan kaasari on melkein vastakkaisen venakopan päällä.

Molemmissa tapauksissa kanava jää aikas lyhyeksi ja tilavuudeltaan pieneksi. Tämä kun kun yhdistetään suhteellisen suureen kaasarien cfm - tilavuuteen niin tuloksena on hienosti toimiva moottori -silloin kun kierroksia on myllyssä +7000rpm :)

No tokihan miedommankin koneen saa varmaan toimimaan mutta ei tuo 4*2 kurkkusysteemi varmasti paras mahdollinen ole ajelumoottoriin. Eri asia sitten jos ratkaisulla hakee puhtaasti eksotiikkaa ja/tai rakentelun iloa.
Kuva
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Mussemaan kirjoitti:Ne v8 + 4kpl weber tmv -imusarjat mitä minä olen nähyt ovat kaikki olleet joko pystyssä heti imukanavan päällä (todella lyhyt imukanava) tai ristissä niin että ko kanavan kaasari on melkein vastakkaisen venakopan päällä.

Etenkin ensimmäisessä tapauksessa kanava jää aikas lyhyeksi ja tilavuudeltaan pieneksi. Tämä kun kun yhdistetään suhteellisen suureen kaasarien cfm - tilavuuteen niin tuloksena on hienosti toimiva moottori -silloin kun kierroksia on myllyssä +7000rpm :)

No tokihan miedommankin koneen saa varmaan toimimaan mutta ei tuo 4*2 kurkkusysteemi varmasti paras mahdollinen ole ajelumoottoriin. Eri asia sitten jos ratkaisulla hakee puhtaasti eksotiikkaa ja/tai rakentelun iloa.
Kuva
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu tiedossa on ei se kanavien pituus ongelma ole, pitää käyttää luovaa hulluutta ja kelseliäisyyttä tämä tuleva kyhäelmä ei ole ensimmäinen tekeleeni on näitä tullut tehtyä jo aiemminkin mutta 4 koneisiin ja ei niiden kanssa ollut ongelmia katellaan ny mitä tuloo.
Viimeksi muokannut ROKI, 27 Tammi 2005, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Roki ja Mussemaan juttelee nyt ihan ohi topikin?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo pyydän anteeksi kömmähdystä, täytyy siirtyä oikeaan osioon voiko nämä vika osioon tulleet jutut siirtää oikeaan osioon.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

En tiedä arvostaako täällä(kään) kukaan MPG:tä mutta MSD + puola + elektr. tuuletin = about 7% lisää MPG:tä. Sähköllä saa siis ainakin voimaa lompakkoon ostaa jotain muuta kuin bensaa. Ai maksoi paljon, yli 300EUR koko setti? Juu, mutta säästettynä bensana investointi tulee mun ajossa n. 16 kuukaudessa takaisin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Säästöjä säästöjä

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joopa joo tarrkkaan olet laskeskellut investoinnit ja kulut, tietysti onhan siinä vissi peräaä tuossa tsyteemissä, mut ei tuollasi jaksa ajatella meikäläinen. Minä menen yleensä siitä misä on aita matalimmallaan, eli en pihistele bensassa, kaik menöö mitä tankkaa noin 13-16 litraa vähän ajotyylistä riippuen. Antaa mennä vaan kun on alamäki vai mitä olette puolimieltä orhien omistajat, eihän se vehje muuten kulje jos se ei saa tarpeeks menovettä. Mitä turhaa pihistelemään kerranhan täällä ollaan :!: :!: :!:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Joo, tuo mentaliteetti on mullakin 100%-harrastevehkeessä. Tämä foxi on vain osittain harrastevehje ja sillä mennään 30000km vuodessa töihin ja takaisin. Alkaa MPG yllättäen kiinnostamaan. Esim. litra per satanen muutosta kulutukseen niin tekee vuodessa 330 EUR nykyisellä litrahinnalla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Sepä tietyst vaikuttaa asiaan kun ajat ympäri vuoden minä ajan puolivuotta mussella ja puolivuotta dieselpakulla sit viellä lisäks yhdellä -kahdella muulla pensan syöjällä tarpeen mukaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Palatakseni aiheeseen SÄHKÖLLÄ VOIMAA.
Käykää tutustumassa artikkeliin: COOL RUNNINGS
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
Pienen pohdiskelun jälkeen tulin siihen loppupäätelmään,että alkuperäisen pumpun voi poistaa kokonaan kunhan rakentaa vain liititoskappaleen jakopään kopan päälle vaikkapa alumiinista, ja antaa hihnapyörän pyörittää vain laturia ja muita vempaimia jos on.

Näyttää vain siltä, ettei kyseinen sovellus ole parasmahdollinen talväkäyttöä ajatellen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin